sâmbătă, 18 ianuarie 2025

Marile teme ale Bibliei: eşti dispus să le cercetezi fără părtinire (îndoctrinare)?

 1. Cea mai “înaltă” (însemnată, impunătoare, prestigioasă), fiinţă din tot Universul este Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Christos, Creatorul cerului şi al pământului. El este Suveranul de nedetronat al întregului Univers, care ne iubeşte şi ne vrea doar binele (Ioan 3:16, Ioan 17:1-3). El este Iehova Elohim, Dumnezeul Bibliei.


2. A doua fiinţă de cel mai înalt prestigiu din Univers, este Domnul nostru Isus Christos, fiind singurul (monogenes, unicul-născut) Fiu al lui Dumnezeu, uns (investit) ca Învăţător (Rabin = Învăţător care excelează, Maestru), Mântuitor, Domn (Stăpân), Rege (Conducător - Legiuitor), Mare Preot (Mediator) şi Judecător (Matei 28:18,19); Mesia în ebraică şi Christos în greacă înseamnă "Unsul" lui Dumnezeu. Numele lui în cer este Mihail şi este Căpetenia (Comandantul) Armatelor cereşti de îngeri, credincioase lui Dumnezeu (aşa cum a arătat
marele predicator baptist Spurgeon
şi alţi oameni de seamă din Istoria Universală a Biseriii Creştine din toate timpurile).


3. Din iubire pentru (tot) neamul omenesc, Dumnezeu şi-a trimis unicul-născut  Fiu, care oglindeşte (reflectă) gloria şi fiinţa (asemănarea în chip şi caracter) lui Dumnezeu, iar Fiul său a venit din cer - tot din iubire, nesilit de nimeni, învăţându-ne ce înseamnă cu adevărat iubirea de Dumnezeu şi de semeni, dându-şi viaţa ca preţ de răscumpărare pentru noi, pentru ca să ne înnoiască firea decăzută şi astfel să ne mântuiască din păcat şi din moartea eterna, ce ne paşte pe fiecare din noi (Ioan 1:1, Evrei 1: Ioan 3:16, Exod 21:23, Matei 20:28).
4. Cine nu doreşte să fie înnoit şi mântuit din păcat şi moarte în timpul în care trăieşte, pierde această ocazie pentru totdeauna (atenţie mare!): “
Cine crede în Fiul are viaţa veşnică; dar cine nu crede în Fiul nu va vedea viaţa, ci mânia lui Dumnezeu rămâne peste el.” (Ioan 3:36) Timpul trăit acum este pregătirea pentru viaţa veşnică sau pieirea veşnică (Matei 10:28, Evrei 10:26,27). Atenţie mare!
5. Un înger de rang înalt (heruvim), care după unii comentatori ai Biblie, a fost a treia cea mai prestigioasă persoană, după Dumnezeu Tatăl şi Fiul Său, a devenit Satan Diavolul, deoarece s-a răzvrătit împotriva Creatorului, dorind să îl detroneze şi să îşi întroneze propria domnie în Univers (Ezechiel 28:12-15, Apocalipsa 12:9). Este posibil ca locul lui să-l fi luat îngerul Daniel (Luca 1:19).
6. Satan Diavolul a introdus păcatul în existenţă, multiplicându-l prin diferite acţiuni şi datorită acestui fapt el este responsabil pentru toate păcatele care s-au comis (Ioan 8:44). El este aşa de înversunat împotriva lui Dumnezeu, încât nici cei 1000 de ani petrecuţi în temniţa din Abis, nu îl va schimba (Apocalipsa 20:3,7-10).
7. Adunarea (biserica) este chemată să fie “mireasa” Fiului lui Dumnezeu şi co-moştenitoare la slava Mirelui (Matei 19:28). Membrii ei vor lua locul îngerilor căzuţi, care s-au aliat cu Satan, preluând slujirea acestora pe care au avut-o faţă de neamul omenesc, în zorii zilelor din Eden (compara Ezechiel 28:12-17 cu Apocalipsa 24:9-27).
8. Dumnezeu va reinstaura împărăţia sa pe pământ prin Fiul său, Regele desemnat pentru aceasta,  care după ce o va pregăti după voia lui Dumnezeu, nimicind orice împotrivire şi duşmanva preda toată autoritatea Tatălui său, ca Dumnezeu Tatăl să fie totul în toţi (1Corinteni 12:6)

9. După Răpirea Bisericii va urma cel mai mare cataclism, de după Marele Potop, care va fi un Potop de Foc, prin care Dumnezeu va curăţa planeta, punând bazele unei lumi noi (2Petru 3:7). Vor supravieţui miraculos (vezi Daniel capitolul 3) doar oamenii care nu s-au închinat Fiarei şi nu au luat semnul ei (Apocalipsa 14:9,10, Apocalipsa 16:1-21).

10. Un creştin nu poate avea altă cale, orientare, părere sau conduită decât cea lăsată de Isus şi apostolii Săi, menţionată în Biblie şi interpretată corect. (Ioan 14:6). 

 

Suntem dispuşi să acceptăm adevărul?

Ceea ce trebuie să urmărească toţi creştinii (şi nu numai unii) este desăvârşirea în viața creștină, urmărind credința, sfinţirea, speranța, iubirea, milostivirea (facerea de bine), relaţii paşnice cu toţi oamenii, părtăşia cu fraţii – conform învățăturilor Evangheliei.

 

Ceea ce trebuie să înțelegem şi să punem în aplicare ca şi credincioşi este:

 

1. Autoritatea supremă în materie de credință este Cuvântul lui Dumnezeu, din Biblie. Dumnezeu ne va conduce prin duhul Său să-l înțelegem, după ce ajungem la iubirea și îndurarea Sa, printr-o pocăință adevărată și deplină, silindu-ne la o ascultare adevărată și deplină, luând botezul deplin în apă (botezul matur), pentru slava și numele Fiului Său.

 

2. Există un singur Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos, Creatorul Suveran al cerului și al pământului. El nu este un Dumnezeu compus din trei părţi sau un element al unui Dumnezeu trimorfic (trinitate). Duhul sfânt este intelectul și puterea lui, nu o persoană distinctă de el.

 

3. Domnul Isus Hristos este singurul născut ( gr. monogenes) Fiu al lui Dumnezeu, investit ca şi Cap al Bisericii, Mare Învățător (Sfetnic Minunat), Rege, Domn, Mântuitor, Mare Preot Mijlocitor și Judecător. Sub expresia „Fiul lui Dumnezeu” înțelegem acest „fiu”, ca o persoană distinctă de Dumnezeu și nu o parte a unui Dumnezeu Treime (Triun). Fiul lui Dumnezeu – ca omul Isus Hristos – a venit în existență coborând din cer, prin duhul sfânt al lui Dumnezeu, întrupându-se într-o fecioară, pe nume Maria. Dumnezeu, Tatăl nostru, l-a trimis în lume pe Fiul Său, din cer, să ne mântuiască, dându-și viața ca preț de răscumpărare pentru noi.

 

4. Un credincios este cel care acceptă toate învățăturile Domnului Isus Hristos și nu doar unele dintre ele. El – credinciosul – trebuie să-l accepte (pe Isus Hristos) ca şi Cap al Corpului Creștin (Adunare), în toate aspectele vieții.

 

5. Misiunea Domnului Isus Hristos pentru noi, ca uns de Dumnezeu, este ca să pună în noi calităţile lui Dumnezeu – adică toți credincioșii să reflecte natura lui Dumnezeu, care este iubire, dreptate, adevăr, sfințenie şi apoi punerea noastră în mâinile lui Dumnezeu, fără zbărcitură sau pată spirituală, ca „imaginea” Lui („Dumnezeu să fie în noi toţi, prin calităţile sale”).

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu