luni, 9 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 49

1 Și Iacov a chemat pe fiii săi și a zis: „Adunați-vă, ca să vă spun ce vi se va întâmpla în zilele de pe urmă. 2 Adunați-vă și ascultați, fii lui Iacov; şi ascultați de tatăl vostru Israel. 3 Ruben, tu ești întâiul meu născut, puterea mea și primele roade ale puterii mele; excelența demnității și excelența puterii. 4 Instabil ca apa, tu nu ai măreția, pentru că te-ai urcat în patul tatălui tău; atunci l-ai pângărit. El s-a suit în patul meu. 5 Simeon și Levi sunt frați - instrumente ale violenţei săbiile lor. 6 Să nu intre sufletul meu în sfaturile lor; cu adunarea lor să nu fie unită onoarea mea, căci în mânia lor au omorât bărbaţi, și în încăpăţânarea lor au tăiat boi. 7 Blestemată să fie mânia lor, căci a fost înverșunată! Și mânia lor, căci era crudă! Îi voi despărţi în Iacov, şi împrăștia în Israel. 8 Iuda, tu vei primi lauda frațiilor tăi. Mâna ta va fi pe gâtul vrăjmașilor tăi; Fiii tatălui tău se vor închina înaintea ta. 9 Iuda este un pui de leu. Ca de la pradă, fiul meu, ai urcat! S-a aplecat, s-a culcat ca un leu, şi fiind ca un leu, cine să-l trezească? 10 Sceptrul nu se va îndepărta din Iuda, nici toiagul domnitorului dintre picioarele lui, până ce va veni Cel Trimis (Şhiloh), şi de El vor asculta popoarele. 11 Legându-și mânzul de viță, şi mânzul măgarului său de vița aleasă, își spală hainele în vin, şi haina lui în sângele strugurilor; 12 Ochii lui vor fi ca vinul, şi dinții lui ca laptele. 13 Zabulon va locui pe malul mării, şi el va fi un liman pentru corăbii, şi hotarul lui se va învecina cu Sidon. 14 Isahar este un măgar cu oase tari, culcându-se între stâne. 15 Văzând ca odihna e bună şi pământul acela plăcut, el şi-a aplecat umerii pentru povară şi a devenit o bandă de sclavi. 16 Dan va judeca poporul său, ca unul dintre triburile lui Israel. 17 Dan va fi un șarpe pe drum, un șarpe cu coarne pe potecă, care mușcă călcâiele calului, așa că astfel călărețul lui cade pe spate: 18 „Pentru că eu aștept mântuirea Ta, Doamne!” 19 Gad, o trupă va călca peste el, dar el va triumfa în cele din urmă. 20 Cât despre Așer, pâinea lui va fi bogată, şi el va da delicii regale. 21 Neftali este o cerboaică eliberată, care poartă frumos cuvintele. 22 Iosif este o viță roditoare, o viță roditoare lângă o fântână. Ramurile ei trec peste zid. 23 Și l-au întristat amarnic şi au tras în el și l-au urât cei ce purtau arcuri; 24 Dar arcul lui a rămas în putere - erau brațele calme ale mâinii lui, prin mâinile Puternicului lui Iacov, de acolo, de la Păstorul, Stânca lui Israel. 25 De la Dumnezeul tatălui tău, care te va ajuta, şi prin Atotputernicul, care te va binecuvânta, cu binecuvântările cerului de sus, binecuvântări ale adâncului care se așează dedesubt, binecuvântări ale sânilor și ale pântecului. 26 Binecuvântările tatălui tău s-au remarcat deasupra binecuvântările strămoșilor mei, până la marginea cea mai de sus a dealurilor veșnice; ele să fi pe capul lui Iosif, şi pe cununa capului prințului dintre frații săi. 27 Benjamin este un lup nesăţios: dimineața devorează vânatul, şi seara el împarte prada.” 28 Toți aceştia sunt cele douăsprezece seminții ale lui Israel și aceasta le-a vorbit tatăl lor și i-a binecuvântat; pe fiecare bărbat după binecuvântarea lui i-a binecuvântat. 29 Și le-a poruncit și le-a zis: „Eu trebuie să fiu adunat la poporul meu; înmormântaţi-mă cu părinţii mei în peştera care este în câmpul lui Efron Hetitul, 30 în peştera care este în câmpul Macpela, care este înaintea lui Mamre, în ţara Canaanului, pe care Avraam a cumpărat-o cu câmpul de la Efron Hetitul, pentru o posesiune de înmormântare. 31 Acolo au îngropat pe Avraam și pe Sara, soția lui, acolo au îngropat pe Isaac și pe soția lui Rebeca și acolo am îngropat-o pe Lea. 32 Câmpul și peștera care este în el, a fost cumpărată de la copiii lui Het.’ 33 Şi când Iacov a sfârşit să-şi poată porunci fiilor săi, şi-a adunat picioarele în pat, şi-a dat ultima suflare şi a fost adunat la poporul său.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu