"Chiar asa sa fie problema cu manuscrisele, si noi cei mai simpli, nu
prea intelegem treaba asta, intrebarea mea ar fi: Ce rau ar fi sa
botezam in Numele Duhului Sfant? Chiar nu este botezul valabil in
dreptul celor care s-au botezat in Numele Tatalui, al Fiului si al
Duhului Sfant? Nu este Duhul Sfant in Scrtipturi? Este!
Daca este, ce rau este sa ne botezam si in Numele Lui? Eu inteleg ca "formula" de botez nu este una magica. E vorba daca cineva crede in Dumnezeu si pe temeiul credintei cuiva are loc botezul. Cine nu crede în Duhul Sfant? Daca cineva nu crede in Duhul Sfant, poate sa fie botezat? Nu vorbesc daca este sau nu o Persoana. Doar daca crede in Duhul Sfant... Oricine si oricum ar fi. Si atunci ce e rau in a se boteza cineva pe baza credintei lui in Tatal, in Fiul si in Duhul Sfant? Mie mi se pare ca toata aceasta lupta de a-L da pe Duhul Sfant la o parte este BLASFEMIE, pacatul de neiertat!" Benoni Catană
Daca este, ce rau este sa ne botezam si in Numele Lui? Eu inteleg ca "formula" de botez nu este una magica. E vorba daca cineva crede in Dumnezeu si pe temeiul credintei cuiva are loc botezul. Cine nu crede în Duhul Sfant? Daca cineva nu crede in Duhul Sfant, poate sa fie botezat? Nu vorbesc daca este sau nu o Persoana. Doar daca crede in Duhul Sfant... Oricine si oricum ar fi. Si atunci ce e rau in a se boteza cineva pe baza credintei lui in Tatal, in Fiul si in Duhul Sfant? Mie mi se pare ca toata aceasta lupta de a-L da pe Duhul Sfant la o parte este BLASFEMIE, pacatul de neiertat!" Benoni Catană
Ca să botezaţi în numele Duhului Sfânt, ar trebui ca Duhul Sfânt să fie o
persoană şi să aibă un nume. După câte ştiu manuscrisele timpurii nu folosesc sistemul nostru de scriere cu litere mari sau mici. Toate sunt la fel. Aici puteţi vedea o captură din Codex Sinaiticus, secolul IV AD.
Dar indiferent cum am scrie "Duhul Sfânt" sau "duhul sfânt", oare este o persoana? Căci dacă
nu este, nu poate avea un nume, ci o denumire, fiindcă este "ceva" şi
nu "cineva".
Cineva a pus întrebările de mai jos:
1. Dumnezeu este duh, Fiul este un duh datator de viata, Satana este un duh ce lucreaza in fii ratacirii, ingerii si demonii sunt duhuri, credinciosii sunt duhovnicesti. Ce inseamna cuvantul duh?
2. De ce toti apostolii trimit salutari de la Tatal si de la Fiul dar niciodata de la duhul sfant? Romani 1, Corinteni 1, Tesaloniceni 1 etc.
3. De ce Apocalipsa il prezinta pe Tatal si pe Fiul pe tron, dar niciodata nu apare o a treia persoana langa ei?
4. De ce duhul sfant apare ca un porumbel sau ca limbi de foc si nu apare niciodata ca forma asemanatoare oamenilor daca este o persoana, cum apare Tatal si Fiul?
5. De ce Dumnezeu si Mielul sunt prezentati ca 2 persoane distincte, un duo ceresc si nu ca un trio ceresc, daca duhul sfant este persoana in toata cartea Apocalipsa?
6. De ce nici într-o viziune biblica duhul sfant nu este prezentat ca o persoana, cum este Tatal si Fiul? (vezi Fapte7: 55,56; Isaia 6:1,2; Apocalipsa 4:2).
7. De ce vorbeste Biblia de duhul sfant ca fiind duhul lui Dumnezeu si duhul lui Christos (Romani 8:9) daca duhul sfant este o persoana distincta de ei, si nu o manifestare a lor (Ioan 15:26)?
8. De ce Biblia vorbeste de relatia de intimitate si afectiune dintre Tatal si Fiul însa nu si de o astfel de relatie cu duhul sfant?
9. De ce apostolul Ioan vorbeste de partasia cu Tatal si cu Fiul dar nu si cea cu duhul sfant?
10. De ce în Biblie gasim cereri la Tatal si la Fiul însa nicaieri în Biblie nu gasim adresate duhului sfant?
11. De ce la Apocalipsa 14:1 nu este trecut si numele duhului sfant pe fruntea celor 144.000?
12. Daca Tatal are un duh iar Fiul are un duh atunci insemna ca si duhul sfant ca o persoana distincta de Tatal si Fiul are un duh?
13. Daca duhul sfant este descris ca fiind "degetul" sau "mana" lui Dumnezeu Ezec. 3:14; Iov 26:13; Ps. 8:3; Luca 11:20 ce sens are sa spunem ca acesta este co-egal si co-etern cu Tatal ? Cum putem vorbi despre egalitate in acest caz din moment ce "degetul" si "mana" sunt supuse celui care le controleaza?
14. Daca Duhul Adevarului (Ioan 14:17) este o persoana insemna ca si Duhul Ratacirii este o persoana conform 1 Ioan 4:6?
15. O persoana este indivizibila, nu poate fi data cu masura sau fara masura. De ce duhul sfant este divizibil, poate fi dat cu masura daca este o persoana?
16. Stim numele Tatalui (Iehova) si stim numele Fiului (Isus) dar care este numele duhului sfant daca este o persoana?
17. De ce ucenicii Domnului Isus, au botezat numai în numele Domnului Isus? A se vedea Faptele Apostolilor 4:12, Filipeni 2:10, Coloseni 3:17, Efeseni 5:20, ceea ce arată de ce atât învățătura cât și imersiunea (botezul) se făcea din porunca Tatălui în numele Domnului nostru Yeşhua (Isus), Fiul său: Fapte 2:38, 3:6, 4:18, 5:40, 8:12, 8:16, 9:27-29, 25:26, 16:18, 19:5, 19:13,21, 2Tesaloniceni 3:6, 1Ioan 3:23.
Aşadar cea mai plauzibilă versiune este că într-adevăr, Matei 28:19 a fost falsificat.
1. Dumnezeu este duh, Fiul este un duh datator de viata, Satana este un duh ce lucreaza in fii ratacirii, ingerii si demonii sunt duhuri, credinciosii sunt duhovnicesti. Ce inseamna cuvantul duh?
2. De ce toti apostolii trimit salutari de la Tatal si de la Fiul dar niciodata de la duhul sfant? Romani 1, Corinteni 1, Tesaloniceni 1 etc.
3. De ce Apocalipsa il prezinta pe Tatal si pe Fiul pe tron, dar niciodata nu apare o a treia persoana langa ei?
4. De ce duhul sfant apare ca un porumbel sau ca limbi de foc si nu apare niciodata ca forma asemanatoare oamenilor daca este o persoana, cum apare Tatal si Fiul?
5. De ce Dumnezeu si Mielul sunt prezentati ca 2 persoane distincte, un duo ceresc si nu ca un trio ceresc, daca duhul sfant este persoana in toata cartea Apocalipsa?
6. De ce nici într-o viziune biblica duhul sfant nu este prezentat ca o persoana, cum este Tatal si Fiul? (vezi Fapte7: 55,56; Isaia 6:1,2; Apocalipsa 4:2).
7. De ce vorbeste Biblia de duhul sfant ca fiind duhul lui Dumnezeu si duhul lui Christos (Romani 8:9) daca duhul sfant este o persoana distincta de ei, si nu o manifestare a lor (Ioan 15:26)?
8. De ce Biblia vorbeste de relatia de intimitate si afectiune dintre Tatal si Fiul însa nu si de o astfel de relatie cu duhul sfant?
9. De ce apostolul Ioan vorbeste de partasia cu Tatal si cu Fiul dar nu si cea cu duhul sfant?
10. De ce în Biblie gasim cereri la Tatal si la Fiul însa nicaieri în Biblie nu gasim adresate duhului sfant?
11. De ce la Apocalipsa 14:1 nu este trecut si numele duhului sfant pe fruntea celor 144.000?
12. Daca Tatal are un duh iar Fiul are un duh atunci insemna ca si duhul sfant ca o persoana distincta de Tatal si Fiul are un duh?
13. Daca duhul sfant este descris ca fiind "degetul" sau "mana" lui Dumnezeu Ezec. 3:14; Iov 26:13; Ps. 8:3; Luca 11:20 ce sens are sa spunem ca acesta este co-egal si co-etern cu Tatal ? Cum putem vorbi despre egalitate in acest caz din moment ce "degetul" si "mana" sunt supuse celui care le controleaza?
14. Daca Duhul Adevarului (Ioan 14:17) este o persoana insemna ca si Duhul Ratacirii este o persoana conform 1 Ioan 4:6?
15. O persoana este indivizibila, nu poate fi data cu masura sau fara masura. De ce duhul sfant este divizibil, poate fi dat cu masura daca este o persoana?
16. Stim numele Tatalui (Iehova) si stim numele Fiului (Isus) dar care este numele duhului sfant daca este o persoana?
17. De ce ucenicii Domnului Isus, au botezat numai în numele Domnului Isus? A se vedea Faptele Apostolilor 4:12, Filipeni 2:10, Coloseni 3:17, Efeseni 5:20, ceea ce arată de ce atât învățătura cât și imersiunea (botezul) se făcea din porunca Tatălui în numele Domnului nostru Yeşhua (Isus), Fiul său: Fapte 2:38, 3:6, 4:18, 5:40, 8:12, 8:16, 9:27-29, 25:26, 16:18, 19:5, 19:13,21, 2Tesaloniceni 3:6, 1Ioan 3:23.
Aşadar cea mai plauzibilă versiune este că într-adevăr, Matei 28:19 a fost falsificat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu