marți, 19 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 18

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 18


1. Îngerul lui YEHOWAH i s-a arătat la stejarii lui Mamre, pe când el şedea la uşa cortului, în timpul zădufului zilei. 2. El a ridicat ochii şi s-a uitat: şi iată că trei oameni stăteau în picioare lângă el. Când i-a văzut, a alergat înaintea lor, de la uşa cortului, şi s-a plecat până la pământ. 3. Apoi a zis îngerului lui YEHOWAH: "Dacă am căpătat favoare în ochii tăi, nu trece, rogu-te, pe lângă robul tău. 4. Dă voie să se aducă puţină apă, şi spală-ţi picioarele; şi odihniţi-vă sub copacul acesta. 5. Am să mă duc să iau o bucată de pâine, ca să prindeţi la inimă, şi după aceea vă veţi vedea de drum; căci pentru aceasta treceţi pe lângă robul vostru." "Da, fă cum ai zis", i-au răspuns ei. 6. Avraam s-a dus repede în cort la Sara, şi a zis: "Ia repede trei măsuri de făină bună, frământă şi fă prăjituri." 7. Şi Avraam a alergat la vite, a luat un viţel tânăr şi bun şi l-a dat unei slugi să-l gătească în grabă. 8. Apoi a luat caş şi lapte, împreună cu viţelul pe care-l gătise, şi l-a pus înaintea lor. El însuşi a stat lângă ei, sub copac, şi le-a slujit până ce au mâncat. 9. Atunci ei i-au zis: "Unde este soţia ta, Sara?" "Uite-o în cort", a răspuns el. 10. Şi el a zis: "La anul pe vremea aceasta, mă voi întoarce negreşit la tine; şi iată că Sara, soţia ta, va avea un fiu." Sara asculta la uşa cortului, care era înapoia lui. 11. Avraam şi Sara erau bătrâni, înaintaţi în vârstă; şi Sarei nu-i mai venea rânduiala femeilor. 12. Sara a râs în sinea ei, zicând: "Acum, când am îmbătrânit, să mai am plăcere? Şi domnul meu, fiind bătrân."

13. Îngerul lui YEHOWAH i-a zis lui Avraam: "Pentru ce a râs Sara, zicând: "Cu adevărat, să mai pot avea copil, eu, care sunt bătrână?" 14. Este oare ceva prea greu pentru Dumnezeu? La anul pe vremea aceasta, mă voi întoarce la tine, şi Sara va avea un fiu." 15. Sara a tăgăduit şi a zis: "N-am râs!" Căci i-a fost frică. Dar el a zis: "Ba da, ai râs!" 16. Oamenii aceia s-au sculat să plece şi s-au uitat înspre Sodoma. Avraam a plecat cu ei, să-i petreacă. 17. Atunci îngerul lui YEHOWAH a zis: "Să ascund eu oare de Avraam ce am să fac ...? 18. Căci Avraam va ajunge negreşit un neam mare şi puternic, şi în el vor fi binecuvântate toate neamurile pământului. 19. Căci eu îl cunosc şi ştiu că are să poruncească fiilor lui şi casei lui după el să ţină calea lui Dumnezeu, făcând ce este drept şi bine, pentru ca astfel Dumnezeu să împlinească faţă de Avraam ce i-a făgăduit." 20. Şi îngerul lui YEHOWAH a zis: "Strigătul împotriva Sodomei şi Gomorei s-a mărit, şi păcatul lor într-adevăr este nespus de greu. 21. De aceea mă voi coborî acum să văd dacă în adevăr au lucrat în totul după zvonul venit până la mine; şi dacă nu va fi aşa, voi şti." 22. Oamenii aceia s-au depărtat şi au plecat spre Sodoma. Dar Avraam stătea tot înaintea îngerului lui YEHOWAH. 23. Avraam s-a apropiat şi a zis: "Vei nimici tu oare şi pe cel drep cu cel nelegiuit? 24. Poate că în mijlocul cetăţii sunt cincizeci de drepţi: îi vei nimici oare şi pe ei şi nu vei ierta locul acela din pricina celor cincizeci de drepţi, care sunt în mijlocul ei? 25. Să omori pe cel drept împreună cu cel nelegiuit, aşa ca cel drept să aibă aceeaşi soartă ca cel nelegiuit, departe de tine aşa ceva! Departe de tine! Cel ce judecă tot pământul nu va face oare dreptate?" 26. Şi îngerul lui YEHOWAH a zis: "Dacă voi găsi în Sodoma cincizeci de drepţi în mijlocul cetăţii, voi ierta tot locul acela din pricina lor." 27. Avraam a luat din nou cuvântul şi a zis îngerul lui YEHOWAH: "Iată, am îndrăznit să vorbesc, eu care nu sunt decât praf şi cenuşă.

28. Poate că din cincizeci de drepţi vor lipsi cinci: pentru cinci, vei nimici Tu oare toată cetatea?" Şi el a zis: "N-o voi nimici, dacă voi găsi în ea patruzeci şi cinci." 29. Avraam I-a vorbit mai departe şi a zis: "Poate că se vor găsi în ea numai patruzeci." Şi el a zis: "N-o voi nimici pentru cei patruzeci." 30. Avraam a zis îngerul lui YEHOWAH: "Să nu te mânii, dacă voi mai vorbi. Poate că se vor găsi în ea numai treizeci." Şi el a zis: "N-o voi nimici, dacă voi găsi în ea treizeci." 31. Avraam a zis îngerul lui YEHOWAH: "Iată, am îndrăznit să vorbesc. Poate că se vor găsi în ea numai douăzeci." Şi el a zis: "N-o voi nimici, pentru cei douăzeci." 32. Avraam a zis îngerul lui YEHOWAH: "Să nu te mânii, dacă voi mai vorbi numai de data aceasta. Poate că se vor găsi în ea numai zece." Şi el a zis: "N-o voi nimici, pentru cei zece." 33. După ce a isprăvit de vorbit lui Avraam, îngerul lui YEHOWAH a plecat. Şi Avraam s-a întors la locuinţa lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu