miercuri, 3 februarie 2016

Locurile din Vechiul Testament unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai - Partea 3

Conform adnotarilor (comentariilor) facute de masoreti in Masora, soferimii au inlocuit de 134 de ori "Ihwh" (Yhwh) (numele divin) cu "Adonai" (Domnul meu) si in 17 locuri prin "Elohim" (Dumnezeu).


Aici puteti urmari liniile directoare ale statiilor transmiterii textului. Veti observa ca pana la Textul Masoretic sunt trei statii de text.


In continuare voi reda in stil autentic locurile unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai (Domnul meu):


Numeri 14:17

Şi acum, te rog, să fie înălţată puterea lui Iehova, după cum ai vorbit tu, zicând:

Iosua 7:8

O, Iehova, ce voi zice după ce Israel a întors grumazul înaintea vrăjmaşilor săi?

Judecatori 6:15

Şi el i-a zis ingerului lui Iehova: „Ah, prin ce voi salva pe Israel? Iată, familia mea este cea mai săracă în Manase şi eu sunt cel mai mic în casa tatălui meu“.

Judecatori 13:8.

Atunci Manoah s-a rugat lui Iehova şi a zis: „Te rog, Iehova, să mai vină la noi solia lui Dumnezeu, pe care l-ai trimis, şi să ne înveţe ce să facem cu copilul care se va naşte“.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu