marți, 9 februarie 2016

Locurile din Vechiul Testament unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai - Partea 8

Conform adnotarilor (comentariilor) facute de masoreti in Masora, soferimii au inlocuit de 134 de ori "Ihwh" (Yhwh) (numele divin) cu "Adonai" (Domnul meu) si in 17 locuri prin "Elohim" (Dumnezeu).

Aici puteti urmari liniile directoare ale statiilor transmiterii textului. Veti observa ca pana la Textul Masoretic sunt trei statii de text.






In continuare voi reda in stil autentic locurile unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai (Domnul meu):
Plangerile 1:14,15,15

Jugul nelegiurilor mele este legat de mâna sa; s-au împletit împreună, s-au suit pe grumazul meu; a făcut să se piardă puterea mea. Iehova m-a dat în mâinile lor, nu mă pot ridica.
Iehova a doborât pe toţi puternicii mei în mijlocul meu; a chemat asupra mea o adunare, ca să zdrobească pe tinerii mei. Iehova a călcat în teasc pe fecioara, fiica lui Iuda.

Plangerile 2:1,2,5,7,18,19,20

Cum a acoperit Iehova cu un nor în mânia sa pe fiica Sionului! A aruncat din ceruri pe pământ frumuseţea lui Israel şi nu si-a amintit în ziua mâniei sale de aşternutul picioarelor sale!
Iehova a înghiţit toate locuinţele lui Iacov şi n-a cruţat. A dărâmat în furia sa întăriturile fiicei lui Iuda; a aruncat la pământ, a profanat împărăţia şi pe căpeteniile ei.
...
Iehova a ajuns ca un vrăjmaş, a înghiţit pe Israel; i-a înghiţit toate palatele, i-a dărâmat întăriturile şi a înmulţit suspinul şi plângerea fiicei lui Iuda.
...
Iehova a îndepărtat altarul său, a părăsit locaşul său cel sfânt; a dat în mâna vrăjmaşului zidurile palatelor lui; ei au scos un strigăt în casa lui Iehova, ca într-o zi de adunare de sărbătoare.
...
Inima lor a strigat către Iehova. Zid al fiicei Sionului, fă să curgă lacrimi zi şi noapte ca un pârâu; nu-ţi da odihnă, să nu înceteze fiica ochiul tău!
Trezeşte-te, strigă noaptea la începutul străjilor; varsă-ţi inima ca apa înaintea feţei lui Iehova! Ridică-ţi mâinile spre el pentru viaţa pruncilor tăi care leşină de foame la capătul oricărei străzi.
Vezi, Iehova, şi ia aminte cui i-ai făcut astfel! Să mănânce femeile rodul lor, pe pruncii pe care-i îngrijesc? Să fie ucişi preotul şi profetul în locaşul sfânt al lui Iehova?

Plangerile 3:31,36,37,58

Pentru că Iehova nu va respinge pentru totdeauna;
...
să nedreptăţească pe un om în cauza lui – nu vede Iehova?
Cine este acela care zice ceva şi se împlineşte fără ca să fi poruncit Iehova?
...
Iehova, tu ai apărat cauza sufletului meu; mi-ai răscumpărat viaţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu