miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 29

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 29

1 Atunci Iacov a plecat în călătorie și a venit în țara copiilor de la răsărit. 2 Și a privit și iată o fântână pe câmp și, iată, trei turme de oi zăceau acolo lângă ea. — Căci din fântâna aceea au adăpat turmele. Și piatra de pe gura fântânii era mare. 3 Și acolo erau adunate toate turmele; și au rostogolit piatra de la gura fântânii și au adăpat oile și au pus piatra înapoi pe gura fântânii la locul ei.— 4 Și Iacov le-a zis: „Frații mei, de unde sunteți?” Și au zis: „Suntem din Haran.” 5 Și el le-a zis: „Îl cunoașteți pe Laban, fiul lui Nahor?” Și ei au zis: „Noi îl cunoaștem.” 6 Și el le-a zis: „Îi este bine?” Și ei au zis: „ E bine; și iată, Rahela, fiica lui, vine cu oile.” 7 Și el a zis: „Iată, încă este zi mare și nu este vremea ca turmele să fie strânse; Adăpați oile și duceți-vă să le pasteți.” 8 Și ei au zis: „Nu putem, până când toate turmele nu se vor aduna și vor rostogoli piatra de la gura fântânii; apoi adăpăm oile.” 9 Pe când încă vorbea cu ei, Rahela a venit cu oile tatălui ei; căci ea le îngrijea. 10 Și s-a întâmplat, când Iacov a văzut-o pe Rahela, fiica lui Laban, fratele mamei sale, și oile lui Laban, fratele mamei sale, Iacov s-a apropiat și a rostogolit piatra de la gura fântânii și a adăpat turma lui Laban, fratele mamei sale. 11 Și Iacov a sărutat-o ​​pe Rahela și și-a ridicat glasul și a plâns. 12 Și Iacov ia spus Rahelei că el este frate cu tatăl ei și că este fiul Rebecăi; iar ea a alergat și i-a spus tatălui ei. 13 Și s-a întâmplat, când Laban a auzit vestea despre Iacov, fiul surorii sale, a alergat în întâmpinarea lui, l-a îmbrățișat, l-a sărutat și l-a adus acasă. Și i-a spus lui Laban toate aceste lucruri. 14 Și Laban i-a zis: „Cu siguranță tu ești osul meu și carnea mea.” Și a rămas cu el o lună. 15 Și Laban i-a spus lui Iacov: „Fiindcă ești fratele meu, ar trebui să mă slujești degeaba? Spune-mi, care vei fi salariul tău?’ 16 Laban avea două fiice: numele celei mai în vârstă era Lea și numele celei mai mici era Rahela. 17 Și ochii Leei erau slabi; dar Rachel era de o formă frumoasă și plăcută la privit. 18 Iacov a iubit-o pe Rahela; și a zis: „Îți voi sluji șapte ani pentru Rahela, fiica ta mai mică.” 19 Și Laban a spus: „Este mai bine să ți-o dau ție, decât să o dau altui bărbat; rămâi cu mine.” 20 Și Iacov a slujit șapte ani pentru Rahela; și i s-au părut doar câteva zile, pentru dragostea pe care o avea pentru ea. 21 Și Iacov i-a spus lui Laban: „Dă-mi nevasta mea, căci zilele mele s-au sfârşit, ca să intru la ea.” 22 Și Laban a adunat pe toți oamenii locului și a făcut un ospăț. 23 Și s-a întâmplat că seara a luat-o pe Lea pe fiica sa și a adus-o la el; iar el a intrat la ea. 24 Și Laban i-a dat slujitoarea lui Zilpa fiicei sale Lea. 25 Și s-a întâmplat dimineața că, iată, era Lea; și el a zis lui Laban: „De ce mi-ai făcut asta? Nu am slujit eu cu tine pentru Rahela? Atunci de ce m-ai înșelat?’ 26 Și Laban a zis: „Nu se face așa în locul nostru, să dăm pe cea mai tânără înaintea celei întâi născute. 27 Împlinește săptămâna acesteia și ți-o vom da și pe cealaltă pentru slujba pe care o vei sluji cu mine încă șapte ani.” 28 Și Iacov a făcut așa și i-a împlinit săptămâna; și i-a dat de soție pe Rahela, fiica lui. 29 Și Laban i-a dat slujitoarei sale Rahelei, fiicei sale, pe Bilha, ca roaba ei. 30 Și el a intrat și la Rahela și a iubit-o pe Rahela mai mult decât pe Lea și a slujit lui pentru ea încă șapte ani. 31 YEHOWAH a văzut că Lea era urâtă și i-a deschis pântecele; dar Rahela era stearpă. 32 Și Lea a rămas însărcinată și a născut un fiu și i-a pus numele Ruben; pentru că ea a spus: „Pentru că Cel Atotputernic a privit necazul meu; căci acum soțul meu mă va iubi.” 33 Și ea a rămas însărcinată din nou și a născut un fiu; și a zis: „Pentru că Cel Atotputernic a auzit că sunt urâtă, de aceea mi-a dat și acest fiu.” Și ea i-a pus numele Simeon. 34 Și ea a rămas însărcinată din nou și a născut un fiu; și a spus: „Acum, de data aceasta, soțul meu se va alătura de mine, pentru că i-am născut trei fii.” De aceea acesta s-a numit Levi. 35 Și ea a rămas însărcinată din nou și a născut un fiu; și ea a zis: „De data aceasta mă voi lăuda cu Cel Atotputernic.” De aceea i-a pus numele Iuda; și ea a încetat să mai nască.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu