marți, 19 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 15

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 15

1 După aceste lucruri, cuvântul lui YEHOWAH a venit lui Avram într-o vedenie, zicând: „Nu te teme, Avram, eu sunt scutul tău, răsplata ta va fi foarte mare.” 2 Și Avram a zis: „Dumnezeule Atotputernic, ce-mi vei da , fiindcă plec de aici fără copii, iar cel care va fi stăpân pe casa mea este Eliezer din Damasc?” 3 Și Avram a zis: „Iată, nu mi-ai dat sămânță, și iată că unul născut în casa mea va fi al meu moștenitor.” 4 Și iată, cuvântul lui YEHOWAH a venit la el, zicând: „Acest om nu va fi moștenitorul tău; dar cel ce va ieși din interiorul tău va fi moștenitorul tău.” 5 Și l-a scos afară și a zis: „Priveşte acum spre cer și numără stelele, dacă poți să le numeri”; și El i-a zis: „Așa va fi sămânța ta.” 6 Și el a crezut în YEHOWAH și i-a socotit-o drept dreptate. 7 Și El i-a zis: „Eu sunt Cel Atotputernic, care te-am scos din Ur din Haldeia, ca să-ți dau țara aceasta ca să o moștenești.” 8 Și a zis: „Dumnezeule Atotputernic, de unde să știu că o voi moșteni? „ 9 Și El i-a zis: „Ia-mi o junincă de trei ani și o căpriţă de trei ani și un berbec de trei ani, un turturel și un porumbel tânăr.” 10 Și el a luat el toate acestea și le-a despicat în mijloc și le-a pus fiecare jumătate peste alta; dar păsările nu le-a despicat. 11 Și păsările de pradă au coborât peste carcase și Avram le-a alungat. 12 Și s-a întâmplat că, când soarele apunea, un somn adânc a căzut asupra lui Avram; și, iată, o groază, chiar un întuneric mare, a căzut asupra lui. 13 Și El i-a spus lui Avram: „Să știi cu siguranță că sămânța ta va fi străină într-o țară care nu este a lor și va sluji acelora; şi ei îi vor smeri patru sute de ani; 14 Și, de asemenea, îl voi judeca pe acel neam căruia îi vor sluji; și după aceea vor ieși cu multă avere. 15 Dar tu vei merge la părinţii tăi în pace; vei fi îngropat la o bătrânețe bună. 16 Și în a patra generație se vor întoarce aici; pentru că nelegiuirea amoritului nu este încă plină.” 17 Și s-a întâmplat că, atunci când soarele a apus și s-a făcut întuneric dens, iată un cuptor care fumega și o torță aprinsă trecea printre aceste bucăți. 18 În ziua aceea, YEHOWAH a făcut un legământ cu Avram, zicând: „Seminției tale am dat această țară, de la râul Egiptului până la râul cel mare, râul Eufrat; 19 şi Cheniții, şi pe Cheniziți și pe Cadmoniți, 20 și pe Hetiți, şi pe Periziți și pe Refaimi, 21 și pe Amoriți, şi pe Canaaniți, şi pe Girgasiți și pe Iebusiți.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu