miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 30

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 30

1 Când a văzut Rahela că nu i-a născut copii lui Iacov, Rahela a invidiat-o sora ei; și ea i-a spus lui Iacov: „Dă-mi copii, sau voi muri.” 2 Și mânia lui Iacov s-a aprins împotriva Rahelei; și el a spus: „Sunt eu în locul lui Dumnezeu, care ți-a ascuns rodul pântecelui?” 3 Și ea a spus: „Iată slujnica mea Bilha, intră la ea; ca ea să poată naşte pe genunchii mei, iar eu să fiu zidit prin ea. 4 Și i-a dat de soție pe Bilha, roaba ei; iar Iacov a intrat la ea. 5 Și Bilha a rămas însărcinată, iar Iacov și-a binecuvântat fiul. 6 Și Rahela a zis: „Dumnezeu m-a judecat și mi-a auzit glasul și mi-a dat un fiu.” De aceea ea i-a pus numele Dan. 7 Și roaba lui Bilha Rahela a rămas însărcinată din nou și i-a născut un al doilea fiu lui Iacov. 8 Și Rahela a zis: „M-am luptat cu lupte puternice cu sora mea și am biruit.” Și ea i-a pus numele Neftali. 9 Când a văzut Lea că a încetat să mai nască, a luat pe slujnica ei Zilpa și i-a dat-o de soție lui Iacov. 10 Și Zilpa, roaba lui Lea, i-a născut un fiu lui Iacov. 11 Și Lea a zis: „Norocul a venit!” Și i-a pus numele Gad. 12 Și roaba lui Zilpa Lea i-a născut un al doilea fiu lui Iacov. 13 Și Lea a zis: „Fericită sunt! Căci fiicele mă vor numi fericită.” Și ea i-a pus numele Așer. 14 Ruben s-a dus în zilele secerișului de grâu și a găsit mandragore pe câmp și le-a adus mamei sale Lea. Atunci Rahela i-a zis Leei: „Dă-mi, te rog, din mandragorele fiului tău.” 15 Și ea i-a spus: „Este puțin că mi-ai luat soțul? Şi vrei să iei și mandragorele fiului meu?” Și Rahela a zis: „De aceea, el se va culca cu tine în noaptea asta pentru mandragorele fiului tău.” 16 Și Iacov a venit seara de pe câmp și Lea a ieșit în întâmpinarea lui și a spus: „Trebuie să intri la mine; căci cu adevărat te-am angajat cu mandragorele fiului meu.” Și el s-a culcat cu ea în noaptea aceea. 17 Și Dumnezeu a ascultat de Lea și ea a rămas însărcinată și i-a născut lui Iacov un al cincilea fiu. 18 Și Lea a spus: „Dumnezeu mi-a dat salariul meu, pentru că am dat roaba mea soțului meu. Și ea i-a pus numele Isahar. 19 Și Lea a rămas însărcinată din nou și i-a născut un al șaselea fiu lui Iacov. 20 Și Lea a spus: „Dumnezeu m-a înzestrat cu o zestre bună; acum soțul meu va locui cu mine, pentru că i-am născut șase fii.” Și ea i-a pus numele Zabulon. 21 Apoi a născut o fiică și i-a pus numele Dina. 22 Și Dumnezeu și-a adus aminte de Rahela și Dumnezeu a ascultat-o și i-a deschis pântecele. 23 Ea a rămas însărcinată și a născut un fiu și a zis: „Dumnezeu mi-a luat ocara.” 24 Și i-a pus numele Iosif, zicând: „Cel Atotputernic mi-a mai adăugat un fiu.” 25 Și s-a întâmplat, când Rahela l-a născut pe Iosif, Iacov i-a zis lui Laban: „Trimite-mă, ca să mă duc în locul meu și în țara mea. 26 Dă-mi nevestele și copiii mei pentru care ți-am slujit și dă-mi drumul; pentru că știi slujirea mea prin care ți-am slujit.” 27 Și Laban i-a zis: „Dacă am găsit acum har în ochii tăi – căci am observat semnele și Cel Atotputernic m-a binecuvântat de dragul tău.” 28 Și a spus: „Pune-mi plata ta și ți-o voi da.” 29 Și el i-a zis: „Tu știi cum ți-am slujit și cum s-au descurcat turmele tale cu mine. 30 Căci era puțin ceea ce aveai înainte de a veni eu și a crescut din belșug; şi Cel Atotputernic te-a binecuvântat oriunde m-am învârtit. Și acum când voi îngriji și de casa mea?’ 31 Iar el a zis: ‘Ce să-ți dau?’ Iacov a zis: ‘Să nu-mi dai nimic; dacă vei face acest lucru pentru mine, îți voi hrăni iarăși turma și o voi păzi. 32 Voi trece astăzi prin toată turma ta, îndepărtând de acolo orice pătat și peticit, și orice negricios dintre oi și pe cel pătat și peticit dintre capre; şi din aceştia va fi plata mea. 33 Așa va mărturisi neprihănirea mea împotriva mea de acum încolo, când vei veni să privești plata mea care este înaintea ta: orice nu este pătat și peticit printre capre și negricios printre oi, că, dacă va fi găsit cu mine, va fi socotit furat 34 Și Laban a zis: ‘Iată, se poate să fie după cuvântul tău’. 35 Și a îndepărtat în acea zi ţapii care erau pătaţi și peticiţi și toate căpriţele care erau peticite și pătate, pe toate cele care aveau puţin alb pe ele și pe toate cele negricioase printre oi, și le-a dat în mână a fiilor lui. 36 Și el a pus trei zile de drum între el și Iacov. Și Iacov a păscut restul turmelor lui Laban. 37 Și Iacov a luat toiege de plop proaspăt, de migdal și de platan; și a decojit dungi albe în ele, făcând să apară albul care era în toiege. 38 Și a așezat toiegele pe care le decojise înaintea oilor, în jgheaburile din adăpătoare, unde oile veneau să bea; și au rămas însărcinate când au venit să bea. 39 Și oile au rămas însărcinate la vederea toiegelor, și oile au născut vărgate, cu pete și peticite. 40 Şi mieii acestia îi alegea Iacov şi punea înaintea oilor lui Laban numai tot ce era pestrit şi tot ce era negru; dar turmele sale le ţinea despartite şi nu le amesteca cu turma lui Laban. 41 Și s-a întâmplat, că ori de câte ori rămăsese înfierbântate cele mai tari din turmă, Iacov punea toiagurile înaintea ochilor oilor în jgheaburi, ca să poată rămâne însărcinate între toiege; 42 dar când turma era slabă, nu le băga; deci cei mai slabi erau ai lui Laban, iar cei mai puternici ai lui Iacov. 43 Și omul a crescut foarte mult și a avut turme mari, roabe și slujitori, cămile și măgari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu