luni, 16 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Exodul 6

1 Şi YEHOWAH a zis lui Moise: „Acum vei vedea ce voi face lui Faraon; căci printr-o mână puternică îi va lăsa să plece și printr-o mână puternică îi va izgoni din țara lui. 2 Și Dumnezeu a vorbit lui Moise și i-a zis: „Eu sunt YEHOWAH; ג  וָאֵרָא, אֶל-אַבְרָהָם אֶל-יִצְחָק וְאֶל-יַעֲקֹב--בְּאֵל שַׁדָּי; וּשְׁמִי יְהוָה, לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם. 3 Şi M-am arătat lui Avraam, lui Isaac și lui Iacov, ca Dumnezeu Atotputernic, dar prin Numele Meu de YEHOWAH nu M-am făcut cunoscut lor. 4 Și, de asemenea, am stabilit legământul Meu cu ei, ca să le dau țara Canaanului, țara călătoriilor lor, în care au fost ca străini. 5 În plus, am auzit gemetele copiilor lui Israel, pe care egiptenii îi țin în robie; şi mi-am adus aminte de legământul Meu. 6 De aceea spuneți copiilor lui Israel: Eu sunt YEHOWAH și vă voi scoate de sub poverile egiptenilor și vă voi izbăvi din robia lor și vă voi izbăvi cu braț întins și cu mari judecăți; 7 Vă voi lua la Mine ca un popor, și vă voi fi un Dumnezeu; și veți ști că Eu sunt YEHOWAH, Dumnezeul vostru, care v-am scos de sub poverile egiptenilor. 8 Și vă voi aduce în țara despre care Mi-am ridicat mâna ca să o dau lui Avraam, lui Isaac și lui Iacov; și vă voi da ca moștenire, Eu, YEHOWAH. 9 Și Moise a vorbit așa copiilor lui Israel; dar ei nu l-au ascultat pe Moise din pricina amărăciunii duhului lor și  a sclaviei crude. 10 Și YEHOWAH a vorbit lui Moise și a zis: 11 „Intră și vorbește lui Faraon, regele Egiptului, să lase pe copiii lui Israel să iasă din țara lui”. 12 Moise a vorbit înaintea lui YEHOWAH, zicând: „Iată, copiii lui Israel nu m-au ascultat. Atunci cum mă va auzi Faraonul, căci eu am buze netăiate împrejur? 13 YEHOWAH a vorbit lui Moise și lui Aaron și le-a dat o poruncă pentru copiii lui Israel, lui Faraon, regelui Egiptului, să scoată pe copiii lui Israel din țara Egiptului. 14 Aceștia sunt căpeteniile caselor părinților lor: fiii lui Ruben, întâiul născut al lui Israel: Hanoh și Palu, Hețron și Carmi. Acestea sunt familiile lui Ruben. 15 Și fiii lui Simeon: Iemuel și Iamin și Ohad și Iachin și Țohar și Șaul, fiul unei femei canaanite. Acestea sunt familiile lui Simeon. 16 Și acestea sunt numele fiilor lui Levi, după neamul lor: Gherșon și Chehat și Merari. Și anii vieții lui Levi au fost o sută treizeci și șapte de ani.  17 Fiii lui Gherșon: Libni și Șimei, după familiile lor. 18 Și fiii lui Chehat: Amram și Ițehar, Hebron și Uziel. Și anii vieții lui Chehat au fost o sută treizeci și trei de ani. 19 Și fiii lui Merari: Mahli și Muși. Acestea sunt familiile leviților, după generațiile lor. 20 Amram a luat de soție pe Iochebed, sora tatălui său; și ea i-a născut pe Aaron și pe Moise. Și anii vieții lui Amram au fost o sută treizeci și șapte de ani. 21 Și fiii lui Ițehar: Core și Nefeg și Zicri. 22 Și fiii lui Uziel: Mișael, Elțafan și Sitri. 23 Aaron a luat de soție pe Eliseba, fiica lui Aminadab, sora lui Nahșon; și ea i-a născut pe Nadab și Abihu, Eleazar și Itamar. 24 Și fiii lui Core: Asir, Elcana și Abiasaf; acestea sunt familiile Corehiților. 25 Și Eleazar, fiul lui Aaron, a luat de soție pe una dintre fiicele lui Putiel; și ea i-a născut pe Fineas. Aceștia sunt căpeteniile caselor părintești ale leviților, după familiile lor. 26 Aceștia sunt Aaron și Moise, cărora YEHOWAH a zis: „Scoateți pe copiii lui Israel din țara Egiptului, după oștirile lor.” 27 Aceștia sunt cei care au vorbit lui Faraon, împăratul Egiptului, ca să scoată din Egipt pe copiii lui Israel. Acest Moise și Aaron. 28 Și s-a întâmplat în ziua când YEHOWAH a vorbit lui Moise în țara Egiptului: 29 că YEHOWAH a vorbit lui Moise, zicând: „Eu sunt YEHOWAH; spune-i lui Faraon, regele Egiptului, tot ce-ți spun eu”. 30 Moise a zis înaintea lui YEHOWAH: „Iată, eu am buze netăiate împrejur și cum mă va asculta Faraon?”

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu