Contextul este de aur.
"Căci M-am coborât din cer ca sa fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis." (Ioan.6:38)
Se putea coborâ cineva simbolic? Cineva care nu a existat? Nu!
Combinaţia dintre alte texte este vitală: Ioan 1:10. El era in lume, si lumea a fost facuta prin El, dar lumea nu L-a cunoscut. - A se vedea şi Ioan 1:3
Combinaţia dintre alte texte este vitală: Ioan 1:10. El era in lume, si lumea a fost facuta prin El, dar lumea nu L-a cunoscut. - A se vedea şi Ioan 1:3
Cum putea să facă Dumnezeu ceva prin cineva simbolic care încă nu apăruse pe scena lumii?
"Oare nu este Acesta Isus, fiul lui Iosif, pe al cărui tată şi mamă îi cunoaştem? Cum deci zice El: "Eu M-am coborât din cer"? (Ioan.6:42)
Ioan 3:31.
Cel ce vine din cer este mai presus de toţi; cel ce este de pe pământ
este pământesc şi vorbeşte ca de pe pământ. Cel ce vine din cer este mai
presus de toţi.
32. El mărturiseşte ce a văzut şi a auzit, şi totuşi nimeni nu primeşte mărturia Lui.
Evreimea de atunci, nu a putut înţelege originea lui cereasca, şi această concepţie negativă au îmbrăţisat-o şi alţii până în zilele noastre. În mintea lor, nu putea să încapă ideea ca o fiinţă cerească să poată să se facă fiinţă pământească.
Însă Ioan 1:3 arată clar spre activitatea sa pe care a depus-o de la creaţiune, ca Fiu monogenetic, fiind artizanul lui Dumnezeu:
Ioan 1:3. Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El.
În treacat fie spus, Fiul nu poate fi numit "creator" sau "co-creator" deoarece proiectele au fost ale Tatălui, Fiul doar le-a derulat. Avem de a face cu un inginer (Tatăl) şi cu un meşter, maistru (Fiul).
Geneza 1:26. Apoi Dumnezeu a zis: "Să facem (plural) om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră; el să stăpânească peste peştii mării, peste păsările cerului, peste vite, peste tot pământul şi peste toate târâtoarele care se mişcă pe pământ."
Asta arată declaraţia memorială a Tatălui (consemnată în Cartea Geneza), când spune Fiului "să facem". Oare Tatăl vorbeşte aici cu îngerii? Căci ar fi singura opţiune de interpretare, dacă scoatem existenţa pre-umană a Fiului din această scenă. Tocmai de aceea, Ioan 1:3 nu permite aplicaţia către îngeri, ci spre Fiul pre-existent, care spune desluşit "m-am coborât din cer":
căci M-am coborât din cer ca sa fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis. (Ioan.6:38)
Cuvântul "Logos" din Ioan 1:1 este un supranume. Acelaşi cuvânt "Logos" apare ca supranume şi în cartea Apocalipsa. În ambele cazuri se referă la aceeaşi persoană, Fiul lui Dumnezeu. În ambele cazuri el există.
Ioan 1:
1. La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi ca Dumnezeu era Cuvântul. (Traducere dinamică, făcută după context şi topică)
Ioan 1:1 altfel spus
Ioan 14:9. Isus i-a zis: "De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu, dar: "Arată-ne pe Tatăl"?
Apocalipsa 19:13. Era îmbrăcat cu o haină înmuiată în sânge. Numele Lui este: "Cuvântul (ho logos) lui Dumnezeu (tou theou)."
Dacă se acceptă că la Apocalipsa 19:13 este vorba de o persoană reală, alta decât Dumnezeu Tatăl, supranumit (altfel spus "poreclit") Cuvântul, de ce nu ar fi vorba şi la Ioan 1:1 de o persoană reală? Din neputinţă ori reavoinţă?
32. El mărturiseşte ce a văzut şi a auzit, şi totuşi nimeni nu primeşte mărturia Lui.
Evreimea de atunci, nu a putut înţelege originea lui cereasca, şi această concepţie negativă au îmbrăţisat-o şi alţii până în zilele noastre. În mintea lor, nu putea să încapă ideea ca o fiinţă cerească să poată să se facă fiinţă pământească.
Însă Ioan 1:3 arată clar spre activitatea sa pe care a depus-o de la creaţiune, ca Fiu monogenetic, fiind artizanul lui Dumnezeu:
Ioan 1:3. Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El.
În treacat fie spus, Fiul nu poate fi numit "creator" sau "co-creator" deoarece proiectele au fost ale Tatălui, Fiul doar le-a derulat. Avem de a face cu un inginer (Tatăl) şi cu un meşter, maistru (Fiul).
Geneza 1:26. Apoi Dumnezeu a zis: "Să facem (plural) om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră; el să stăpânească peste peştii mării, peste păsările cerului, peste vite, peste tot pământul şi peste toate târâtoarele care se mişcă pe pământ."
Asta arată declaraţia memorială a Tatălui (consemnată în Cartea Geneza), când spune Fiului "să facem". Oare Tatăl vorbeşte aici cu îngerii? Căci ar fi singura opţiune de interpretare, dacă scoatem existenţa pre-umană a Fiului din această scenă. Tocmai de aceea, Ioan 1:3 nu permite aplicaţia către îngeri, ci spre Fiul pre-existent, care spune desluşit "m-am coborât din cer":
căci M-am coborât din cer ca sa fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis. (Ioan.6:38)
Cuvântul "Logos" din Ioan 1:1 este un supranume. Acelaşi cuvânt "Logos" apare ca supranume şi în cartea Apocalipsa. În ambele cazuri se referă la aceeaşi persoană, Fiul lui Dumnezeu. În ambele cazuri el există.
Ioan 1:
1. La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi ca Dumnezeu era Cuvântul. (Traducere dinamică, făcută după context şi topică)
Ioan 1:1 altfel spus
Ioan 14:9. Isus i-a zis: "De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu, dar: "Arată-ne pe Tatăl"?
Apocalipsa 19:13. Era îmbrăcat cu o haină înmuiată în sânge. Numele Lui este: "Cuvântul (ho logos) lui Dumnezeu (tou theou)."
Dacă se acceptă că la Apocalipsa 19:13 este vorba de o persoană reală, alta decât Dumnezeu Tatăl, supranumit (altfel spus "poreclit") Cuvântul, de ce nu ar fi vorba şi la Ioan 1:1 de o persoană reală? Din neputinţă ori reavoinţă?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu