miercuri, 3 iunie 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul XV, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactată după apostolul Ioan
Capitolul XV 

1. Eu sunt adevarata vita, si Tatal meu este viticultorul.
2. Pe orice mladita care n-aduce roada in mine, el o taie; si pe orice care aduce roada, o curateste, ca sa aduca si mai multa roada.
3. Acum voi sunteti curati, din pricina cuvantului pe care vi l-am spus.
4. Ramaneti in mine si eu in voi; dupa cum mladita nu poate sa aduca roada de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi, daca nu ramaneti in mine.
5. Eu sunt vita, voi mladitele. Cine ramane in mine si in cine-s eu aduce multa roada; caci despartiti de mine nu puteti face nimic.
6. Daca cineva nu ramane in mine, este aruncat afara, ca mladita si se usuca; si ele sunt stranse, aruncate in foc si ard.
7. Daca ramaneti in mine si cuvintele mele raman in voi, cereti orice veti vrea si vi se va da.
8. In aceasta Tatal meu este preamarit: sa aduceti roada multa si sa fiti ucenici ai mei.
9. Cum m-a iubit pe mine Tatal, asa v-am iubit si eu pe voi. Ramaneti in iubirea mea!
10. Daca paziti poruncile mele, veti ramane in iubirea mea, dupa cum si eu am pazit poruncile Tatalui meu si raman in iubirea lui.
11. V-am spus aceste lucruri, pentru ca bucuria mea sa ramana in voi si bucuria voastra sa fie deplina.
12. Aceasta este porunca mea: sa va iubiti unul pe altul, asa cum v-am iubit eu.
13. Nimeni nu are o iubire mai mare decat acel care isi da viata pentru prietenii sai.
14. Voi sunteti prietenii dei, daca faceti ceea ce va poruncesc eu.
15. Nu va mai numesc robi, pentru ca robul nu stie ce face stapanul sau; ci v-am numit prieteni, pentru ca v-am facut cunoscut tot ce am auzit de la Tatal meu.
16. Nu voi m-ati ales pe mine, ci eu v-am ales pe voi si v-am randuit sa mergeti si sa aduceti roada si roada voastra sa ramana, pentru ca orice veti cere de la Tatal in numele meu sa va dea.
17. Va poruncesc aceste lucruri, ca sa va iubiti unul pe altul.
18. Daca va uraste lumea, stiti ca pe mine m-a urat inaintea voastra.
19. Daca ati fi din lume, lumea ar iubi ce este al ei; dar, pentru ca nu sunteti din lume si pentru ca eu v-am ales din mijlocul lumii, de aceea lumea va uraste.
20. Aduceti-va aminte de cuvantul pe care vi l-am spus: "Robul nu este mai mare decat stapanul sau." Daca m-au persecutat pe mine, si pe voi va vor persecuta; daca au pazit cuvantul meu, si pe al vostru il vor pazi.
21. Dar va vor face toate aceste lucruri din cauza numelui meu, pentru ca ei nu cunosc pe cel care m-a trimis.
22. Daca n-as fi venit si nu le-as fi vorbit, n-ar avea pacat; dar acum n-au nici o dezvinovatire pentru pacatul lor.
23. Cine ma uraste pe mine uraste si pe Tatal meu.
24. Daca n-as fi facut intre ei lucrari pe care nimeni altul nu le-a facut, n-ar avea pacat; dar acum ei au vazut si m-au urat si pe mine si pe Tatal meu.
25. Dar acesta ca sa se implineasca cele scrise in Legea lor: "M-au urat fara temei."
26. Cand va veni mangaietorul, pe care-l voi trimite de la Tatal, duhul adevarului, care iese de la Tatal, el va marturisi despre mine.
27. Si voi de asemenea, veti marturisi, pentru ca ati fost cu mine de la inceput.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu