joi, 21 aprilie 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 32

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 32

1 Și Iacov a mers pe drumul său și îngerii lui Dumnezeu l-au întâlnit. 2 Și Iacov a zis când i-a văzut: „Aceasta este tabăra lui Dumnezeu.” Și a pus numele locului acelui Mahanaim. 3 Și Iacov a trimis soli înaintea lui la Esau, fratele său, în țara Seir, câmpul Edomului. 4 Și el le-a poruncit, zicând: „Așa să spuneți domnului meu Esau: Așa spune robul tău Iacov: Am locuit cu Laban și am rămas până acum. 5 Și eu am boi, măgari și oi, și robi și roabe; și eu am trimis să-i spun domnului meu, ca să găsesc har în ochii tăi.” 6 Și solii s-au întors la Iacov și i-au zis: „Am venit la fratele tău Esau și, de asemenea, el a venit în întâmpinarea ta și patru sute de oameni cu el. .` 7 Atunci Iacov s-a speriat foarte tare și a fost întristat. Și a împărțit poporul care era cu el și oile, și turmele și cămilele, în două tabere. 8 Și a zis: „Dacă Esau va veni într-o singură tabără și o va lovi, atunci tabăra care a rămas va scăpa.” 9 Și Iacov a zis: „Dumnezeul tatălui meu Avraam și Dumnezeul tatălui meu Isaac, Cel Atotputernic, care mi-ai zis: Întoarce-te în țara ta și la rudenia ta și-ți voi face bine; 10 Nu sunt vrednic de toate îndurările și de tot adevărul pe care l-ai arătat robului Tău; căci cu toiagul meu am trecut peste acest Iordan; iar acum am devenit două tabere. 11 Izbăvește-mă, te rog, din mâna fratelui meu, din mâna lui Esau; căci mă tem de el, ca să nu vină să mă lovească pe mine, pe mama cu copiii. 12 Și ai spus: „Îți voi face bine, și voi face sămânța ta ca nisipul mării, care nu poate fi numărat din cauza mulțimii.” 13 Și a găzduit acolo în noaptea aceea; și a luat din ceea ce avea cu el un dar pentru fratele său Esau: 14 două sute de capre și douăzeci de țapi, două sute de oi și douăzeci de berbeci; 15 treizeci de cămile de lapte și măgărițele lor, patruzeci de vaci și zece tauri, douăzeci de măgărițe și zece mânji. 16 Și i-a dat în mâinile slujitorilor săi, fiecare turmă de unul singur; și a zis slujitorilor săi: „Treceți înaintea mea și puneți un spațiu între un șir și unul.” 17 Și el i-a poruncit celui dinainte, zicând: „Când te va întâlni Esau, fratele meu, și te va întreba, zicând: Al cui ești? si unde mergi? și ale cui sunt aceștia înaintea ta? 18 Atunci vei spune: Ei sunt ai robului tău Iacov; este un dar trimis domnului meu, chiar lui Esau; și iată, și el este în spatele nostru.” 19 Și i-a poruncit și celui de-al doilea, și celui de-al treilea și tuturor celor care urmau turmele, spunând: „În felul acesta să-i vorbiți lui Esau, când îl veți găsi; 20 și vei spune: Mai mult, iată, robul tău Iacov este în spatele nostru.” Căci a spus: „Îl voi liniști cu darul care merge înaintea mea și apoi îi voi vedea fața; poate că mă va primi.’ 21 Așa că darul a trecut înaintea lui; şi el însuşi a cazat în noaptea aceea în tabără. 22 Și s-a sculat în noaptea aceea și și-a luat cele două neveste, cele două roabe și unsprezece copii ai săi și a trecut vadul Iabocului. 23 Și i-a luat și i-a trimis peste pârâu și a trimis peste ceea ce avea. 24 Și Iacov a rămas singur; și acolo s-a luptat un bărbat (iş) cu el până la răsăritul zilei. 25 Și când a văzut că nu a învins împotriva lui, i-a atins adâncul coapsei; căci scobitura coapsei lui Iacov era încordată, în timp ce se lupta cu el. 26 Și el a zis: „Lasă-mă să plec, că se face ziuă.” Și i-a zis: „Nu te voi lăsa să pleci, dacă nu mă binecuvântezi.” 27 Și i-a zis: „Care este numele tău?” Și el i-a spus: 'Iacov.' 28 Și el a zis: „Numele tău nu va mai fi numit Iacov, ci Israel; pentru că te-ai luptat cu un puternic și cu oamenii și ai biruit.” 29 Iacov l-a întrebat și i-a zis: „Spune-mi, te rog, numele tău.” Și el a spus: „De ce întrebi după numele meu.” ?” Și l-a binecuvântat acolo. 30 Și Iacov a pus locului numele Peniel (Faţa puternicului): „căci am văzut un puternic (având sensul de înger) față în față și viața mea a fost păstrată”. 31 Și soarele a răsărit peste el când a trecut peste Peniel și a șchiopătat pe coapsă. 32 De aceea, copiii lui Israel nu mănâncă până în ziua de azi tendonul venei coapsei care este pe adâncitura coapsei; pentru că a atins scobitura coapsei lui Iacov, chiar și în vena coapsei.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu