miercuri, 1 aprilie 2020

Noutăţi


Har şi pace de la Dumnezeu şi de la Fiul său, Domnul şi Mântuitorul nostru Isus Christos!

Dragi fraţi şi surori,

Prin harul lui Dumnezeu munca de revizuire şi adăugare de articole noi sau vechi decurge după puterile mele, acum revizuiesc pe cel englez, ca să fie mai explicit.

Mă puteţi urmări aici:
Bible Topics Answered blog


De ce trebuie? Fiindcă oamenii sunt foarte pretenţioşi, şi trebuie explicate lucrurile mai bine, din fir în păr, ca să te înţeleagă.

Unii m-au acuzat de "liberalism", adică nu aş crede în Biblie şi scopul meu ascuns ar fi de fapt să o discreditez. Evident că nu scap nici de acuzaţiile de erezie. Comparaţia textuală e o zona foarte sensibilă - are şi un nume ciudat la noi, care o face să sune periculos "critica textuală" şi mulţi o confundă cu criticarea Bibliei. Nici vorba, Doamne fereşte-ne!

Lucrez zilnic. Când primesc câte o scrisoare, mă bucur enorm pentru părtăşia noastră prin scrisori, de credinţa voastră puternică şi de multipla cunoştinţă pe care o aveţi. Felicitari!

Prin harul lui Dumnezeu sunt bine şi nu sunt afectat de criza în care se zbate lumea. Sper şi mă rog ca nici voi.

De ce nu trebuie să ne fie frică? Deoarece Domnul şi Mantuitorul nostru Isus Christos, Fiul lui Dumnezeu ne-a spus să nu ne fie frică, pentru că Dumnezeu, Tatăl său, este în control asupra vieţii noastre. 

În ultimul timp am făcut cercetări amanunţite cu privire la Isaia 9:6. Ştiaţi că nici în traducerea Dr. Luther Martin (mă gândesc că ştiţi la cine mă refer şi nu trebuie să vă zic), care cunoştea la perfecţie limba ebraică veche a Textului Masoretic, nu exista cuvântul "Dumnezeu" (GOTT)?

Isaiah 9:6 Lutherbibel 1912 Denn uns ist ein Kind geboren, ein Sohn ist uns gegeben, und die Herrschaft ist auf seiner Schulter; er heißt Wunderbar, Rat, Held (Erou), Ewig-Vater Friedefürst;

Nici chiar versiunea modernizata nu contine cuvantul Dumnezeu (Gott)
Modernisiert Text Denn uns ist ein Kind geboren, ein Sohn ist uns gegeben, welches HERRSChaft ist auf seiner Schulter; und er heißt Wunderbar, Rat, Kraft (Puternic), Held (Erou), Ewig-Vater, Friedefürst,

Am colaboratori care sunt foarte curioşi şi uneori mă întreabă dacă sunt un Martor, Student în Biblie, sau Adventist sau Penticostal sau Baptist, etc.. Oamenii sunt uimiti ca în unele lucruri arătam ca toţii aceştia, totuşi nu suntem ca niciunul dintre ei. Probabil vă întrebaţi cine suntem noi ca grupare creştină, ce credem noi? Eu sunt doar creştin şi gruparea din care fac parte se numeşte doar astfel, fiind fondată de un frate baptist. Cu toate acestea nu ne numim baptişti, doar creştini.

Pentru că unii m-au întrebat citind, dacă noi vestim doar mesajul despre Tatal şi Fiul său Isus Christos - adică cine sunt ei - sau şi mesajul lor, adică ce ne spune nouă Tatăl şi Fiul? Eu le-am răspuns că amândouă, deoarece aceste două nu se pot separa. Mi se pare ciudat să vesteşti doar mesajul Tatălui şi al Fiului şi să nu spui şi mesajul despre ei, adică cine sunt ei, nu?

De aceea aş dori ca toţi să mă înţeleagă cât mai biblic - evanghelic şi escatologic  posibil. Multumesc din inimă şi aştept ajutorul tuturor, ca acolo unde greşesc să mă pot corecta... Desigur că accept orice corectură şi sfat bun, care mă poate corecta şi edifica.

Mesajul nostru nu este doar cine este Tatăl Atotputernic, minunatul Creator al Cerului și al Pământului și gloriosul Său Fiu unic-născut, Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, ci și mesajul lor iubitor pentru omenire:

Din dragostea pentru întreaga rasă umană, Dumnezeu a trimis pe Fiul Său unic-născut, care oglindește (reflectă) gloria și ființa (asemănare după chipul și caracterul) lui Dumnezeu. Şi Fiul Său a venit din cer - tot din dragoste, nu forțat de către cineva, învățându-ne ce înseamnă cu adevărat dragostea lui Dumnezeu și a semenilor noștri. El şi-a dat viața ca răscumpărare pentru noi, pentru a ne salva de păcat și de moartea veșnică, care ne distruge pe fiecare dintre noi (Ioan 1:1-3, Evrei 1:1-3, Ioan 3:13,16, Exod 21:23, Matei 20:28).

Un avertisment!
Cine nu dorește să fie mântuit în timpul vieții sale, pierde această oportunitate pentru totdeauna (aveți grijă!): „Cel care crede în Fiul are viața veșnică; dar cel ce nu crede în Fiul nu va vedea viața, dar mânia lui Dumnezeu rămâne peste el. "(Ioan 3:36)

Iată de ce Evanghelia sau Vestea Buna, este de o importanţă capitală. 

Lumea va fi avertizată de biserica credincioasă în prealabil, înaninte de răpire, că această lume rea va fi judecată prin nişte plăgi uriaşe, cine se va teme şi se va pocăi în acest mare necaz care vine, va fi salvat, cine nu, se va prăpădi.
Mă gândesc la acest verset:
„El zicea cu glas tare: "Temeţi-vă de Dumnezeu şi daţi-I slavă, căci a venit ceasul judecăţii Lui; şi închinaţi-vă Celui ce a făcut cerul şi pământul, marea şi izvoarele apelor!" (Apoc.14:7)

Observaţi că acestă perioada va fi foarte scurtă, deoarece este numită ceas, evenimentele din acel timp se vor derula fulgerător de repede.

Mesajul lui Dumnezeu este că ne iubește și ne vrea binele nostru cel mai înalt, motiv pentru care ne îndeamnă să fim mereu de partea sa. Scopul poruncii este iubirea, pentru că dragostea adevărată zideşte, dar vine din auzirea adevărul care ne face liberi de orice păcat, şi ne pune în sfera sfinţirii şi a păcii, fără de care nimeni nu-l va vedea pe Dumnezeu:
„Urmăriţi pacea cu toţi şi sfinţirea, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul”. (Evr.12:14)

Dumnezeu să vă binecuvânteze, în numele Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos! Aleluia, Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu