luni, 16 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Exodul 7

 1 YEHOWAH a zis lui Moise: „Iată, te-am făcut dumnezeu la Faraon, iar fratele tău Aaron va fi profetul tău. 2 Tu vei spune tot ce-ți poruncesc și Aaron, fratele tău, va vorbi lui Faraon să lase copiii lui Israel să plece din țara lui. 3 Și Eu voi împietri inima lui Faraon și voi înmulți semnele Mele și minunile Mele în țara Egiptului. 4 Dar Faraon nu te va asculta și Îmi voi pune mâna asupra Egiptului și îmi voi scoate oștirile Mele, poporul Meu, copiii lui Israel, din țara Egiptului, prin judecăți mari. 5 Și egiptenii vor ști că Eu sunt YEHOWAH, când Îmi voi întinde mâna asupra Egiptului și îi voi scoate pe copiii lui Israel din mijlocul lor. 6 Și Moise și Aaron au făcut așa cum le-a poruncit YEHOWAH, așa au făcut. 7 Moise avea optzeci de ani și Aaron avea optzeci și trei de ani, când au vorbit cu Faraon. 8 Și YEHOWAH a vorbit lui Moise și lui Aaron, zicând: 9 Când Faraon vă va vorbi, zicând: Arătaţi o minune pentru voi, atunci îi vei spune lui Aaron: „Ia-ți toiagul și aruncă-l înaintea lui Faraon, ca să devină șarpe”. 10 Moise și Aaron au intrat la Faraon și au făcut așa cum poruncise YEHOWAH; și Aaron și-a aruncat toiagul înaintea lui Faraon și înaintea slujitorilor săi și acesta a devenit un șarpe. 11 Atunci Faraon a chemat și pe înțelepți și pe vrăjitori și ei au făcut la fel; vrăjitorii Egiptului au făcut cu descântecele lor în acelaşi fel. 12 Căci fiecare bărbat și-a aruncat toiagul și au devenit șerpi; dar toiagul lui Aaron le-a înghițit toiegele lor. 13 Și inima lui Faraon s-a împietrit și nu ia ascultat, cum spusese YEHOWAH. 14 Aşa că YEHOWAH i-a zis lui Moise: „Inima lui Faraon este încăpăţânată, el refuză să lase poporul să plece. 15 Du-te la Faraon dimineaţa; iată, el iese la apă. Şi vei sta lângă malul râului ca să-l întâmpinești, iar toiagul care s-a prefăcut în șarpe să-l iei în mână. 16 Și îi vei spune: YEHOWAH, Dumnezeul evreilor, m-a trimis la tine, zicând: Lasă poporul Meu să plece, ca să-Mi slujească în pustie. Şi, iată, până acum nu ai ascultat. 17 Așa zice YEHOWAH: „Prin aceasta vei ști că Eu sunt YEHOWAH. – Iată, voi lovi cu toiagul care este în mâna mea apele care sunt în râu și ele se vor preface în sânge. 18 Și peștii care sunt în râu vor muri și râul va fi împuţit, iar egiptenii vor detesta să bea apa din râu”. 19 Și YEHOWAH a zis lui Moise: „Spune lui Aaron: Ia-ți toiagul și întinde-ți mâna peste apele Egiptului, peste râurile lor, peste pâraiele lor și peste iazurile lor și peste toate bălţile lor de apă, ca acestea să poată deveni sânge; și va fi sânge în toată țara Egiptului, atât în ​​vase de lemn, cât și în vase de piatră. 20 Și Moise și Aaron au făcut așa, așa cum a poruncit YEHOWAH; şi a ridicat toiagul şi a lovit apele care erau în râu, în ochii lui Faraon şi în ochii slujitorilor săi și toate apele care erau în râu s-au transformat în sânge. 21 Și peștii care erau în râu au murit și râul s-a împuţit și egiptenii nu au putut să bea apă din râu; și sângele era în toată țara Egiptului. 22 Și vrăjitorii Egiptului au făcut la fel cu descântecele lor, iar inima lui Faraon s-a împietrit şi el nu i-a ascultat, cum spusese YEHOWAH. 23 Și Faraon s-a întors și a intrat în casa lui, și nici măcar nu și-a pus la inimă aceasta. 24 Și toți egiptenii au săpat în jurul râului, ca să bea apă; căci nu puteau bea din apa râului. 25 Și s-au împlinit șapte zile după ce YEHOWAH a lovit râul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu