joi, 7 mai 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul VIII, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactată după apostolul Ioan
Capitolul VIII
(Textul de la Ioan 7:53 pana la Ioan 8:11 este un text preluat dintr-o alta sursa, caci nu se regaseste in cele mai vechi Biblii)
(1. Dar Isus s-a dus la Muntele Maslinilor.
2. Si dis-de-dimineata a venit din nou in templu; si tot poporul a venit la el. El a stat jos si-i invata.
3. Atunci carturarii si fariseii i-au adus o femeie prinsa in adulter. Au pus-o in mijloc
4. si au zis lui Isus: "Invatatorule, femeia aceasta a fost prinsa chiar cand infaptuia adulterul.
5. Moise, in Lege, ne-a poruncit sa ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu dar ce zici?"
6. Si ei spuneau lucrul acesta ca sa-l ispiteasca si sa-l poata invinui. Dar Isus s-a plecat si scria cu degetul pe pamant.
7. Fiindca ei nu incetau sa-l intrebe, el s-a ridicat si le-a zis: "Cine dintre voi este fara pacat sa arunce cel dintai cu piatra in ea."
8. Apoi s-a plecat iarasi si scria cu degetul pe pamant.
9. Cand au auzit ei acestea, au iesit afara, unul cate unul, incepand de la cei mai batrani, pana la cei din urma. Si Isus a ramas singur cu femeia, care statea in mijloc.
10. Si Isus ridicandu-se si nevazand pe nimeni decat pe femeie, i-a zis: "Femeie, unde sunt toti ceilalti? Nimeni nu te-a condamnat?"
11. "Nimeni, Domnule", i-a spus ea. Si Isus i-a zis: "Nici eu nu te condamn. Du-te, si sa nu mai pacatuiesti.")
12. Isus le-a vorbit din nou si le-a zis: "Eu sunt lumina lumii; cine ma urmeaza pe mine nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii."
13. De aceea, fariseii i-au zis: "Tu marturisesti despre tine insuti; marturia ta nu este adevarata."
14. Isus a raspuns si le-a zis: "Chiar daca eu marturisesc despre mine insumi, marturia mea este adevarata, caci eu stiu de unde am venit si unde ma duc; dar voi nu stiti de unde vin si unde ma duc.
15. Voi judecati potrivit carnii; eu nu judec pe nimeni.
16. Si chiar daca judec, judecata mea este adevarata, pentru ca nu sunt singur, ci sunt eu si Tatal, care m-a trimis.
17. In Legea voastra este deasemenea scris ca marturia a doi oameni este adevarata;
18. despre mine insumi marturisesc eu, si despre mine marturiseste si Tatal, care m-a trimis."
19. Ei i-au zis deci: "Unde este Tatal tau?" Isus a raspuns: "Voi nu ma cunoasteti nici pe mine, nici pe Tatal meu. Daca m-ati cunoaste pe mine, ati cunoaste si pe Tatal meu."
20. A spus aceste cuvinte pe cand invata pe popor in templu, in locul unde era cutia pentru daruri; si nimeni n-a pus mana pe el, pentru ca inca nu-i sosise ceasul.
21. El le-a mai spus: "Eu ma duc, si voi ma veti cauta si veti muri in pacatul vostru; acolo unde ma duc eu, voi nu puteti veni."
22. Atunci iudeii au zis: "Doar n-o avea de gand sa se omoare, de zice: "Unde ma duc eu, voi nu puteti veni"!"
23. "Voi sunteti din cele de jos", le-a zis el, "Eu sunt de sus. Voi sunteti din lumea aceasta; eu nu sunt din lumea aceasta.
24. De aceea v-am spus ca veti muri in pacatele voastre; caci, daca nu credeti ca eu sunt, veti muri in pacatele voastre."
25. "Cine esti tu?", i-au zis ei. Isus le-a raspuns: "Ceea ce de la inceput va spun.
26. Am multe de zis despre voi si de judecat despre voi; dar cel care m-a trimis este adevarat si eu, ce am auzit de la el, aceea spun lumii."
27. Ei n-au inteles ca le vorbea despre Tatal.
28. Isus deci le-a zis: "Cand veti inalta pe Fiul omului, atunci veti cunoaste ca eu sunt si ca nu fac nimic de la mine insumi, ci vorbesc dupa cum m-a invatat Tatal.
29. Cel care m-a trimis este cu mine; el nu m-a lasat singur, pentru ca totdeauna fac ce-i este placut."
30. Pe cand spunea el aceste lucruri, multi au crezut in el.
31. Deci Isus a zis iudeilor care crezusera in el: "Daca ramaneti in cuvantul meu, sunteti in adevar ucenicii mei;
32. veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face liberi."
33. Ei i-au raspuns: "Noi suntem samanta lui Avraam si n-am fost niciodata robii nimanui; cum zici tu: "Veti fi liberi!"?"
34. "Adevarat, adevarat va spun", le-a raspuns Isus, "ca oricine traieste in pacat este rob al pacatului.
35. Si robul nu ramane pentru totdeauna in casa; fiul ramane pentru totdeauna.
36. Deci daca Fiul va face liberi, veti fi cu adevarat liberi.
37. Stiu ca sunteti samanta lui Avraam; dar cautati sa ma omorati, pentru ca nu patrunde in voi cuvantul meu.
38. Eu spun ce am vazut la Tatal meu si voi faceti ce ati auzit de la tatal vostru."
39. Ei au raspuns si i-au zis: "Tatal nostru este Avraam." Isus le-a zis: "Daca ati fi copii ai lui Avraam, ati face faptele lui Avraam.
40. Dar acum cautati sa ma omorati pe mine, om care v-am spus adevarul pe care l-am auzit de la Dumnezeu: asa ceva Avraam n-a facut.
41. Voi faceti faptele tatalui vostru." Ei i-au zis: "Noi nu suntem copii nascuti din curvie; avem un singur Tata: pe Dumnezeu."
42. Isus le-a zis: "Daca ar fi Dumnezeu Tatal vostru, m-ati iubi, caci eu am iesit si vin de la Dumnezeu; n-am venit de la mine insumi, ci el m-a trimis.
43. Pentru ce nu intelegeti vorbirea mea? Pentru ca nu puteti asculta cuvantul meu.
44. Voi aveti de tata pe Diavolul si vreti sa impliniti poftele tatalui vostru. El de la inceput a fost ucigas si nu sta in adevar, pentru ca in el nu este adevar. Ori de cate ori spune o minciuna, vorbeste din ale sale, caci este mincinos si tatal minciunii.
45. Iar pe mine, pentru ca spun adevarul, nu ma credeti.
46. Cine din voi ma poate dovedi de pacat? Daca spun adevarul, pentru ce nu ma credeti?
47. Cine este din Dumnezeu asculta cuvintele lui Dumnezeu; voi de aceea n-ascultati, pentru ca nu sunteti din Dumnezeu."
48. Iudeii I-au raspuns si i-au zis: "Nu zicem noi bine ca esti samaritean si ca ai demon?"
49. "N-am demon", le-a raspuns Isus, "dar eu cinstesc pe Tatal meu, dar voi nu ma cinstiti.
50. Eu nu caut slava mea; este unul care o cauta si care judeca.
51. Adevarat, adevarat va spun ca, daca pazeste cineva cuvantul meu, in veac nu va gusta moartea."
52. "Acum", i-au zis iudeii, "vedem bine ca ai demon: Avraam a murit, prorocii de asemenea, si tu zici: "Daca pazeste cineva cuvantul meu, in veac nu va gusta moartea."
53. Esti tu mai mare decat parintele nostru Avraam, care a murit? Si prorocii au murit? Cine te faci tu pe tine insuti?"
54. Isus a raspuns: "Daca ma slavesc eu insumi, slava mea nu este nimic; Tatal meu ma slaveste, el, despre care voi ziceti: "El este Dumnezeul vostru;"
55. si totusi nu-l cunoasteti. Eu il cunosc bine; si daca as zice ca nu-l cunosc, as fi si eu un mincinos ca voi; dar il cunosc si pazesc cuvantul lui.
56. Tatal vostru Avraam a saltat de bucurie ca va vedea ziua Mea; a vazut-o si s-a bucurat."
57. "N-ai nici cincizeci ce ani", i-au zis iudeii, "si ai vazut pe Avraam!"
58. Isus le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca mai inainte ca sa se nasca Avraam, eu sunt."
59. Ei au luat asadar pietre ca sa arunce in el. Dar Isus s-a ascuns si a iesit din templu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu