duminică, 1 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 40

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 40

1 Și s-a întâmplat, după aceste lucruri, că paharnicul regelui Egiptului și brutarul lui au jignit pe domnul lor, regele Egiptului. 2 Și Faraon s-a mâniat împotriva celor doi comandanţi ai săi, împotriva comandantului paharnicilor și împotriva comandantului brutarilor. 3 Și i-a pus în pază în casa comandantului gărzii, în închisoare, locul unde a fost închis Iosif. 4 Și comandantul gărzii i-a poruncit lui Iosif să fie cu ei și el le-a slujit; aşa că ei au rămas pentru un timp închişi. 5 Și au visat amândoi un vis, fiecare bărbat visul său, într-o singură noapte, fiecare bărbat având tălmăcirea diferită a visului său, paharnicul și brutarul, ai regelui Egiptului, care erau închiși în închisoare. 6 Și Iosif a intrat la ei dimineața și i-a văzut și iată că erau întristați. 7 Și a întrebat pe comandanţii lui Faraon, care erau cu el, păziţi în casa stăpânului său, și a zis: „De ce arătaţi atât de trişti astăzi?” 8 Și ei i-au zis: „Am visat un vis și nu este nimeni care să tălmăcească asta.” Și Iosif le-a zis: „Nu sunt oare interpretările ale lui Dumnezeu? Spuneţi-mi, vă rog.” 9 Şi a spus comandantul paharnicilor visul lui Iosif și i-a zis: „În visul meu, iată, înaintea mea era o viță de vie; 10 și în viță erau trei mlădițe; și care înmugurise, florile i-au răsărit și ciorchinii lui au dat struguri copți, 11 și paharul lui Faraon era în mâna mea; și am luat strugurii și i-am strâns în paharul lui Faraon și am dat paharul în mâna lui Faraon.” 12 Și Iosif i-a zis: „Iată interpretarea lui: cele trei mlădițe sunt trei zile; 13 În doar trei zile, Faraon îți va ridica capul și te va întoarce în slujba ta; și vei da paharul lui Faraon în mâna lui, după felul anterior, când erai paharnic. 14 Dar amintește-ți de mine când îți va fi bine și, te rog, arată-mi bunătate și pomenește de mine lui Faraon și scoate-mă din casa aceasta. 15 Căci într-adevăr am fost furat din țara Evreilor; și nici aici n-am făcut nimic ca să mă bage în temniță”. 16 Când comandantul brutarilor a văzut că interpretarea este bună, i-a spus lui Iosif: „Am văzut și eu în visul meu și iată trei coșuri cu pâine albă erau pe capul meu; 17 Și în coșul de sus era tot felul de mâncare coaptă pentru Faraon; și păsările le-au mâncat din coșul de pe capul meu.” 18 Și Iosif a răspuns și a zis: „Iată interpretarea ei: cele trei coșuri sunt trei zile; 19 În trei zile, Faraon îți va ridica capul de pe tine și te va spânzura într-un copac; și păsările îți vor mânca carnea de pe tine.” 20 Și a treia zi, care era ziua de naștere a lui Faraon, el a făcut un ospăț tuturor slujitorilor săi; și a ridicat capul comandantului paharnicilor și capul comandantului brutarilor printre slujitorii săi. 21 Și l-a readus pe comandantul paharnicilor înapoi în calitatea sa de paharnic; și el a dat paharul în mâna lui Faraon. 22 Dar el l-a spânzurat pe comandantul brutarilor, după cum le-a spus Iosif. 23 Totuși, comandantul paharnicilor nu și-a adus aminte de Iosif, ci l-a uitat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu