marți, 3 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 43

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 43

1 Acum foametea era puternică în țară. 2 Și s-a întâmplat că, după ce au mâncat grâul pe care l-au adus din Egipt, tatăl lor le-a zis: „Duceți-vă iarăși și cumpărați-ne puțină mâncare.” 3 Iuda i-a vorbit și a zis: „Bărbatul acela ne-a prevenit cu seriozitate, spunând: Nu veți vedea fața mea, dacă fratele vostru nu va fi cu voi. 4 Dacă vei trimite pe fratele nostru cu noi, ne vom coborî și îți vom cumpăra mâncare; 5 dar dacă nu-l trimiți, nu ne vom coborî, căci bărbatul acela ne-a zis: „Nu veți vedea fața mea, dacă fratele vostru nu va fi cu voi.” 6 Și Israel a zis: „De ce v-ați purtat atât de rău, încât să-i spuneți bărbatului dacă mai aveți un frate?” 7 Și ei au zis: „Bărbatul a întrebat cu strictețe despre noi și despre rudele noastre, zicând: Tatăl vostru mai trăiește încă? Mai aveţi un frate? Iar noi i-am spus după sunetul acestor cuvinte; am fi putut oare să știm că va zice: „Coborâţi pe fratele vostru?” 8 Și Iuda a zis tatălui său Israel: „Trimite băiatul cu mine și ne vom scula și ne vom duce, ca să trăim și să nu murim, şi noi, și tu, și de asemenea micuții noștri. 9 Voi fi garant pentru el; din mâna mea să-l ceri, dacă nu-l aduc la tine și nu-l voi pune înaintea ta, atunci lasă-mă să port vina pentru totdeauna. 10 Căci dacă nu am fi zăbovit, ne-am fi întors acum a doua oară.” 11 Și tatăl lor, Israel, le-a zis: „Dacă este așa acum, faceți aceasta: luați din fructele alese ale țării în vasele voastre și aduceți-i bărbatului un dar, puțin balsam și puțină miere, condimente și smirnă, nuci și migdale; 12 și luați argint îndoit în mână; iar arginţii care s-au întors în gura sacilor voştrii să îi luaţi înapoi în mână; poate că a fost o neglijență; 13 Luaţi și pe fratele vostru și sculaţi-vă, duceţi-vă iarăși la bărbat; 14 Și Dumnezeul Atotputernic să vă dea milă înaintea bărbatului, ca să vă elibereze pe celălalt frate al vostru și pe Beniamin. Și în ceea ce mă privește, dacă voi fi lipsit, voi fi lipsit. 15 Aşa că au luat oamenii darul acela și au luat argint îndoit în mâna lor și pe Beniamin; și s-au sculat și s-au coborât în Egipt și au stat înaintea lui Iosif. 16 Și când Iosif l-a văzut pe Beniamin cu ei, i-a zis administratorului casei sale: „Aduceți oamenii în casă, ucideți animale și pregătiți carnea; căci oamenii vor lua masa cu mine la amiază.” 17 Și bărbatul a făcut așa cum a poruncit Iosif; și bărbatul a adus oamenii în casa lui Iosif. 18 Și oamenii s-au speriat, pentru că au fost aduși în casa lui Iosif; și au zis: „Din cauza arginţilor care au fost înapoiați în sacii noștri prima dată am fost aduși; ca să caute prilej împotriva noastră și să cadă peste noi și să ne ia drept robi și cu măgarii noștri.” 19 Și s-au apropiat de administratorul casei lui Iosif și i-au vorbit la ușa casei, 20 și i-au spus: — O, domnule, într-adevăr am coborât prima dată să cumpărăm mâncare. 21 Și s-a întâmplat că, atunci când am ajuns la locul de cazare, ne-am deschis sacii și, iată, argintul fiecărui bărbat era în gura sacului său, arginţii noștri în greutate; și noi l-am adus înapoi în mâinile noastre. 22 Și am coborât alt argint în mâna noastră ca să cumpărăm mâncare. Nu știm cine ne-a pus arginţii în sacii noștri.” 23 Și el a zis: „Pace vouă, nu vă temeți; Dumnezeul vostru și Dumnezeul tatălui vostru v-a dat comoara în sacii voștri – argintul vostru. Eu îl am.” Și el l-a adus pe Simeon afară la ei. 24 Și bărbatul a adus oamenii în casa lui Iosif și le-a dat apă și și-au spălat picioarele; şi le-a dat hrană măgarilor lor. 25 Și ei au pregătit darul pentru venirea lui Iosif la amiază; căci au auzit că acolo trebuie să mănânce pâine. 26 Când Iosif a venit acasă, i-au adus în casă darul care era în mâna lor și s-au închinat înaintea lui până la pământ. 27 Și i-a întrebat despre bunăstarea lor și a zis: „Este bine tatăl vostru, bătrânul despre care aţi vorbit? Mai trăiește?’ 28 Și ei au zis: „Robul tău, tatăl nostru, este sănătos, încă trăiește.” Și ei și-au plecat capul și s-au închinat. 29 Și a ridicat ochii și a văzut pe Beniamin, fratele său, fiul mamei sale, și a zis: „Este acesta fratele vostru cel mai tânăr despre care mi-ai vorbit?” Și el a zis: „Dumnezeu să aibă milă de tine, fiule.” 30 Și Iosif s-a grăbit, pentru că inima lui tânjea spre fratele său; și a căutat unde să plângă; și a intrat în camera lui și a plâns acolo. 31 Și s-a spălat pe față și a ieșit afară; și s-a abținut și a zis: „Pune-ți pâinea!” 32 Şi i s-a pus lui singur deoparte şi lor deasemenea singuri deoparte, și pentru egiptenii, care au mâncat cu el, singuri deoaparte; pentru că egiptenii nu puteau să mănânce pâine cu evreii; pentru că aceasta este o urâciune pentru egipteni. 33 Și au fost puşi înaintea lui, întâiul născut după dreptul lui de întâi născut și cel mai tânăr după tinerețea lui; iar oamenii se uitau uimiţi, un bărbat la celălalt. 34 Și li s-au luat părți dinaintea lui; dar partea lui Beniamin era de cinci ori mai mare decât oricare dintre ele. Și au băut și s-au bucurat cu el.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu