joi, 4 iunie 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul XVI, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactată după apostolul Ioan
Capitolul XVI
1. V-am spus aceste lucruri ca sa nu va poticniti.
2. Va vor da afara din sinagogi, ba inca vine ceasul cand oricine va va ucide sa i se para ca aduce o jertfa lui Dumnezeu.
3. Si vor face acestea, pentru ca n-au cunoscut nici pe Tatal, nici pe mine.
4. Dar v-am spus aceste lucruri pentru ca, atunci cand le va veni ceasul sa se implineasca, sa va aduceti aminte ca vi le-am spus. Nu vi le-am spus de la inceput, pentru ca eram cu voi.
5. Acum ma duc la cel care m-a trimis; si nici unul dintre voi nu ma intreaba: "Unde te duci?"
6. Dar, pentru ca v-am spus aceste lucruri, intristarea v-a umplut inima.
7. Totusi va spun adevarul: Va este de folos sa ma duc, caci, daca nu ma duc eu, mangaietorul nu va veni la voi; dar daca ma duc, vi-l voi trimite.
8. Si cand va veni el, va dovedi lumea vinovata in ce priveste pacatul, dreptatea si judecata.
9. In ce priveste pacatul: fiindca ei nu cred in mine;
10. in ce priveste dreptatea: fiindca ma duc la Tatal, si nu ma veti mai vedea;
11. in ce priveste judecata: fiindca stapanitorul lumii acesteia este judecat.
12. Mai am sa va spun multe lucruri, dar acum nu le puteti purta.
13. Cand va veni mangaietorul, duhul adevarului, va va calauzi in tot adevarul; caci el nu va vorbi de la sine, ci va vorbi tot ce va fi auzit si va va vesti lucrurile viitoare.
14. El ma va preamari, pentru ca va lua din ce este al meu si va va vesti.
15. Tot ce are Tatal este al meu; de aceea am zis ca va lua din ce este al meu si va va vesti.
16. Peste putin, nu ma veti mai vedea; apoi iarasi, peste putin, ma veti vedea, pentru ca Ma duc la Tatal."
17. Asadar, unii din ucenicii lui au zis intre ei: "Ce inseamna acestea: "Peste putin, nu ma veti mai vedea" si: "Apoi iarasi, peste putin, ma veti vedea" si: "Pentru ca ma duc la Tatal"?"
18. Ei ziceau asadar: "Ce inseamna aceasta: "Peste putin"? Nu stim ce vrea sa spuna."
19. Isus a cunoscut deci ca voiau sa-l intrebe si le-a zis: "Va intrebati intre voi ca v-am zis: "Peste putin, nu ma veti mai vedea" si: "Apoi iarasi, peste putin, ma veti vedea"?
20. Adevarat, adevarat va spun ca voi veti plange si va veti vaieta, iar lumea se va bucura; va veti intrista, dar intristarea voastra se va preface in bucurie.
21. Femeia, cand este in durerile nasterii, se intristeaza, pentru ca i-a sosit ceasul; dar, dupa ce a nascut pruncul, nu-si mai aduce aminte de suferinta, de bucurie ca s-a nascut un om pe lume.
22. Tot asa si voi: acum sunteti plini de intristare; dar eu va voi vedea iarasi, inima vi se va bucura, si nimeni nu va lua de la voi bucuria voastra.
23. In ziua aceea, nu ma veti mai intreba de nimic. Adevarat, adevarat va spun ca orice veti cere de la Tatal, in numele meu, va va da.
24. Pana acum n-ati cerut nimic in numele meu; cereti, si veti primi, pentru ca bucuria voastra sa fie deplina.
25. V-am spus aceste lucruri in pilde. Vine ceasul cand nu va voi mai vorbi in pilde, ci va voi vorbi pe fata despre Tatal.
26. In ziua aceea, veti cere in numele meu, si nu va zic ca eu voi ruga pe Tatal pentru voi;
27. caci Tatal insusi va iubeste, pentru ca m-ati iubit si ati crezut ca am iesit de la Dumnezeu.
28. Am iesit de la Tatal si am venit in lume; acum las lumea si ma duc la Tatal."
29. Ucenicii sai i-au zis: "Iata ca acum vorbesti pe fata si nu spui nici o pilda.
30. Acum cunoastem ca stii toate si n-ai nevoie sa te intrebe cineva; de aceea credem ca ai iesit de la Dumnezeu."
31. "Acum credeti?", le-a raspuns Isus.
32. "Iata, ca vine ceasul, si a si venit, cand veti fi risipiti fiecare la ale lui si pe mine ma veti lasa singur; dar nu sunt singur, caci Tatal este cu mine.
33. V-am spus aceste lucruri ca sa aveti pace in mine. In lume veti avea necazuri; dar indrazniti, eu am biruit lumea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu