miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 26

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 26

1 Și a fost o foamete în țară, în afară de prima foamete care a fost în zilele lui Avraam. Și Isaac s-a dus la Abimelec, regele Filistenilor, la Gherar. 2 YEHOWAH i s-a arătat și i-a zis: „Nu te coborî în Egipt; locuiește în țara despre care îți voi spune. 3 Locuiește în țara aceasta și voi fi cu tine și te voi binecuvânta; căci ție și seminței tale, voi da toate aceste țări și voi întări jurământul pe care l-am jurat lui Avraam tatălui tău; 4 și voi înmulți sămânța ta ca stelele cerului și voi da seminței tale toate aceste țări; și prin sămânța ta se vor binecuvânta toate națiunile pământului, 5 pentru că Avraam a ascultat de glasul Meu și a păzit însărcinarea Mea, comenzile Mele, regulamentele Mele și legile Mele.” 6 Și Isaac a locuit în Gherar. 7 Și oamenii locului l-au întrebat despre soția lui; iar el a spus: „Ea este sora mea”; căci se temea să spună: „Soția mea”, „Pentru că oamenii locului o să mă omoare pentru Rebeca, pentru că ea este drăguță la privit.” 8 Și s-a întâmplat, când el a fost acolo de mult timp, că Abimelec, regele Filistenilor, s-a uitat pe fereastră și a văzut și, iată, Isaac se juca cu Rebeca, soția lui. 9 Și Abimelec a chemat pe Isaac și a zis: „Iată, cu siguranță ea este soția ta, deci cum ai putut spune: „Ea este sora mea?” Și Isaac i-a zis: „Pentru că mi-am spus: Că o să nu mor din cauza ei”. 10 Și Abimelec a zis: „De ce ne-ai făcut asta? Unul din popor s-ar fi putut culca cu nevasta ta cu ușurință și tu ai fi adus vinovăție asupra noastră.” 11 Și Abimelec a avertizat toţi oamenii, zicând: „Cine se va atinge de acest bărbat sau de soția lui va fi pedepsit cu moartea.” 12 Isaac a semănat în țara aceea și a adunat în același an de o sută de ori; şi YEHOWAH l-a binecuvântat pe el. 13 Și a început să prospere bărbatul și a prosperat din ce în ce mai mult, până a devenit foarte prosper. 14 El avea stăpânire de oi, stăpânire de boi și o gosopdărie mare; iar filistenii l-au invidiat. 15 Acum toate fântânile pe care slujitorii tatălui său le săpaseră în zilele tatălui său Avraam, filistenii le astupaseră și le umpluseră cu pământ. 16 Și Abimelec i-a zis lui Isaac: „Du-te de la noi; căci tu ești mult mai înstărit decât noi.” 17 Isaac a plecat de acolo și a tăbărât în valea Gherar și a locuit acolo. 18 Și Isaac a săpat din nou fântânile de apă pe care le săpat pe vremea tatălui său Avraam; căci filistenii îi opriseră după moartea lui Avraam; şi le-a pus numele după numele pe care le-a pus tatăl său. 19 Și slujitorii lui Isaac au săpat în vale și au găsit acolo o fântână cu apă vie. 20 Și păstorii din Gherar s-au certat cu păstorii lui Isaac, zicând: „Apa este a noastră.” Și a pus fântânii numele Esec; pentru că s-au certat cu el.  21 Și au săpat o altă fântână și s-au luptat și pentru aceasta. Și i-a pus numele Sitnah. 22 Și s-a îndepărtat de acolo și a săpat o altă fântână; și pentru asta nu s-au mai luptat. Și el i-a pus numele Rehobot. Şi el a zis: „De acum Cel Atotputernic ne-a făcut loc și vom fi roditori în țară.” 23 Și el s-a suit de acolo la Beer-Șeba. 24 Și YEHOWAH i s-a arătat în aceeași noapte și a zis: „Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, tatăl tău. Nu te teme, căci Eu sunt cu tine și te voi binecuvânta și-ți voi înmulți sămânța din pricina robul Meu Avraam.” 25 Și a zidit acolo un altar și l-a chemat pe YEHOWAH și și-a întins cortul acolo; și acolo slujitorii lui Isaac au săpat o fântână. 26 Atunci Abimelec s-a dus la el din Gherar, și Ahuzat, prietenul său, și Picol, comandantul armatei lui. 27 Și Isaac le-a zis: „De ce ați venit la mine, căci mă urâți și m-ați alungat de la voi?” 28 Și ei au zis: „Am văzut clar că Cel Atotputernic este cu tine; și am spus: Să fie acum un jurământ între noi, aşadar între noi și tine și să facem un legământ cu tine; 29 că nu ne vei face nici un rău, după cum nu ne-am atins de tine și cum nu ți-am făcut decât bine și te-am trimis în pace; acum ești binecuvântat de Cel Atotputernic.” 30 Și le-a făcut un ospăț și au mâncat și au băut. 31 Și s-au sculat dis de dimineață și s-au jurat unul altuia; și Isaac i-a condus departe și au plecat de la el în pace. 34 Când Esau a împlinit patruzeci de ani, a luat de soție pe Iudita, fiica lui Beeri, hetitul, și pe Basemat, fiica lui Elon, hetitul. 35 Și ele au pricinuit un duh de amărăciune pentru Isaac și pentru Rebeca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu