vineri, 23 noiembrie 2018

Care este numele duhului sfânt (Matei 28:19)?

Internetul - biblioteca online a omenirii - adună dovezi suficiente în demonstrarea coruperii textului din Matei 28:19, care în original suna astfel:

 "Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Meu."

Apostolii nu au ieşit din limitele acestei porunci, şi au botezat pe toţi cei ce au crezut, doar în numele Domnului şi Mântuitorului nostru Isus Christos, rânduit de Tatăl nostru din ceruri:
 
"Pocăiţi-vă", le-a zis Petru, "şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Christos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul sfântului duh.
Fapte 2:38

Căci nu Se coborâse încă peste niciunul din ei, ci fuseseră numai botezaţi în Numele Domnului Isus
Fapte 8:16

Şi a poruncit să fie botezaţi în Numele Domnului Isus Christos. Atunci l-au rugat să mai rămână câteva zile la ei. 
Fapte 10:48 

Când au auzit ei aceste vorbe, au fost botezaţi în Numele Domnului Isus
Fapte 19:5 

Nu ştiţi că toţi câţi am fost botezaţi în Isus Christos, am fost botezaţi în moartea Lui? 
Romani 6:3

12. Vreau să spun că fiecare din voi zice: "Eu sunt al lui Pavel!" - "Şi eu, al lui Apolo!" - "Şi eu, al lui Chifa!" - "Şi eu, al lui Christos!" -
13. Christos a fost împărţit? Pavel a fost răstignit pentru voi? Sau în numele lui Pavel aţi fost voi botezaţi?
1Corinteni 1:12-13 

Toţi care aţi fost botezaţi pentru Christos v-aţi îmbrăcat cu Christos. 
Galateni 3:27

Şi orice faceţi, cu cuvântul sau cu fapta, să faceţi totul în Numele Domnului Isus şi mulţumiţi, prin El, lui Dumnezeu Tatăl. 
Coloseni 3:17

Corupţia textului din Matei 28:19 este vizibilă şi din cauză că duhul sfânt nu are un nume. Dumnezeu Tatăl are un nume, Fiul lui Dumnezeu are un nume, dar unde este numele duhului sfânt în Biblie?

Ca să botezaţi în numele duhului sfânt, ar trebui ca duhul sfânt să fie o persoană şi să aibă un nume. Dar este duhul sfânt o persoană? Căci dacă nu este, nu poate avea un nume, ci o denumire, fiindcă este "ceva" şi nu "cineva". 

1. Ce înseamnă cuvântul duh? Dumnezeu este duh (Ioan 4:24), Fiul lui Dumnezeu este un duh dătător de viaţă (1Corinteni 15:45), cuvintele lui sunt duh (Ioan 6:63), Satana este un duh ce lucrează în fii rătăcirii (Efeseni 2:2), îngerii şi demonii sunt duhuri (Evrei 13:14, 1Timotei 4:1), credincioşii sunt duhovniceşti (Romani 8:9).
2. De ce toţi apostolii trimit salutări de la Tatăl şi de la Fiul său, dar niciodată de la duhul sfânt? Romani 1, Corinteni 1, Tesaloniceni 1, etc.: 
1Corinteni 1:3. Har şi pace de la Dumnezeu, Tatăl nostru, şi de la Domnul Isus Christos!
3. De ce Apocalipsa îl prezintă pe Tatăl pe tron şi pe Fiul său lângă El, dar niciodată nu apare o a treia persoană lângă ei? 
4. De ce duhul sfânt apare ca un porumbel sau ca limbi de foc şi nu apare niciodată ca formă asemănătoare oamenilor, dacă este o persoană, cum apare Tatăl şi Fiul său? 
5. De ce Dumnezeu şi Fiul său sunt prezentaţi ca două persoane distincte, un duo ceresc şi nu ca un trio ceresc, dacă duhul sfânt este persoană în toată cartea Apocalipsa? 
6. De ce nici într-o viziune biblică duhul sfânt nu este prezentat ca o persoană, cum este Tatăl şi Fiul său? (vezi Fapte7: 55,56; Isaia 6:1,2; Apocalipsa 4:2). 
7. De ce vorbeşte Biblia de duhul sfânt ca fiind duhul lui Dumnezeu şi duhul Fiului său (Romani 8:9), dacă duhul sfânt este o persoană distinctă de ei, şi nu o manifestare a lor (Ioan 15:26)?
8. De ce Biblia vorbeşte de relaţia de intimitate şi afecţiune dintre Tatăl şi Fiul său şi credincioşi, însă nu şi de o astfel de relaţie cu duhul sfânt? 
Ioan 14:23. Drept răspuns, Isus i-a zis: "Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi Cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi. Noi vom veni la el şi vom locui împreună cu el. 
9. De ce apostolul Ioan vorbeşte de părtăşia comună cu Tatăl şi cu Fiul său (1Ioan 1:3), dar nu şi cea cu duhul sfânt?  
1Ioan 1:3. deci ce am văzut şi am auzit, aceea vă vestim şi vouă, ca şi voi să aveţi părtăşie cu noi. Şi părtăşia noastră este cu Tatăl şi cu Fiul Său, Isus Christos.
10. De ce în Biblie găsim cereri la Tatăl şi Fiul, însă nicăieri în Biblie nu găsim adresate duhului sfânt? 
Ioan 15:16. Nu voi M-aţi ales pe Mine; ci Eu v-am ales pe voi; şi v-am rânduit să mergeţi şi să aduceţi rod, şi roada voastră să rămână, pentru ca orice veţi cere de la Tatăl, în Numele Meu, să vă dea. 
11. De ce la Apocalipsa 14:1 nu este trecut şi numele duhului sfânt pe fruntea celor 144.000? 
12. Dacă Tatăl are un duh, iar Fiul său are un duh, atunci însemnă că şi duhul sfânt ca o persoană distinctă de Tatăl şi de Fiul său are un duh?
13. Dacă duhul sfânt este descris ca fiind "degetul" sau "mâna" lui Dumnezeu (Ezechiel 3:14; Iov 26:13; Psalm 8:3; Luca 11:20) ce sens are să spunem că acesta este co-egal şi co-etern cu Tatăl? Dacă este al Tatălui, nu este etern ci co-etern? Cum putem vorbi despre egalitate în acest caz din moment ce "degetul" şi "mâna" sunt supuse celui care le controlează? 
14. Dacă duhul adevărului (Ioan 14:17) este o persoană separată de Tatăl, însemnă că şi duhul rătăcirii este o persoană diferita de Satan conform 1 Ioan 4:6? 
15. O persoană este indivizibilă, nu poate fi dată cu măsură sau fără măsură (Ioan 3:34). De ce duhul sfânt este divizibil şi poate fi dat cu măsură, dacă este o persoană? 
16. Ştim numele Tatălui (Yehowah, românizat Iehova) şi ştim numele Fiului său (Yeşhua, românizat Isus), dar care este numele duhului sfânt dacă este o persoană? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu