miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 28

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 28

1 Și Isaac l-a chemat pe Iacov și l-a binecuvântat și i-a poruncit și i-a zis: „Să nu-ţi iei o soție dintre fiicele Canaanului. 2 Scoală-te, du-te în Paddan-Aram, la casa lui Betuel, tatăl mamei tale; și ia-ți de acolo o soție dintre fiicele lui Laban, fratele mamei tale. 3 Și Dumnezeu Atotputernicul să te binecuvânteze și să te facă roditor și să te înmulțească, ca să fii o mulţime de popoare; 4 și să-ți dea binecuvântarea lui Avraam, ție și seminței tale împreună cu tine; ca să moștenești țara înstrăinării tale, pe care Dumnezeu a dat-o lui Avraam.” 5 Și Isaac l-a trimis pe Iacov; și el s-a dus în Paddan-Aram la Laban, fiul lui Betuel Arameul, fratele Rebecăi, mama lui Iacov și a lui Esau. 6 Acum Esau a văzut că Isaac binecuvântase pe Iacov și l-a trimis în Paddan-Aram, ca să-şi ia o soție de acolo; și că, pe când îl binecuvânta, i-a dat poruncă, zicând: „Să nu-ţi iei o soție dintre fiicele Canaanului”; 7 și că Iacov a ascultat de tatăl său și de mama sa și s-a dus în Paddan-Aram. 8 Și Esau a văzut că fiicele lui Canaan nu i-au plăcut tatălui său Isaac; 9 Așa că Esau s-a dus la Ismael și şi-a luat de soție pe Mahalat, fiica lui Ismael, fiul lui Avraam, sora lui Nebaiot. 10 Și Iacov a ieșit din Beer-Șeba și a mers spre Haran. 11 Și a prins un loc și a rămas acolo toată noaptea, pentru că soarele apusese. Şi a luat una dintre pietrele locului și a pus-o sub capul lui și s-a culcat în acel loc să doarmă. 12 Și a visat, și iată o scară așezată pe pământ și vârful ei ajungea până la cer. Şi iată îngerii lui Dumnezeu urcau și coborau pe ea. 13 Și iată, Cel Atotputernic a stat lângă el și a zis: „Eu sunt Cel Atotputernic, Dumnezeul lui Avraam, tatăl tău, și Dumnezeul lui Isaac. Ție îţi voi da și seminței tale țara pe care te culci. 14 Și sămânța ta va fi ca țărâna pământului și te vei răspândi la apus și la est, la nord și la miazăzi. Și în tine și în sămânța ta vor fi binecuvântate toate familiile pământului. 15 Și iată, Eu sunt cu tine și te voi păzi oriunde vei merge și te voi aduce înapoi în țara aceasta; căci nu te voi părăsi până nu voi face ceea ce ți-am spus.” 16 Și Iacov s-a trezit din somn și a zis: „Cu siguranță, Cel Atptputernic este în locul acesta; și n-am știut.” 17 Și s-a înspăimântat și a zis: „Cât de plin de frică este locul acesta! Aceasta nu este alta decât Casa lui Dumnezeu și aceasta este poarta cerului.” 18 Și Iacov s-a sculat dis-de-dimineață și a luat piatra pe care o pusese sub cap, și a ridicat-o ca stâlp și a turnat ulei deasupra acesteia. 19 Și a pus numele acelui loc Betel, dar numele cetății a fost Luz la început. 20 Și Iacov a făcut un jurământ, zicând: „Dacă Dumnezeu va fi cu mine și mă va păzi pe calea pe care o fac și îmi va da pâine să mănânc și haine să mă îmbrac, 21 ca să mă întorc în casa tatălui meu; în pace, atunci Cel Atotputernic va fi Dumnezeul meu, 22 și piatra aceasta, pe care am ridicat-o ca stâlp, va fi casa lui Dumnezeu; și din tot ce-mi vei da, cu siguranță, Îţi voi da zeciuială.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu