marți, 9 iunie 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul XX, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactată după apostolul Ioan Capitolul XX
1. Si in intaia ale sabatelor, Maria Magdalena a venit dis-de-dimineata la mormant, pe cand era inca intuneric, si a vazut piatra luata de pe mormant.
2. A alergat deci la Simon Petru si la celalalt ucenic, pe care-l iubea Isus, si le-a zis: "Au luat pe Domnul din mormant, si nu stiu unde l-au pus."
3. Asadar Petru si celalalt ucenic au iesit si au plecat spre mormant.
4. In plus, cei doi alergau impreuna, dar celalalt ucenic alerga mai repede decat Petru si a ajuns cel dintai la mormant.
5. S-a plecat si s-a uitat inauntru, a vazut fasiile de panza jos, dar n-a intrat.
6. Asadar Simon Petru, care venea dupa el, a ajuns si el, a intrat in mormant si a vazut fasiile de panza jos,
7. iar stergarul care fusese pus pe capul lui nu era cu fasiile de panza, ci impaturit si pus intr-un alt loc singur.
8. Atunci celalalt ucenic, care ajunsese cel dintai la mormant, a intrat si el si a vazut si s-a incredintat.
9. Caci tot nu pricepeau Scriptura, ca el trebuia sa invie din morti.
10. Apoi ucenicii s-au intors acasa.
11. Dar Maria statea afara langa mormant si plangea. Pe cand plangea, s-a plecat sa se uite in mormant.
12. Si a vazut doi ingeri in alb, sezand in locul unde fusese culcat trupul lui Isus; unul la cap si altul la picioare.
13. "Femeie", i-au zis ei, "pentru ce plangi?" Ea le-a raspuns: "Pentru ca au luat pe Domnul meu si nu stiu unde l-au pus."
14. Zicand acestea, ea s-a intors si a vazut pe Isus stand acolo in picioare si nu stia ca este Isus.
15. "Femeie", i-a zis Isus, "de ce plangi? Pe cine cauti?" Gandind ca este gradinarul, ea i-a zis: "Domnule, daca l-ai luat, spune-mi unde l-ai pus si ma voi duce sa-l iau."
16. Isus i-a zis: "Maria!" Ea s-a intors si I-a zis in evreieste: "Rabuni!", adica: "Invatatorule!"
17. "Nu ma atinge", i-a zis Isus, "caci inca nu m-am suit la Tatal meu, ci du-te la fratii mei si spune-le ca ma sui la Tatal meu si Tatal vostru, la Dumnezeul meu si Dumnezeul vostru."
18. Maria Magdalena a venit si a vestit ucenicilor ca a vazut pe Domnul si ca i-a spus aceste lucruri.
19. In seara aceleiasi zile, cea dintai a sabatelor, pe cand usile locului unde erau adunati ucenicii erau incuiate de frica iudeilor, a venit Isus, a stat in mijlocul lor si le-a zis: "Pace voua!"
20. Si dupa ce a zis acestea, le-a aratat mainile si coasta sa. Ucenicii s-au bucurat cand au vazut pe Domnul.
21. Asadar le-a zis din nou: "Pace voua! Cum m-a trimis pe mine Tatal, asa va trimit si eu pe voi."
22. Si spunand acestea, a suflat peste ei si le-a zis: "Primiti duh sfant!
23. Celor ce le veti ierta pacatele, vor fi iertate; si celor ce le veti tine, vor fi tinute."
24. Dar Toma, zis Geamanul, unul dintre cei doisprezece, nu era cu ei cand a venit Isus.
25. Ceilalti ucenici i-au zis asadar: "Am vazut pe Domnul!" Dar el le-a raspuns: "Daca nu voi vedea in mainile lui semnul cuielor si daca nu voi pune degetul meu in semnul cuielor si daca nu voi pune mana mea in coasta lui, nu voi crede."
26. Dupa opt zile, ucenicii lui erau iarasi in casa si era si Toma impreuna cu ei. Pe cand erau usile incuiate, a venit Isus, a stat in mijloc si le-a zis: "Pace voua!"
27. Apoi a zis lui Toma: "Adu-ti degetul incoace si uita-te la mainile mele si adu-ti mana si pune-o in coasta mea; si nu fi necredincios, ci credincios."
28. Toma a raspuns si i-a zis: "Domnul meu si Dumnezeul meu!"
29. "Toma", i-a zis Isus, "pentru ca m-ai vazut, ai crezut; ferice de cei ce n-au vazut si au crezut."
30. Isus a mai facut inaintea ucenicilor sai multe alte semne care nu sunt scrise in cartea aceasta.
31. Dar acestea au fost scrise pentru ca voi sa credeti ca Isus este Christosul, Fiul lui Dumnezeu si, crezand, sa aveti viata in numele lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu