marți, 19 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 17

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 17

1 Şi când Avram avea nouăzeci și nouă de ani, YEHOWAH i s-a arătat lui Avram și i-a zis: „Eu sunt Dumnezeul Atotputernic; umblă înaintea Mea și fii cu toată inima. 2 Și voi încheia legământul Meu între Mine și tine și te voi înmulți foarte mult.” 3Și Avram a căzut cu fața la pământ; și Dumnezeu a vorbit cu el, zicând: 4 „În ceea ce mă privește, iată, legământul Meu este cu tine şi vei fi tatăl unei mulțimi de neamuri. 5 Nici numele tău nu se va mai chema Avram, ci numele tău va fi Avraam; căci te-am făcut tatăl unei mulţimi de neamuri. 6 Și te voi face foarte rodnic și voi face din tine neamuri și regi vor ieși din tine. 7 Și voi stabili legământul Meu între Mine și tine și sămânța ta după tine, în generațiile lor, ca un legământ veșnic, ca să fiu un Dumnezeu pentru tine și pentru sămânța ta după tine. 8 Și îți voi da ție și seminței tale după tine țara înstrăinării tale, toată țara Canaanului, ca stăpânire veșnică; și Eu voi fi Dumnezeul lor.” 9 Și Dumnezeu i-a spus lui Avraam: „Și ca pentru tine, tu să păzești legământul Meu, tu și sămânța ta după tine, în generațiile lor. 10 Acesta este legământul Meu, pe care îl veți ține între Mine și tine și sămânța ta după tine: fiecare bărbat dintre voi să fie tăiat împrejur. 11 Și veți fi tăiați împrejur în carnea prepuțului vostru; și va fi un semn al legământului între Mine și tine. 12 Și cel care este în vârstă de opt zile să fie tăiat împrejur printre voi, fiecare bărbat din neamurile voastre, cel născut în casă sau cumpărat cu bani de la orice străin, care nu este din sămânța voastră. 13 Cel născut în casa ta și cel cumpărat cu banii tăi trebuie să fie tăiat împrejur; și legământul Meu va fi în trupul vostru ca legământ veșnic. 14 Și bărbatul netăiat împrejur, care nu este tăiat împrejur în carnea prepuțului său, acel suflet va fi nimicit din poporul său; El a încălcat legământul Meu”. 15 Și Dumnezeu i-a spus lui Avraam: „În ceea ce privește Sarai, soția ta, să nu-i mai spui numele Sarai, ci Sara să fie numele ei. 16 Și o voi binecuvânta și, în plus, îți voi da un fiu al ei; da, o voi binecuvânta și va fi o mamă a națiunilor; regi ai popoarelor vor fi din ea.” 17 Atunci Avraam a căzut cu fața la pământ și a râs și a zis în inima lui: „Celui care are o sută de ani i se va naște un copil? Şi va naște Sara, care are nouăzeci de ani?’ 18 Și Avraam a zis lui Dumnezeu: ‘O, dacă Ismael ar putea trăi înaintea Ta!’ 19 Și Dumnezeu a spus: ‘Nu, căci Sara, soția ta, îți va naște un fiu; şi îi vei pune numele Isaac; și voi încheia legământul Meu cu el ca un legământ veșnic pentru sămânța lui după el. 20 Și în ceea ce privește Ismael, te-am auzit; iată, l-am binecuvântat și îl voi face roditor și îl voi înmulți nespus de mult; El va naște doisprezece prinți și voi face din el o națiune mare. 21 Dar voi încheia legământul Meu cu Isaac, pe care ți-l va naște Sara la vremea aceasta stabilită în anul următor.” 22 Și El a încetat să mai vorbească cu el și Dumnezeu s-a ridicat de la Avraam. 23 Și Avraam a luat pe Ismael, fiul său, și pe toți cei născuți în casa lui și pe toți cei cumpărați cu banii lui, pe fiecare bărbat dintre bărbații din casa lui Avraam și a tăiat împrejur carnea prepuțului lor în aceeași zi, așa cum spusese Dumnezeu lui. 24 Avraam avea nouăzeci și nouă de ani când a fost tăiat împrejur în carnea prepuțului său. 25 Și fiul său Ismael avea treisprezece ani când a fost tăiat împrejur în carnea prepuțului său. 26 În aceeași zi, Avraam a fost tăiat împrejur și Ismael, fiul său. 27 Și toți oamenii din casa lui, cei născuți în casă și cei cumpărați cu bani de la un străin, au fost tăiați împrejur împreună cu el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu