duminică, 8 mai 2022

BIBLIA CU NUMELE DIVIN Geneza 48

1 După aceste lucruri, i s-a spus lui Iosif: „Iată, tatăl tău este bolnav.” Și a luat cu el pe cei doi fii ai săi, Manase și Efraim. 2 Și i s-a spus lui Iacov și i s-a zis: „Iată, fiul tău Iosif vine la tine.” Și Israel s-a întărit și s-a așezat pe pat. 3 Și Iacov i-a spus lui Iosif: „Dumnezeul Atotputernicul mi s-a arătat la Luz, în țara Canaanului, și m-a binecuvântat, 4 și mi-a spus: Iată, te voi face rodnic și te voi înmulți și voi face din tine o ceată de popoarele; și voi da această țară seminței tale după tine ca stăpânire veșnică. 5 Iar acum cei doi fii ai tăi, care ți s-au născut în țara Egiptului, înainte de a veni eu la tine în Egipt, sunt ai mei; Efraim și Manase, ca și Ruben și Simeon, vor fi ai mei. 6 Și descendența ta, pe care o vei naște după ei, va fi a ta; ei vor fi chemați după numele fraților lor în moștenirea lor. 7 Cât despre mine, când am venit din Paddan, Rahela a murit lângă mine în țara Canaanului, pe drum, când mai era puţin drum de ajuns la Efrata; și am îngropat-o acolo, pe drumul spre Efrata, care este Bet-Lehem.” 8 Şi Israel i-a privit pe fiii lui Iosif și a zis: „Cine sunt aceștia?” 9 Iar Iosif a zis tatălui său: „Sunt fiii mei pe care mi i-a dat Dumnezeu, aici.” Și a zis: „Adu-i, te rog, la mine și-i voi binecuvânta.” 10 Ochii lui Israel erau întunecați de bătrânețe, încât nu putea vedea. Și i-a adus aproape de el; iar el i-a sărutat și i-a îmbrățișat. 11 Și Israel i-a spus lui Iosif: „Nu m-am gândit să-ți văd fața; și, iată, Dumnezeu mi-a lăsat să văd și sămânța ta.” 12 Și Iosif i-a scos de printre genunchi lui; și a căzut cu fața la pământ. 13 Și Iosif i-a luat pe amândoi, pe Efraim în mâna sa dreaptă, spre mâna stângă a lui Israel, și pe Manase cu mâna sa stângă, spre mâna dreaptă a lui Israel, și i-a adus aproape de el. 14 Iar Israel și-a întins mâna dreaptă și și-a pus-o pe capul lui Efraim, care era cel mai tânăr, și mâna sa stângă pe capul lui Manase, călăuzindu-și mâinile cu bună știință; căci Manase era primul născut. 15 Și l-a binecuvântat pe Iosif și a zis: „Dumnezeul înaintea căruia au umblat părinții mei Avraam și Isaac, Dumnezeul care mi-a fost păstorul toată viața până în ziua de azi, 16 și îngerul Lui m-a izbăvit de tot răul, să binecuvânteze pe băieți; şi să fie numit în ei numele Meu şi numele părinţilor mei Avraam şi Isaac; și să crească în mulțime în mijlocul ţării.” 17 Și când Iosif a văzut că tatăl său își punea mâna dreaptă pe capul lui Efraim, i-a fost neplăcut și a ridicat mâna tatălui său, ca să o îndepărteze de pe capul lui Efraim, la capul lui Manase. 18 Și Iosif a zis tatălui său: „Nu așa, tată, pentru că acesta este întâiul născut; pune-ți mâna dreaptă pe capul lui.” 19 Dar tatăl său a refuzat și a zis: „Știu, fiule, știu asta; şi el va deveni un popor, şi el va fi mare; dar fratele său mai mic va fi mai mare decât el și sămânța lui va deveni o mulțime de neamuri.” 20 Și i-a binecuvântat în ziua aceea, zicând: „Prin tine se va binecuvânta Israel, zicând: Dumnezeu să te facă ca pe Efraim și ca Manase.” Și a pus pe Efraim înaintea lui Manase. 21 Și Israel i-a spus lui Iosif: „Iată, eu mor; dar Dumnezeu va fi cu voi și vă va aduce înapoi în țara părinților voștri. 22 În plus, ți-am dat o parte mai presus de frații tăi, pe care am luat-o din mâna amoritului cu sabia și cu arcul meu.”

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu