luni, 18 martie 2019

Postarea anului (ceea ce atât de puţini cunosc)

 

Ce opinie aveţi despre Matei 28:19?

http://bibliaantica.blogspot.com/2015/02/ce-opinie-aveti-despre-matei-2819.html

Aici puteţi consulta lista tuturor articolelor de pe acest blog:

Biblia Antică: Cele mai citite articole ale acestui blog

13 feb. 2015, 5 comentarii
2219








1143








941








676








579








459








449








325








316

 

Har şi pace tuturor, de la Dumnezeu Tatăl şi de la Fiul său ceresc!
Azi doresc să vă prezit despre formularea de la botez al primilor creştini.
Dacă citim Matei 28:19 în VDC, BOR, NTR, BF-C, etc. găsim o formulare "în numele Tatălui, al Fiului şi al Sfântului Duh", pe care, dacă citim tot Noul Testament, nu îl vom găsi în altă parte, ci în mod curios vom afla că primii creştini botezau doar în numele Fiului, Isus. Citind următoarele versete vom observa că atât învăţătura cât şi mântuirea şi botezul se primea doar în numele Domnului Isus: Faptele Apostolilor. 4:12, Filipeni 2:10, Coloseni 3:17, Efeseni 5:20, Fapte 2:38, 3: 6, 4:18, 5:40, 8:12, 8:16, 9: 27-29, 25:26, 16:18, 19: 5, 19:13, 21 13, 2Tesaloniceni 3:6, 1Ioan 3:23.
Majoritatea traducătorilor, pastorilor şi credincioşilor nu au sesizat această neconcordanţă şi au trecut peste ea, însă au fost unii care au sesizat-o şi şi-au pus anumite întrebări pentru a dezlega acest mister.
În ce priveşte pe cei care susţin doctrina trinităţii şi botezului trinitar, îi îndemn să studieze în paralel mai multe traduceri şi dacă pot, să citească materiale de comparaţie textuală a manuscriselor şi a redărilor vechi.
Aşa vor putea descoperii de exemplu, că Matei 28:19 are şi o formă mai scurtă, de care din păcate, foarte puţini traducători, pastori şi credincioşi ştiu:
"Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate naţiunile, botezându-i în numele Meu" (Episcopii Eusebiu de Cesareea şi Afraat Sirianul, care au trăit în sec. III-IV, ambii fiind participanţi la Conciliul de la Niceea din 325; mai sunt şi alţii, am enumerat doar cei mai importanţi).
De ce ştiu atât de puţini traducători, pastori şi credincioşi despre formularea scurtă despre botez? Deoarece episcopii trinitarieni, care practicau botezul întreit, au interzis această formulare, modificând formularea şi rupând ultima filă din Evanghelia după Matei. "În singurul Codice (Codex, manuscris biblic) în care am fi avut păstrată o versiune mai veche, şi anume versiunea Siriacă Sinaitic şi în manuscrisul cel mai vechi Latin, paginile care conţin sfârşitul lui Matei sunt dispărute." F.C. Conybeare, istoric, de confesiune catolică. Frederick Cornwallis Conybeare, FBA (14 septembrie 1856 - 9 ianuarie 1924) a fost un orientalist britanic, membru al Colegiului Universitar din Oxford și profesor de teologie la Universitatea din Oxford. A susţinut istoricitatea lui Isus, în opoziţie cu cei care susţineau că omul Isus a fost doar un mit.
Din păcate aşa s-a întamplat şi cu Biblia Ariană, tradusă de episcopul Wulfila în limba gotă, din care au fost sustrase ultima filă din Matei şi cum era de aşteptat şi prima filă din Evanghelia după Ioan - ceea ce arată că nici Ioan 1:1 nu a scăpat de imixtiunile episcopilor trinitarieni. 


Ioan 3:16 ne arată dragostea mare a Tatălui şi a Fiului său. El, Tatăl şi-a dat Fiul pentru noi. Iar Fiul a acceptat, constrâns de această mare dragoste. Primii creştini nu au crezut nici în doctrina trinităţii, deoarece erau evrei, iar evreii nu au avut o asemenea doctrină. Evreii aveau un singur Dumnezeu, pe Yehowah, creatorul cerului şi al pământului, al celor văzute şi al celor nevăzute.

Fondatorul creştinismului, Rabinul Yeşhua - cunoscut nouă ca Isus, nu s-a îndepărtat de la acest monoteism ebraic, se poate vedea acest lucru clar, atunci când citim cele relatate în Ioan 17:1-3 Ioan 17VDC 1. După ce a vorbit astfel, Isus a ridicat ochii spre cer şi a zis: "Tată, a sosit ceasul! Proslăveşte pe Fiul Tău, ca şi Fiul Tău să Te proslăvească pe Tine, 2. după cum I-ai dat putere peste orice făptură, ca să dea viaţa veşnică tuturor acelora pe care I i-ai dat Tu. 3. Şi viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu.

Asta nu înseamnă că Domnul Isus nu are origini cereşti, cum încearcă mulţi să argumenteze. Chiar şi Rabinul Yohanan "Botezătorul" – cunoscut nouă ca Ioan Botezătorul, era în clar că Domnul nostru Isus Christos a venit din cer: Ioan 3VDC 31. Cel ce vine din cer este mai presus de toţi; cel ce este de pe pământ este pământesc şi vorbeşte ca de pe pământ. Cel ce vine din cer este mai presus de toţi. Iar mărturia Domnului şi Mântuitorului nostru Isus este foarte clară: Ioan 3VDC 13. Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel ce S-a coborât din cer, adică Fiul omului care este în cer.

Ioan 6VDC 38. căci M-am coborât din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis. Dar după moartea apostolilor, au început să fie fie mediatizate, pe de o parte doctrina trinităţii, iar pe de altă parte respingerea originii cereşti a Domnului Isus. Primii se numeau gnostici, iar ultimii ebioniţi. "Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10 Fără pocainţă adevărata nu există cunoaştere adevărată. Christos a înviat cu adevărat şi stă la dreapta Tatălui, în slavă, de unde va veni să judece vii şi morţii, iar pe cei vrednici să-i ducă în slava Tatălui său, în împărăţia veşnică a iubirii.

Har şi pace fraţilor, ce iubiţi adevărul, cu o inimă curată!


Fiţi binecuvântaţi prin adevăr!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu