luni, 2 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 42

BIBLIA CU NUMELE DIVIN

Geneza 42

1 Iacov a văzut că în Egipt este grâu, iar Iacov a zis fiilor săi: „De ce vă priviți unii pe alții?” 2 Și el a spus: „Iată, am auzit că este grâu în Egipt. Duceţi-vă acolo jos și cumpăraţi-ne de acolo, ca să trăim și să nu murim.” 3 Și cei zece frați ai lui Iosif s-au coborât să cumpere grâu din Egipt. 4 Dar Iacov nu a trimis pe Beniamin, fratele lui Iosif, cu frații săi; căci el a zis: „Nu cumva să i se întâmple vreun rău.” 5 Și fiii lui Israel au venit să cumpere printre cei veniți; căci foametea era în ţara lui Caanan. 6 Și Iosif era conducătorul țării; el a fost cel care a vândut tuturor oamenilor pământului. Și au venit frații lui Iosif și s-au închinat înaintea lui cu fețele la pământ. 7 Și Iosif i-a văzut pe frații săi și i-a cunoscut, dar s-a făcut străin de ei și a vorbit aspru cu ei; și le-a zis: „De unde veniți?” Și ei au zis: „Din țara Canaanului să cumpărăm mâncare.” 8 Și Iosif i-a cunoscut pe frații săi, dar ei nu l-au cunoscut. 9 Și Iosif și-a adus aminte de visele pe care le-a visat și le-a zis: „Voi sunteți spioni; ca să vedeţi goliciunea țării, aţi venit.” 10 Și i-au zis: „Nu, doamne, căci au venit slujitorii tăi să cumpere mâncare. 11 Toți suntem fii ai unui singur bărbat; noi suntem oneşti, slujitorii tăi nu sunt spioni.” 12 Și el le-a zis: „Nu, căci ați venit să vedeți goliciunea țării.” 13 Și ei au zis: „Noi, slujitorii tăi suntem doisprezece frați, fiii unui singur bărbat din țara Canaanului; și iată, cel mai tânăr este astăzi cu tatăl nostru și unul mai nu este.” 14 Și Iosif le-a zis: „Așa este cum v-am vorbit, spunând: Voi sunteți spioni. 15 Prin aceasta, veți fi dovediți - pe viaţa lui Faraon, că nu veți mai ieși de aici, dacă nu va veni fratele vostru cel mai mic aici. 16 Trimiteți pe unul dintre voi și să-l aducă pe fratele vostru; și voi veți fi întemniţaţi, pentru ca cuvintele voastre să fie dovedite, dacă este adevăr în voi; sau - pe viaţa lui Faraon, cu siguranță sunteți spioni.” 17 Și i-a pus pe toți împreună în temniţă trei zile. 18 Și Iosif le-a spus a treia zi. „Acest lucru faceţi și trăiţi, căci mă tem de Dumnezeu; 19 Dacă sunteți oneşti, unul dintre frații voștri să fie legat în închisoarea voastră; dar voi duceţi-vă, duceţi grâu pentru foametea caselor voastre; 20 Şi aduceţi-mi pe fratele vostru cel mai mic; așa vor fi verificate cuvintele voastre și nu veți muri.” Și ei au făcut așa. 21 Și au zis unul altuia: „Suntem cu adevărat vinovați față de fratele nostru, căci am văzut necazul sufletului său, când ne-a rugat, și nu am vrut să auzim; de aceea a venit peste noi necazul acesta.” 22 Ruben le-a răspuns, zicând: „Nu v-am vorbit, zicând: Nu păcătuiți împotriva băiatului; și nu ați auzit? De aceea, iată, se cere sângele lui.’ 23 Și nu știau că Iosif îi înțelegea; căci interpretul era între ei. 24 Și s-a întors de la ei și a plâns - și s-a întors iarăşi la ei și le-a vorbit și l-a luat pe Simeon dintre ei și l-a legat sub ochii lor. 25 Atunci Iosif a poruncit să le umple vasele cu grâu și să pună banii fiecăruia în sacul lui și să le dea provizii pentru drum; și așa li s-a făcut. 26 Și și-au încărcat măgarii cu grâul lor și au plecat de acolo. 27 Și când unul dintre ei și-a deschis sacul ca să-și dea hrană măgarului în han, și-a văzut arginţii; și iată că erau în gura sacului lui. 28 Și el a zis fraților săi: „Arginţii mei sunt înapoiați; și iată, sunt chiar în sacul meu.” Și inima lor le-a căzut și s-au întors tremurând unul către altul, zicând: „Ce este aceasta pe care ne-a făcut Dumnezeu?” 29 Și au venit la Iacov, tatăl lor, în țara lui Canaan, și i-a spus tot ce li s-a întâmplat, zicând: 30 „Bărbatul, domnul țării, a vorbit aspru cu noi și ne-a luat drept spioni ai țării. 31 Și noi i-am spus: Suntem oneşti; nu suntem spioni. 32 Suntem doisprezece frați, fii ai tatălui nostru; unul nu este, iar cel mai tânăr este astăzi cu tatăl nostru în țara Canaanului. 33 Și bărbatul, domnul țării, ne-a spus: Iată cum voi cunoaște că sunteți oneşti: lăsați cu mine pe unul dintre frații voștri și luați grâu pentru foametea caselor voastre și mergeți. 34 Și aduceţi-mi pe fratele vostru cel mai mic; atunci voi ști că nu sunteți spioni, ci că sunteți oneşti; așa că vă voi elibera pe fratele vostru și puteţi face comerț în țară.” 35 Și s-a întâmplat, când bărbaţii își goleau sacii, că iată, mănunchiul de arginţi al fiecăruia era în sacul lui; și când ei și tatăl lor și-au văzut mănunchiurile de arginţi, s-au speriat. 36 Și tatăl lor Iacov le-a zis: „Voi m-aţi îndoliat; Iosif nu este, și Simeon nu este, și veți lua pe Beniamin; asupra mea au venit toate aceste lucruri.” 37 Și Ruben a vorbit tatălui său, zicând: „Să ucizi pe cei doi fii ai mei, dacă nu-l aduc la tine; dă-l în mâna mea și-l voi aduce înapoi la tine.” 38 Și el a zis: „Fiul meu să nu coboare cu tine; căci fratele său a murit și numai el a rămas; dacă i se va întâmpla un rău pe calea pe care mergeți, atunci îmi veți doborî părul cărunt cu întristare în mormânt.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu