miercuri, 10 februarie 2016

Locurile din Vechiul Testament unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai - Partea 9

Conform adnotarilor (comentariilor) facute de masoreti in Masora, soferimii au inlocuit de 134 de ori "Ihwh" (Yhwh) (numele divin) cu "Adonai" (Domnul meu) si in 17 locuri prin "Elohim" (Dumnezeu).
Aici puteti urmari liniile directoare ale statiilor transmiterii textului. Veti observa ca pana la Textul Masoretic sunt trei statii de text.


In continuare voi reda in stil autentic locurile unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai (Domnul meu):

Ezechiel 18:25,29
 

Şi voi ziceţi: «Calea lui Iehova nu este dreaptă!» Ascultă acum, casă a lui Israel: Nu este calea mea dreaptă? Oare nu căile voastre nu sunt drepte?
...
Dar casa lui Israel zice: «Calea lui Iehova nu este dreaptă!» Casă a lui Israel, nu sunt căile mele drepte? Oare nu căile voastre nu sunt drepte?

Ezechiel 21:13 

Da, este o încercare; şi ce dacă nici toiagul dispreţuitor nu va fi?“, zice Iehova Dumnezeu.

Ezechiel 33:17,29

Totuşi fiii poporului tău zic: «Calea lui Iehova nu este dreaptă!» Dar calea lor nu este dreaptă.
...
Şi vor cunoaşte că eu sunt Iehova, când voi face ţara un pustiu şi o groază, pentru toate urâciunile lor pe care le-au făcut».

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu