miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 21

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 21

1 Și YEHOWAH și-a adus aminte de Sara, așa cum spusese El, și YEHOWAH i-a făcut Sarei așa cum spusese El. 2 Și Sara a rămas însărcinată și i-a născut lui Avraam un fiu la bătrânețe, la timpul stabilit despre care i-a spus Dumnezeu. 3 Și Avraam a pus numele fiului său, care i s-a născut, pe care i-a născut Sara, Isaac. 4 Și Avraam l-a tăiat împrejur pe fiul său Isaac, când avea opt zile, așa cum îi poruncise Dumnezeu. 5 Avraam avea o sută de ani când i s-a născut fiul său Isaac. 6 Și Sara a spus: „Dumnezeu m-a făcut de râs pe mine; oricine aude va râde din cauza mea.” 7 Și ea a spus: „Cine i-ar fi spus lui Avraam că Sara trebuie să alăpteze copii? Căci i-am născut un fiu la bătrânețea lui”. 8 Și copilul a crescut și a fost înțărcat. Și Avraam a făcut un mare ospăț în ziua în care Isaac a fost înțărcat. 9 Și Sara a văzut pe fiul Agarei Egipteanca, pe care ea îl născuse lui Avraam, batjocorind. 10 De aceea ea i-a spus lui Avraam: „Scoate afară pe această femeie roabă și pe fiul ei; căci fiul acestei femeie roabe nu va fi moștenitor cu fiul meu, cu Isaac.” 11 Și lucrul a fost foarte chinuitor înaintea lui Avraam din cauza fiului său. 12 Și Dumnezeu i-a zis lui Avraam: „Să nu fie întristare înaintea ochilor tăi din cauza băiatului și din cauza roabei tale; în tot ceea ce îți spune Sara, ascultă glasul ei, căci în Isaac ţi se va chema sămânţa. 13 Și din fiul roabei voi face un neam, pentru că el este sămânța ta.” 14 Avraam s-a sculat dis-de-dimineață și a luat pâine și un burduf cu apă și i-a dat Agarei, punându-i pe umărul ei și copilul, și a trimis-o departe; și ea a plecat și s-a rătăcit în pustiul Beer-Șeba. 15 Și apa din burduf s-a consumat și ea a aruncat copilul sub unul dintre tufișuri. 16 Ea s-a dus și a așezat lângă el, la o distanță bună, ca la o tragere cu arc, căci ea a spus: „Să nu mă las să mă uit la moartea copilului.” Și ea s-a așezat în fața lui, și-a ridicat glasul și a plâns. 17 Și Dumnezeu a auzit glasul băiatului; și îngerul lui Dumnezeu a chemat-o din cer pe Agar și i-a zis: „Ce ai, Agar? Nu te teme; căci Dumnezeu a auzit glasul băiatului unde se află. 18 Ridică-te, ridică flăcăul și ține-l tare de mâna ta; căci voi face din el un neam mare.” 19 Și Dumnezeu i-a deschis ochii și a văzut o fântână cu apă; și ea s-a dus și a umplut burduful cu apă și a dat băiatului să bea. 20 Și Dumnezeu a fost cu băiatul și a crescut; și a locuit în pustie și a devenit arcaș. 21 Și a locuit în pustiul Paran; și mama lui i-a luat o soție din țara Egiptului. 22 În vremea aceea, Abimelec și Picol, comandantul armatei sale, i-au vorbit lui Avraam, spunând: „Dumnezeu este cu tine în tot ceea ce faci. 23 Acum, deci, jură-mi aici pe Dumnezeu că nu vei face minciună cu mine, nici cu fiul meu, nici cu fiul fiului meu; ci după bunătatea pe care ți-am făcut-o, să faci față de mine și de țara în care ai locuit.” 24 Și Avraam a zis: „Voi jura.” 25 Și Avraam i-a făcut un reproş lui Abimelec din cauza fântânii de apă, pe care slujitorii lui Abimelec o luaseră cu violență. 26 Și Abimelec a spus: „Nu știu cine a făcut lucrul acesta; nici tu nu mi-ai spus și n-am auzit încă de asta, doar astăzi.” 27 Și Avraam a luat oi și boi și i-a dat lui Abimelec; și ei doi au făcut un legământ. 28 Și Avraam a pus deoparte șapte miei din turmă. 29 Și Abimelec i-a zis lui Avraam: „Ce înseamnă acești șapte miei pe care i-ai pus deoparte?” 30 Și el a spus: „Adevărat, pe acești șapte miei să iei din mâna mea, ca să-mi fie martori, că am săpat această fântână.” 31 De aceea locul acela a fost numit Beer-Șeba; pentru că acolo şi-au jurat amândoi. 32 Aşadar au făcut un legământ la Beer-Șeba și Abimelec s-a sculat și Picol, comandantul armatei sale, și s-au întors în țara filistenilor. 33 Și Avraam a sădit un tamarisc în Beer-Șeba și l-a chemat acolo pe YEHOWAH Dumnezeul veșnic. 34 Și Avraam a locuit în țara Filistenilor multe zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu