vineri, 29 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 39

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 39

1 Și Iosif a fost coborât în Egipt; și Potifar, un ofițer al lui Faraon, comandantul gărzii, un egiptean, l-a cumpărat din mâna ismaeliților, care l-au coborât acolo. 2 Și YEHOWAH a fost cu Iosif și el a fost un bărbat prosper; şi era în casa stăpânului său, egipteanul. 3 Și stăpânul său a văzut că YEHOWAH este cu el și că YEHOWAH a făcut ca tot ce a făcut el să prospere în mâna lui. 4 Și Iosif a găsit har în ochii lui și i-a slujit. Și el l-a pus supraveghetor peste casa lui și a pus în mâna lui tot ce avea. 5 Și s-a întâmplat, de când l-a pus supraveghetor în casa lui și peste tot ce avea, că YEHOWAH a binecuvântat casa egipteanului din pricina lui Iosif; și binecuvântarea lui YEHOWAH era peste tot ce avea, în casă și pe câmp. 6 Și el a lăsat în mâna lui Iosif tot ce avea; și, avându-l, nu știa altceva decât de pâinea pe care a mâncat-o. Și Iosif era de o statură frumoasă și plăcut la privit. 7 Și s-a întâmplat, după aceste lucruri, că soția stăpânului său și-a aruncat ochii asupra lui Iosif; și ea a zis: „Culcă-te cu mine!” 8 Dar el a refuzat și i-a spus soției stăpânului său: „Iată, stăpânul meu, avându-mă pe mine, nu știe ce este în casă și a pus în mâna mea tot ce are; 9 Nu este nimeni mai mare în casa aceasta decât mine; nici nu mi-a ascuns nimic în afară de tine, pentru că ești soția lui. Cum, deci, pot să fac această mare răutate și să păcătuiesc împotriva lui Dumnezeu?’ 10 Și, pe când îi vorbea ea lui Iosif în fiecare zi, el nu a ascultat-o, ca să se culce lângă ea sau să fie cu ea. 11 Și s-a întâmplat într-o anumită zi, când el a intrat în casă să-și facă lucrarea și nu era niciunul dintre oamenii casei înăuntru, 12 că ea l-a prins de haina lui, zicând: „Culcă-te cu mine”. Și el și-a lăsat haina în mâna ei, a fugit și a ieşit afară. 13 Și s-a întâmplat că, atunci când ea a văzut că el și-a lăsat haina în mâna ei și a fugit, 14 a chemat pe oamenii casei ei și le-a vorbit, zicând: „Iată, el a adus un evreu la noi ca să ne batjocorească; a intrat la mine să se culce cu mine și am strigat cu glas tare. 15 Și s-a întâmplat că, atunci când a auzit că mi-am ridicat glasul și am strigat, și-a lăsat haina lângă mine și a fugit și a ieşit afară.” 16 Și ea și-a pus haina lui lângă ea, până când stăpânul său a venit acasă. 17 Și ea i-a vorbit după aceste cuvinte, zicând: „Robul evreu, pe care ni l-ai adus, a intrat la mine să-şi bată joc de mine. 18 Și s-a întâmplat, când mi-am ridicat glasul și am strigat, că el și-a lăsat haina lângă mine și a fugit.” 19 Și s-a întâmplat, când stăpânul său a auzit cuvintele soției sale, pe care ea i-a spus, spunând: „În felul acesta mi-a făcut robul tău”, că i s-a aprins mânia. 20 Și stăpânul lui Iosif l-a luat și l-a băgat în închisoare, locul unde erau ținuți prizonierii regelui; iar el era acolo, în închisoare. 21 Dar YEHOWAH a fost cu Iosif și i-a arătat bunătate și i-a dat favoare înaintea paznicului închisorii. 22 Și păzitorul închisorii i-a încredințat în mâna lui Iosif pe toți prizonierii care erau în închisoare; și orice au făcut ei acolo, el a fost cel care a făcut-o. 23 Paznicul închisorii nu s-a uitat la nimic din ce era sub mâna lui, pentru că YEHOWAH era cu el; și ceea ce a făcut, YEHOWAH a făcut să prospere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu