luni, 1 iunie 2015

Noul Testament, Evanghelia după Ioan, Capitolul XIII, Propuneri pentru o ediţie revizuită

Dragi cititori, Propun o ediţie revizuită a Noului Testament "Versiunea Biblia Antică", de aceea aştept observaţiile voastre despre texte biblice, de exemplu cum ar fi texte de înainte de corecţiile gnostico-catolice-ortodoxe acum modificate sau redate defectuos, traduceri şi redări defectuoase făcute de traducătorii români, etc..
Aştept comentariile voastre pe bibliaantica@yahoo.com.

Evanghelia redactata dupa apostolul Ioan
Capitolul XIII
1. Insa inainte de sarbatoarea Pastilor, Isus, stiind ca i-a sosit ceasul sa plece din lumea aceasta la Tatal si fiindca iubea pe ai sai care erau in lume, i-a iubit pana la capat.
2. In timpul cinei, dupa ce Diavolul pusese in inima lui Iuda a lui Simon Iscarioteanul, gandul sa-l vanda,
3. fiindca stia ca Tatal ii daduse toate lucrurile in maini, ca de la Dumnezeu a venit si la Dumnezeu se duce,
4. s-a sculat de la cina, s-a dezbracat de hainele lui, a luat un stergar si s-a incins cu el.
5. Apoi a turnat apa intr-un lighean si a inceput sa spele picioarele ucenicilor si sa le stearga cu stergarul cu care era incins.
6. A venit deci la Simon Petru, care i-a zis: "Domnule, Tu sa-mi speli mie picioarele?"
7. Isus a raspuns si i-a zis: "Ce fac eu, tu nu pricepi acum, dar vei pricepe dupa aceea."
8. Petru i-a zis: "Niciodata nu-mi vei spala picioarele!" Isus i-a raspuns: "Daca nu te spal eu, nu ai parte cu mine."
9. "Domnule", I-a zis Simon Petru, "nu numai picioarele, ci si mainile si capul!"
10. Isus i-a zis: "Cine are tot trupul spalat, nu are nevoie decat sa-i fie spalate picioarele, caci este cu totul spalat; si voi sunteti curati, dar nu toti."
11. Caci stia pe cel care avea sa-l vanda; de aceea a zis: "Nu toti sunteti curati."
12. Dupa ce le-a spalat picioarele, si-a luat hainele, s-a asezat iarasi la masa si le-a zis: "Intelegeti voi ce v-am facut eu?
13. Voi ma numiti "Invatatorul si Domnul" si bine ziceti, caci sunt.
14. Deci, daca eu, Domnul si Invatatorul vostru, v-am spalat picioarele, si voi sunteti datori sa va spalati picioarele unii altora;
15. caci eu v-am dat un exemplu, pentru ca asa cum am facut eu, sa faceti si voi.
16. Adevarat, adevarat va spun, robul nu este mai mare decat domnul sau, nici trimisul mai mare decat cel ce l-a trimis.
17. Daca stiti aceste lucruri, ferice de voi daca le faceti.
18. Nu vorbesc despre voi toti; cunosc pe aceia pe care i-am ales. Dar trebuie sa se implineasca Scriptura: "Cel care mananca paine cu mine a ridicat calcaiul impotriva mea."
19. Va spun lucrul acesta de pe acum, inainte de a se intampla, pentru ca, atunci cand se va intampla, sa credeti ca eu sunt.
20. Adevarat, adevarat va spun ca cine primeste pe acela pe care-l trimit eu, pe mine ma primeste; si cine ma primeste pe mine primeste pe cel ce m-a trimis pe mine."
21. Dupa ce a spus aceste cuvinte, Isus s-a tulburat in duh, a marturisit si a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca unul din voi ma va vinde."
22. Ucenicii se uitau deci unii la altii, neantelegand despre cine vorbeste.
23. Unul din ucenici, acela pe care-l iubea Isus, era rezemat pe sanul lui Isus.
24. Simon Petru i-a facut asadar semn sa intrebe cine este acela despre care vorbea Isus.
25. Si s-a rezemat pe pieptul lui Isus si i-a zis: "Domnule, cine este?"
26. Isus a raspuns: "Acela caruia ii voi muia bucatica si i-o voi da." Si inmuind bucatica a dat-o lui Iuda a lui Simon Iscarioteanul.
27. Si dupa bucatica, a intrat Satan. Isus i-a zis: "Ce faci, fa repede."
28. Dar nici unul din cei asezati, n-a inteles pentru ce ii zisese aceste vorbe.
29. Unii presupuneau ca, deoarece Iuda avea punga, Isus voia sa-i spuna: "Cumpara ce ne trebuie pentru sarbatoare"; sau sa dea ceva saracilor.
30. Asadar, primind bucatica, a iesit afara indata. Era noapte.
31. Dupa ce a iesit el, Isus a zis: "Acum, Fiul omului a fost preamarit si Dumnezeu a fost preamarit in el.
32. Daca Dumnezeu a fost preamarit in el, si Dumnezeu il va preamari in el insusi si-l va preamari indata.
33. Copilasilor, mai sunt putin cu voi. Ma veti cauta, si, cum am spus iudeilor ca unde ma duc eu, ei nu pot veni, tot asa va spun si voua acum.
34. Va dau o porunca noua: sa va iubiti unul pe altul; cum v-am iubit eu, asa sa va iubiti si voi unul pe altul.
35. Prin aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii mei, daca veti avea dragoste intre voi."
36. Simon Petru i-a zis, "Domnule", unde te duci?" Isus i-a raspuns: "Tu nu poti veni acum dupa mine, unde ma duc eu; dar mai tarziu ma vei urma."
37. "Domnule", i-a zis Petru, "de ce nu pot veni dupa tine acum? Eu imi voi da viata pentru tine."
38. Isus raspunde: "Iti vei da viata pentru mine? Adevarat, adevarat iti spun ca nu va canta cocos, pana te vei lepada de mine de trei ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu