marți, 19 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 20

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 20

1 Și Avraam a plecat de acolo spre țara de la sud și a locuit între Cades și Șur; şi a locuit în Gherar. 2 Și Avraam a spus despre Sara, soția sa: „Ea este sora mea.” Și Abimelec, regele Gherarului, a trimis și a luat-o pe Sara. 3 Dar Dumnezeu a venit la Abimelec într-un vis al nopții și i-a zis: „Iată, vei muri din cauza femeii pe care ai luat-o; căci ea este căsătorită cu un soț.” 4 Acum Abimelec nu se apropiase de ea; și a zis: „Doamne, vei ucide chiar și un neam drept? 5 El însuși nu mi-a spus: Ea este sora mea? Iar ea, chiar ea însăși a spus: El este fratele meu. În simplitatea inimii mele și în nevinovăția mâinilor mele am făcut aceasta.” 6 Și Dumnezeu i-a spus în vis: „Da, știu că în simplitatea inimii tale ai făcut aceasta și, de asemenea, te-am ferit să nu păcătuiești împotriva Mea. De aceea nu te-am lăsat să o atingi. 7 Acum, deci, dă înapoi pe soția bărbatului; pentru că el este un profet și se va ruga pentru tine și vei trăi; și dacă nu o dai înapoi, să știi că vei muri cu siguranță, tu și toți cei care sunt ai tăi.” 8 Abimelec s-a sculat dis-de-dimineață și a chemat pe toți slujitorii săi și a spus toate aceste lucruri la urechile lor; iar oamenilor le era foarte frică. 9 Atunci Abimelec a chemat pe Avraam și i-a zis: „Ce ne-ai făcut? Şi în ce am păcătuit împotriva Ta, că ai adus asupra mea și asupra regatului meu un mare păcat? Mi-ai făcut fapte care nu trebuie făcute.” 10 Și Abimelec i-a spus lui Avraam: „Ce ai văzut că ai făcut lucrul acesta?” 11 Și Avraam a zis: „Pentru că m-am gândit: Cu siguranță frica de Dumnezeu nu este în acest loc; și mă vor ucide de dragul soției mele. 12 În plus, ea este cu adevărat sora mea, fiica tatălui meu, dar nu fiica mamei mele; și așa a devenit soția mea. 13 Și s-a întâmplat, când Dumnezeu m-a făcut să rătăcesc din casa tatălui meu, că i-am spus: Aceasta este bunătatea ta pe care o vei arăta față de mine: În orice loc unde vom veni, spune despre mine „El este fratele meu.” 14 Și Abimelec a luat oi și boi, robi și roabe și i-a dat lui Avraam și ia întors pe Sara, soția sa. 15 Și Abimelec a zis: „Iată, țara mea este înaintea ta; locuiește acolo unde îți place.” 16 Și el a zis Sarei: „Iată, i-am dat fratelui tău o mie de arginţi; iată, aceasta este pentru tine o acoperire a ochilor pentru toți cei care sunt cu tine; și înaintea tuturor oamenilor că ești neprihănită.” 17 Și Avraam s-a rugat lui Dumnezeu; și Dumnezeu a vindecat pe Abimelec și pe soția lui și pe slujnicele lui; și au născut copii. 18 Căci YEHOWAH închisese cu desăvârşire toate pântecele casei lui Abimelec, din pricina Sarei, soția lui Avraam.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu