miercuri, 20 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 23

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 23

  1 Și viața Sarei a fost de o sută douăzeci și șapte de ani; aceștia au fost anii vieții Sarei. 2 Și Sara a murit în Chiriatarba, care este Hebron, în țara Canaan; și Avraam a venit să o jelească pe Sara și să plângă pentru ea. 3 Și Avraam s-a sculat dinaintea moartei sale și a vorbit copiilor lui Het, zicând: 4 „Sunt străin și călător la voi; dați-mi o stăpânire a unui loc de înmormântare la voi, ca să-mi îngrop moarta din faţa ochilor mei.” 5 Și copiii lui Het i-au răspuns lui Avraam, zicându-i: 6 „Ascultă-ne, domnul nostru! Tu ești un prinț puternic între noi, după alegerea dintre mormintelor noastre îngropă-ți moarta; nimeni dintre noi nu-ți va reține mormântul lui, doar ca să-ți îngropi moarta.” 7 Și Avraam s-a sculat și s-a închinat înaintea poporului țării, adică la copiii lui Het. 8 Și a vorbit cu ei, zicând: „Dacă sunteți în gând să-mi îngrop mortul dinaintea ochilor mei, ascultați-mă și rugaţi-l pentru mine pe Efron, fiul lui Țohar, 9 să-mi dea peștera Macpela, pe care o are el, care este la capătul câmpului său; pentru prețul întreg să mi-l dea în mijlocul vostru ca stăpânire a unui loc de înmormântare.” 10 Acum Efron ședea în mijlocul copiilor lui Het; şi Efron Hetitul a răspuns lui Avraam, în auzul copiilor lui Het, chiar al tuturor celor ce intrau la poarta cetăţii sale, zicând: 11 „Nu, domnul meu, ascultă-mă! Este acolo, ți-l dau, în prezenţa fiilor poporului meu ţi-l dau; îngroapă-ți moarta.” 12 Și Avraam s-a închinat înaintea poporului țării. 13 Și i-a vorbit lui Efron, în auzul poporului țării, și a zis: „Doar dacă vrei, te rog, ascultă-mă: voi da prețul câmpului; ia-l de la mine și o voi îngropa acolo pe moarta mea.” 14 Și Efron i-a răspuns lui Avraam, zicându-i: 15 „Domnul meu, ascultă-mă: o bucată de pământ de patru sute de sicli de argint, ce este între mine și tine ? Îngroapă-ți deci pe moarta ta.” 16 Și Avraam a ascultat de Efron; și Avraam i-a cântărit lui Efron argintul, pe care el l-a numit în auzul copiilor lui Het, patru sute de sicli de argint, bani curenti la negustor. 17 Așadar, câmpul lui Efron, care era în Macpela, care era înaintea lui Mamre, câmpul și peștera care era în el și toți copacii care erau în câmp, care erau în tot hotarul lui de jur împrejur, au fost asigurate 18 lui Avraam ca stăpânire în prezența copiilor lui Het, înaintea tuturor celor ce intrau pe poarta cetății sale. 19 După aceea, Avraam a îngropat-o pe Sara, soția sa, în peștera câmpului Macpela, înaintea lui Mamre, adică Hebron, în țara Canaanului. 20 Și câmpul și peștera care este în el au fost asigurate lui Avraam ca stăpânire a unui loc de înmormântare de către copiii lui Het.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu