sâmbătă, 6 iunie 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul XVII, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactată după apostolul Ioan
Capitolul XVII
1. Dupa ce Isus a spus aceste lucruri, si-a ridicat ochii spre cer si s-a rugat: "Tata, a sosit ceasul! Preamareste pe Fiul tau, ca si Fiul tau sa te preamareasca pe tine,
2. dupa cum i-ai dat putere peste orice faptura, ca sa dea viata vesnica tuturor acelora pe care i i-ai dat tu.
3. Si viata vesnica este aceasta: sa te cunoasca pe tine, singurul Dumnezeu adevarat, si pe Isus Christos pe care l-ai trimis tu.
4. Eu te-am preamarit pe pamant, am sfarsit lucrarea pe care mi-ai dat-o s-o fac.
5. Si acum, Tata, preamareste-ma la tine insuti cu slava pe care o aveam cu tine inainte de a fi lumea.
6. Eu am facut cunoscut numele tau oamenilor pe care mi i-ai dat din lume. Ai tai erau si tu mi i-ai dat; si ei au pazit cuvantul tau.
7. Acum ei au cunoscut ca toate cate mi-ai dat tu sunt de la tine.
8. Caci le-am dat cuvintele pe care mi le-ai dat tu. Ei le-au primit si au cunoscut cu adevarat ca de la tine am iesit si au crezut ca tu m-ai trimis.
9. Eu ma rog pentru ei. Nu ma rog pentru lume, ci pentru aceia pe care mi i-ai dat tu, pentru ca sunt ai tai: 
10. tot ce este al meu este al tau si ce este al tau este al meu, si eu sunt preamarit in ei.
11. Eu nu mai sunt in lume, dar ei sunt in lume si eu vin la tine. Sfinte Tata, pazeste in numele tau pe aceia pe care mi i-ai dat, pentru ca ei sa fie una, ca noi.
12. Cand eram cu ei, ii pazeam eu in numele tau. Eu am pazit pe aceia pe care mi i-ai dat si nici unul dintre ei n-a pierit, afara de fiul pierzarii, ca sa se implineasca Scriptura.
13. Dar acum, eu vin la tine si spun aceste lucruri in lume, pentru ca sa aiba in ei bucuria mea deplina.
14. Le-am dat cuvantul tau si lumea i-a urat, pentru ca ei nu sunt din lume, dupa cum eu nu sunt din lume.
15. Nu te rog sa-i iei din lume, ci sa-i pazesti de cel rau.
16. Ei nu sunt din lume, dupa cum nici eu nu sunt din lume.
17. Sfinteste-i prin adevar: cuvantul tau adevar este.
18. Cum m-ai trimis tu pe mine in lume, asa i-am trimis si eu pe ei in lume.
19. Si eu insumi ma sfintesc pentru ei, ca si ei sa fie sfintiti prin adevar.
20. Si ma rog nu numai pentru ei, ci si pentru cei care vor crede in mine prin cuvantul lor.
21. ca toti sa fie una, cum tu, Tata, in mine si eu in tine; ca si ei sa fie una in noi, pentru ca lumea sa creada ca tu m-ai trimis.
22. Eu le-am dat slava pe care mi-ai dat-o tu, pentru ca ei sa fie una, cum si noi suntem una,
23. eu in ei si tu in mine; pentru ca ei sa fie in chip desavarsit una, ca sa cunoasca lumea ca tu m-ai trimis si ca i-ai iubit, cum m-ai iubit pe mine.
24. Tata, vreau ca acolo unde sunt eu, sa fie impreuna cu mine si aceia pe care mi i-ai dat tu, ca sa vada slava mea, slava pe care mi-ai dat-o tu; fiindca tu m-ai iubit inainte de intemeierea lumii.
25. Neprihanitule Tata, lumea nu te-a cunoscut, dar eu te-am cunoscut si acestia au cunoscut ca tu m-ai trimis.
26. Si eu le-am facut cunoscut numele tau si li-l voi mai face cunoscut, pentru ca dragostea cu care m-ai iubit tu sa fie in ei, si eu in ei."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu