miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 27

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 27

1 Și s-a întâmplat că, atunci când Isaac a îmbătrânit și ochii lui s-au întunecat, încât nu putea vedea, l-a chemat pe Esau, fiul său mai mare, și i-a zis: „Fiul meu!”, și el i-a zis: „Iată-mă.” 2 Și el a zis: „Iată, sunt bătrân, nu știu ziua morții mele. 3 Acum, deci, ia, te rog, armele tale, tolba și arcul tău și ieși la câmp și ia-mi vânat; 4 și fă-mi mâncare gustoasă, așa cum îmi place, și adu-mi-o, ca să mănânc; ca sufletul meu să te binecuvânteze înainte de a muri.” 5 Rebeca a auzit când Isaac i-a vorbit fiului său Esau. Și Esau a mers pe câmp să vâneze vânat și să-l aducă. 6 Și Rebeca a vorbit lui Iacov, fiul ei, zicând: „Iată, l-am auzit pe tatăl tău vorbind fratelui tău Esau, spunând: 7 Adu-mi vânat și fă-mi mâncare gustoasă, ca să mănânc și să te binecuvântez înaintea Celui Atotputernic înainte de moartea mea. 8Acum, deci, fiule, ascultă glasul meu, în ceea ce-ți poruncesc. 9 Du-te acum la turmă și ia-mi de acolo doi iezi buni de capre; și le voi face mâncare gustoasă pentru tatăl tău, așa cum oiubește el; 10 și să-l aduci tatălui tău, ca să mănânce, ca să te binecuvânteze înainte de moartea lui.” 11 Și Iacov i-a spus mamei sale Rebeca: „Iată, fratele meu Esau este un om păros, iar eu sunt un om neted. 12 Poate că tatăl meu mă va simți și îi voi părea un batjocoritor; și voi aduce asupra mea un blestem, și nu o binecuvântare.” 13 Și mama lui i-a spus: „Peste mine să fie blestemul tău, fiule; Ascultă numai glasul meu și du-te și adu-mi-le.” 14 El s-a dus, le-a luat și i-a adus mamei sale; iar mama lui a făcut o mâncare gustoasă, așa cum iubea tatăl său. 15 Rebeca a luat cele mai alese haine ale lui Esau, fiul ei mai mare, care erau cu ea în casă, și le-a îmbrăcat pe Iacov, fiul ei mai mic. 16 Și ea a pus pieile iezilor pe mâinile lui și pe gâtul neted. 17 Și ea a dat mâncarea gustoasă și pâinea pe care le pregătise, în mâna fiului ei Iacov. 18 Și a venit la tatăl său și a zis: „Tatăl meu”; iar el a spus: ‘Iată-mă; cine ești tu, fiul meu?’ 19 Și Iacov a zis tatălui său: ‘Eu sunt Esau, întâiul tău născut; Am făcut cum mi-ai poruncit tu. Scoală-te, te rog, așează-te și mănâncă din vânatul meu, ca sufletul tău să mă binecuvânteze.” 20 Și Isaac a zis fiului său: „Cum l-ai găsit atât de repede, fiule?” Și a spus: „Pentru că Cel Atotputernic, Dumnezeul tău, mi l-a trimis. 21 Și Isaac i-a spus lui Iacov: „Apropie-te, te rog, ca să te simt, fiule, dacă ești sau nu chiar fiul meu Esau.” 22 Și Iacov s-a apropiat de tatăl său Isaac; și el l-a simțit și a zis: „Glasul este glasul lui Iacov, dar mâinile sunt mâinile lui Esau.” 23 Și nu l-a deslușit, pentru că mâinile lui erau păroase, ca mâinile fratelui său Esau; așa că l-a binecuvântat. 24 Și el a zis: „Tu ești chiar fiul meu Esau?” Și el a zis: „Sunt.” 25 Și el a zis: „Adu-mi-o și voi mânca din vânatul fiului meu, ca sufletul meu să te binecuvânteze.” Și el l-a adus aproape de el și a mâncat; și i-a adus vin și a băut. 26 Și tatăl său Isaac i-a zis: „Apropie-te acum și sărută-mă, fiul meu.” 27 El s-a apropiat și l-a sărutat. Și a mirosit mirosul hainelor lui și l-a binecuvântat și a zis: Vezi, mirosul fiului meu este ca mirosul unui câmp pe care Cel Atotputernic l-a binecuvântat. 28 Deci, Dumnezeu să-ți dea roua cerului, Și din locurile grase ale pământului, Și o mulțime de cereale și vin. 29 Să-ți slujească popoarele, şi popoarele să se închină înaintea ta. Fii stăpân peste frații tăi, şi să se închine fiii mamei tale înaintea ta. Blestemat să fie oricine te blestemă, şi binecuvântat fie oricine te binecuvântează. 30 Și s-a întâmplat că, de îndată ce Isaac a terminat de binecuvântat pe Iacov, și Iacov abia ieșise din prezența tatălui său Isaac, fratele său Esau a intrat de la vânătoarea lui. 31 Și el a făcut și mâncare gustoasă și ia adus-o tatălui său; iar el a zis tatălui său: „Să se scoale tatăl meu și să mănânce din vânatul fiului său, ca să mă binecuvânteze sufletul tău.” 32 Și tatăl său Isaac i-a zis: „Cine ești tu?” Iar el a zis: „Eu sunt al tău fiu, întâiul tău născut, Esau.” 33 Şi Isaac s-a cutremurat foarte tare și a zis: „Cine este, deci, cel care a prins vânat și mi l-a adus și am mâncat din toate înainte să vii tu și l-am binecuvântat? Da, și va fi binecuvântat.” 34 Când Esau a auzit cuvintele tatălui său, a strigat cu un strigăt foarte mare și amar și a zis tatălui său: „Binecuvântează-mă și pe mine, tată!” 35 Și a zis: „Fratele tău a venit cu viclenie și ți-a luat binecuvântarea.” 36 Și el a zis: „Nu se numește pe drept Iacov? Căci de două ori m-a înşelat; mi-a luat dreptul de întâi născut, și iată, acum mi-a luat binecuvântarea.” Și el a zis: „Nu mi-ai rezervat o binecuvântare?” 37 Isaac a răspuns și i-a spus lui Esau: „Iată, l-am pus pe el stăpân al tău și pe toți frații săi i-am dat ca slujitori; și l-am susținut cu cereale și vin. Şi ce să fac atunci pentru tine, fiule?’ 38 Și Esau a zis tatălui său: „Nu ai decât o singură binecuvântare, tată? Binecuvântează-mă și pe mine, o tatăl meu!’ Și Esau și-a ridicat glasul și a plâns. 39 Și tatăl său Isaac a răspuns și i-a zis: Iată, afară din locurile grase ale pământului va fi locuința ta, şi de roua cerului de sus; 40 Și prin sabia ta vei trăi, şi vei sluji fratelui tău; Și se va întâmpla când te vei dezlega, că-i vei scutura jugul de pe gâtul tău. 41 Și Esau l-a urât pe Iacov din cauza binecuvântării cu care l-a binecuvântat tatăl său. Și Esau a zis în inima lui: „Să fie aproape zilele de doliu pentru tatăl meu; atunci îl voi ucide pe fratele meu Iacov.” 42 Și cuvintele lui Esau, fiul ei mai mare, i s-au spus Rebecăi; și ea a trimis să cheme pe Iacov, fiul ei mai mic, și i-a zis: „Iată, fratele tău Esau, în privința ta, se consolează, intenționând să te omoare. 43 Acum, deci, fiule, ascultă glasul meu și ridică-te, fugi la Laban, fratele meu, la Haran; 44 și rămâi cu el câteva zile, până când mânia fratelui tău se va stinge; 45 până când mânia fratelui tău se va abate de la tine și el va uita ce i-ai făcut. Atunci te voi trimite și te voi lua de acolo; de ce să fiu lipsit de voi amândoi într-o singură zi? 46 Și Rebeca i-a zis lui Isaac: „M-am săturat de viața mea din cauza fiicelor lui Het. Dacă Iacov își va lua o soție dintre fiicele lui Het, ca acestea, dintre fiicele țării, la ce îmi va folosi viața?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu