duminică, 7 iunie 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul XVIII, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactată după apostolul Ioan
Capitolul XVIII

1. Spunand acestea, Isus a plecat cu ucenicii sai dincolo de paraul Chedron, unde era o gradina, in care a intrat el si ucenicii lui.
2. Iuda, vanzatorul, stia si el locul acela, pentru ca Isus de multe ori se adunase acolo cu ucenicii lui.
3. Iuda, asadar, luand ceata ostasilor si pe ofiterii preotilor cei mai de seama si a fariseilor, a venit acolo cu felinare, cu faclii si cu arme.
4. Iar Isus, care stia tot ce avea sa vina asupra lui, a mers spre ei si le-a zis: "Pe cine cautati?"
5. Ei i-au raspuns: "Pe Isus Nazarineanul." Isus le-a zis: "Eu sunt!" Iuda, cel care l-a dat prins, era si el cu ei.
6. Cand le-a zis: "Eu sunt", ei s-au dat inapoi si au cazut la pamant.
7. El i-a intrebat din nou: "Pe cine cautati?" "Pe Isus Nazarineanul", i-au zis ei.
8. Isus a raspuns: "V-am spus ca eu sunt. Deci, daca ma cautati pe mine, lasati pe acestia sa se duca;"
9. ca sa se implineasca ce spusese prin cuvantul sau: "N-am pierdut pe nici unul din aceia pe care mi i-ai dat."
10. Iar Simon Petru, avand o sabie, a scos-o, a lovit pe robul marelui preot si i-a taiat urechea dreapta. Si numele robului aceluia era Malhus.
11. Isus a zis deci lui Petru: "Baga-ti sabia in teaca. Nu voi bea paharul pe care mi l-a dat Tatal sa-l beau?"
12. Apoi cohorta si chiliarhul (comandantul a o mie de ostasi) si ofiterii iudeilor au prins deci pe Isus si l-au legat.
13. L-au dus intai la Anna, caci el era socrul lui Caiafa, care era mare preot in anul acela.
14. Si Caiafa era cel ce sfatuise pe iudei ca era mai bine sa moara un singur om pentru popor.
15. Mergea dar dupa Isus Simon Petru si celalat ucenic. Asadar ucenicul acesta era cunoscut marelui preot si a intrat cu Isus in aula (locul de primire) marelui preot.
16. Petru insa statea afara la poarta. Celalalt ucenic, care era cunoscut marelui preot, a iesit afara, a vorbit cu portareasa si a adus pe Petru inauntru.
17. Atunci slujnica, portareasa, a zis lui Petru: "Nu cumva si tu esti unul din ucenicii omului acestuia?" "Nu sunt.", a raspuns el.
18. Iar sujitorii si ofiterii facusera un foc de carbuni, caci era frig, si se incalzeau. Petru statea si el cu ei si se incalzea.
19. Marele preot a intrebat pe Isus despre ucenicii lui si despre invatatura lui.
20. Isus i-a raspuns: "Eu am vorbit pe fata lumii; totdeauna am invatat in sinagoga si in templu, unde se aduna toti iudeii, si n-am spus nimic in ascuns.
21. Pentru ce ma intrebi pe mine? Intreaba pe cei care m-au auzit despre ce le-am vorbit; iata, ei stiu ce am spus."
22. Si cand a spus el acestea, unul dintre ofiterii care stateau acolo a dat o palma lui Isus, zicand: "Asa raspunzi tu marelui preot?"
23. Isus i-a raspuns: "Daca am vorbit rau, dovedeste ca este rau; dar de bine, de ce ma bati?"
24. Anna l-a trimis legat la marele preot Caiafa.
25. Dar Simon Petru statea acolo si se incalzea. Deci i-au zis: "Nu cumva esti si tu dintre ucenicii lui?" El s-a lepadat si a zis: "Nu sunt."
26. Unul dintre slujitorii marelui preot, ruda cu acela caruia  Petru ii taiase urechea, a zis: "Nu te-am vazut eu cu el in gradina?"
27. Petru iar s-a lepadat. Si indata a cantat cocosul.
28. Au adus pe Isus de la Caiafa la pretoriu (oficiul guvernatorului roman). Si era dimineata. Ei n-au intrat in pretoriu, ca sa nu se intineze si sa poata manca pastile.
29. Pilat deci a iesit afara la ei si le-a zis: "Ce acuzatie aduceti impotriva omului acestuia?"
30. Ei au raspuns, si i-au zis: "Daca n-ar fi fost un facator de rele, nu l-am fi dat noi in mainile tale."
31. Atunci Pilat le-a zis: "Luati-l voi si judecati-l voi dupa legea voastra." "Noua nu ne este ingaduit sa omoram pe nimeni", i-au zis iudeii;
32. ca sa se implineasca ceea ce spusese Isus, aratand cu ce moarte avea sa moara.
33. Deci Pilat a intrat iarasi in pretoriu, a chemat pe Isus si i-a zis: "Esti tu regele iudeilor?"
34. Isus i-a raspuns: "De la tine insuti zici lucrul acesta sau  altii ti l-au spus despre mine?"
35. Pilat a raspuns: "Sunt eu iudeu? Natia ta si preotii cei mai de seama te-au dat in mana mea. Ce-ai facut?"
36. "Regatul meu nu este din lumea aceasta", a raspuns Isus. "Daca regatul meu ar fi din lumea aceasta, insotitorii mei s-ar fi luptat ca sa nu fiu dat in mainile iudeilor; acum asadar, regatul meu nu este de aici."
37. Pilat, asadar, i-a zis: "Atunci esti rege!" Isus a raspuns: "Tu spui ca sunt rege. Eu pentru aceasta m-am nascut si am venit in lume, ca sa marturisesc despre acest adevar. Oricine este din adevar asculta glasul meu."
38. Pilat i-a zis: "Ce este adevarul?" Dupa ce a spus aceste cuvinte, a iesit iarasi afara la iudei si le-a zis: "Eu nu gasesc nicio vina in el.
39. Dar, fiindca voi aveti obicei sa va eliberez pe cineva de Pasti, vreti deci sa va eliberez pe regele iudeilor?"
40. Atunci toti au strigat din nou, zicand: "Nu pe el, ci pe Baraba!" Si Baraba era un talhar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu