joi, 11 februarie 2016

Locurile din Vechiul Testament unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai - Partea 10

Conform adnotarilor (comentariilor) facute de masoreti in Masora, soferimii au inlocuit de 134 de ori "Ihwh" (Yhwh) (numele divin) cu "Adonai" (Domnul meu) si in 17 locuri prin "Elohim" (Dumnezeu).
Aici puteti urmari liniile directoare ale statiilor transmiterii textului. Veti observa ca pana la Textul Masoretic sunt trei statii de text.


In continuare voi reda in stil autentic locurile unde Ihwh (Yhwh) a fost inlocuit cu Adonai (Domnul meu):
 
Daniel 1:2
Şi Iehova a dat în mâna lui pe Ioiachim, împăratul lui Iuda, şi parte din vasele casei lui Dumnezeu; şi el le-a dus în ţara Şinear, în casa dumnezeului său; şi a dus vasele în casa vistieriei dumnezeului său.
Daniel 9:3,4,7,9,15,16,17,19,19,19.
Şi mi-am îndreptat faţa către Iehova Dumnezeu, ca să-L caut prin rugăciune şi cereri, cu post şi sac şi cenuşă.
Şi m-am rugat lui Iehova, Dumnezeului meu şi mi-am făcut mărturisirea şi am zis: «Vai, Iehova, Dumnezeule mare şi înfricoşător, care păstrezi legământul şi îndurarea către cei care te iubesc şi păzesc poruncile tale!  
...
A ta, Iehova, este dreptatea, iar a noastră ruşinea feţei, cum în ziua aceasta bărbaţilor lui Iuda şi locuitorilor Ierusalimului şi întregului Israel, celor de aproape şi celor de departe, în toate ţările unde i-ai alungat din cauza necredincioşiei lor, cu care au fost necredincioşi împotriva ta.
...
La Iehova Dumnezeul nostru sunt îndurări şi iertări;
...
Şi acum, Iehova, Dumnezeul nostru, care ai scos pe poporul tău din ţara Egiptului cu mână tare şi ti-ai făcut un nume, ca în ziua aceasta: noi am păcătuit, noi am făcut rău.
16. Iehova, după toate dreptăţile tale, să se întoarcă, te rog, mânia ta şi furia ta de la cetatea ta, Ierusalim, muntele tău cel sfânt; căci pentru păcatele noastre şi pentru nelegiuirile părinţilor noştri, Ierusalimul şi poporul tău e o batjocură pentru toţi cei din jurul nostru.
17. Şi acum, Dumnezeul nostru, ascultă rugăciunea robului tău şi cererile lui şi, pentru tine Iehova, fă să strălucească faţa fa peste locaşul tău cel sfânt care este pustiit.
...
Iehova, ascultă! Iehova, iartă! Iehova, auzi şi lucrează; nu întârzia, pentru tine, Dumnezeul meu, pentru că cetatea ta şi poporul tău se numesc după numele tău».
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu