marți, 5 mai 2015

Noul Testament, Evanghelia dupa Ioan, Capitolul V, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, 
Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactata dupa apostolul Ioan
Capitolul V
1. Dupa aceste lucruri era o sarbatoare a iudeilor si Isus s-a suit la Ierusalim.
2. In Ierusalim, langa Poarta Oilor este o scaldatoare numita in evreieste Betesda, avand cinci pridvoare.
3. In acestea zaceau o multime de bolnavi: orbi, schiopi, uscati.
(Textul din paranteze nu apare in cea mai veche Biblie, Codex Sinaiticus: asteptand miscarea apei. 
4. Caci un inger se cobora din cand in cand in scaldatoare si tulbura apa. Si cel dintai care se cobora in ea dupa tulburarea apei, se facea sanatos, orice boala ar fi avut.)
5. Acolo se afla un om care suferea de treizeci si opt de ani.
6. Isus, cand l-a vazut zacand si fiindca stia ca este de mult timp, i-a zis: "Doresti sa te faci bine?"
7. "Domnule", i-a raspuns bolnavul, "n-am pe nimeni sa ma arunce in scaldatoare cand se tulbura apa si, pana sa ma duc eu se coboara altul inaintea mea."
8. "Scoala-te", i-a zis Isus, "ridica-ti presul si umbla."
9. Indata omul acela s-a facut sanatos, si-a luat presul si umbla. Si ziua aceea era sabat.
10. Iudeii ziceau deci celui care fusese vindecat: "Este ziua sabatului; nu-ti este ingaduit sa-ti ridici presul."
11. El le-a raspuns: "Cel care m-a facut sanatos mi-a zis "Ridica-ti presul si umbla."
12. Ei l-au intrebat: "Cine este omul acela care ti-a zis: Ridica-ti presul si umbla"?
13. Dar cel care fusese vindecat nu stia cine era, caci Isus se retrasese din multimea care era in locul acela.
14. Dupa aceea, Isus l-a gasit in templu si i-a zis: "Iata, te-ai facut sanatos; de acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu ti se intample ceva mai rau."
15. Omul acela s-a dus si a spus iudeilor ca Isus era acela care-l facuse sanatos.
16. De aceea iudeii prigoneau pe Isus, fiindca facuse aceste lucruri in sabat.
17. Dar Isus le-a raspuns: "Tatal meu lucreaza pana acum, si eu deasemenea  lucrez."
18. Tocmai de aceea iudeii cautau si mai mult sa-l omoare, nu numai pentru ca dezlega sabatul, dar si pentru ca zicea ca Dumnezeu era Tatal sau si se facea astfel egal cu Dumnezeu.
19. Isus, deci, raspunzand le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca Fiul nu poate sa faca nimic de la sine, ci numai ce vede pe Tatal facand; si tot ce face, face si Fiul intocmai.
20. Caci Tatal iubeste pe Fiul si-i arata tot ce face si-i va arata lucruri mai mari decat acestea, ca voi sa va minunati.
21. Caci dupa cum Tatal inviaza mortii si le da viata, tot asa si Fiul da viata cui vrea.
22. Caci Tatal nici nu judeca pe nimeni, ci toata judecata a dat-o Fiului,
23. pentru ca toti sa cinsteasca pe Fiul cum cinstesc pe Tatal. Cine nu cinsteste pe Fiul, nu cinsteste pe Tatal, care l-a trimis.
24. Adevarat, adevarat va spun ca cine aude cuvantul meu si crede in cel care m-a trimis are viata vesnica si nu vine la judecata, ci a trecut de la moarte la viata.
25. Adevarat, adevarat va spun ca vine ceasul si acum este, cand cei morti vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu si cei care-l vor asculta vor trai.
26. Caci, dupa cum Tatal are viata in sine, tot asa a dat si Fiului sa aiba viata in sine.
27. Si i-a dat autoritate sa judece, intrucat este fiu al omului.
28. Nu va mirati de lucrul acesta; pentru ca vine ceasul cand toti cei din morminte vor auzi glasul lui
29. si vor iesi din ele: cei care au facut binele, pentru invierea vietii, iar cei care au facut raul, pentru invierea judecatii.
30. Eu nu pot sa fac nimic de la mine insumi; judec dupa cum aud si judecata mea este dreapta, pentru ca nu caut voia mea, ci voia celui care m-a trimis.
31. Daca eu marturisesc despre mine insumi, marturia mea nu este adevarata.
32. Este un altul care marturiseste despre mine si stiu ca marturia pe care o da el despre mine este adevarata.
33. Voi ati trimis la Ioan si el a dat marturie pentru adevar.
34. Dar eu nu primesc marturie de la om, ci spun acestea ca sa fiti mantuiti.
35. Era lumina care arde si lumineaza, si voi ati vrut sa va bucurati pentru un timp la lumina lui.
36. Dar eu am o marturie mai mare, decat a lui Ioan; caci lucrarile pe care mi le-a dat Tatal sa le implinesc, lucrarile pe care le fac eu marturisesc despre mine ca Tatal m-a trimis.
37. Si Tatal, care m-a trimis, a marturisit el insusi despre mine. Voi nu i-ati auzit niciodata glasul, nici nu i-ati vazut infatisarea;
38. si nu aveti cuvantul lui care sa ramana in voi, pentru ca nu credeti in acela pe care l-a trimis el.
39. Voi cercetati Scripturile, pentru ca socotiti ca in ele aveti viata vesnica; dar tocmai ele marturisesc despre mine.
40. Si nu vreti sa veniti la mine, ca sa aveti viata!
41. Eu nu primesc slava de la oameni,
42. dar stiu ca n-aveti in voi insiva iubirea lui Dumnezeu.
43. Eu am venit in numele Tatalui meu, si nu ma primiti; daca va veni un altul in numele lui insusi, pe acela il veti primi.
44. Cum puteti crede voi, care primiti slava unul de la altul si nu cautati slava care-i de la singurul Dumnezeu?
45. Sa nu credeti ca va voi invinui inaintea Tatalui; este cine sa va invinovateasca: Moise, in care v-ati pus nadejdea.
46. Caci daca ati crede pe Moise, m-ati crede si pe mine, pentru ca el a scris despre mine.
47. Dar daca nu credeti scrierile lui, cum veti crede cuvintele mele?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu