Har şi pace tuturor
de la Dumnezeu Tatăl şi de la Domnul şi Mântuitorul nostru Isus Christos!
Invitaţie
la studiu: Evanghelia după Matei capitolul 8
Textul paralel Biblia
Dumitru Cornilescu şi Biblia Ortodoxă Română în comparaţie cu Biblia Dumitru Cornilescu
Revizuită
Matei 8
1 Când S-a coborât
Isus de pe munte, multe noroade au mers după El. 1 Si coborandu-Se El din munte, multimi multe au mers dupa El.
2 Şi un lepros s-a
apropiat de El, I s-a închinat şi I-a zis: "Doamne, dacă vrei, poţi să mă
cureţi." 2 Si iata un lepros,
apropiindu-se, I se inchina, zicand: Doamne, daca voiesti, poti sa ma
curatesti.
3 Isus a întins mâna,
S-a atins de el şi a zis: "Da, vreau, fii curăţat!" Îndată a fost
curăţată lepra lui. 3 Si Iisus,
intinzand mana, S-a atins de el, zicand: Voiesc, curateste-te. Si indata s-a
curatit lepra lui.
4 Apoi Isus i-a zis:
"Vezi să nu spui la nimeni; ci du-te de te arată preotului şi adu darul pe
care l-a rânduit Moise, ca mărturie pentru ei." 4 Si i-a zis Iisus: Vezi, nu spune nimanui, ci mergi, arata-te
preotului si adu darul pe care l-a randuit Moise, spre marturie lor.
5 Pe când intra Isus
în Capernaum, s-a apropiat de El un sutaş, care-L ruga 5 Pe cand intra in Capernaum, s-a apropiat de El un sutas,
rugandu-L,
6 şi-I zicea: "Doamne,
robul meu zace în casă slăbănog şi se chinuie cumplit." 6 Si zicand: Doamne, sluga mea zace in
casa, slabanog, chinuindu-se cumplit.
7 Isus i-a zis:
"Am să vin şi să-l tămăduiesc." 7
Si i-a zis Iisus: Venind, il voi vindeca.
8 "Doamne",
a răspuns sutaşul, "nu sunt vrednic să intri sub acoperământul meu; ci zi
numai un cuvânt, şi robul meu va fi tămăduit. 8
Dar sutasul, raspunzand, I-a zis: Doamne, nu sunt vrednic sa intri sub
acoperisul meu, ci numai zi cu cuvantul si se va vindeca sluga mea.
9 Căci şi eu sunt om
sub stăpânire; am sub mine ostaşi, şi zic unuia: "Du-te!", şi se
duce; altuia: "Vino!", şi vine; şi robului meu: "Fă cutare
lucru!", şi-l face." 9 Ca si
eu sunt om sub stapanirea altora si am sub mine ostasi si-i spun acestuia:
Du-te, si se duce; si celuilalt: Vino, si vine; si slugii mele: Fa aceasta, si
face.
10 Când a auzit Isus
aceste vorbe, S-a mirat şi a zis celor ce veneau după El: "Adevărat vă
spun că nici în Israel n-am găsit o credinţă aşa de mare. 10 Auzind, Iisus S-a minunat si a zis celor
ce veneau dupa El: Adevarat graiesc voua: la nimeni, in Israel, n-am gasit
atata credinta.
11 Dar vă spun că vor
veni mulţi de la răsărit şi de la apus şi vor sta la masă cu Avraam, Isaac şi
Iacov în Împărăţia cerurilor. 11
Si zic voua ca multi de la rasarit si de la apus vor veni si vor sta la masa cu
Avraam, cu Isaac si cu Iacov in imparatia cerurilor.
12 Iar fiii
Împărăţiei vor fi aruncaţi în întunericul de afară, unde va fi plânsul şi
scrâşnirea dinţilor." 12 Iar
fiii imparatiei vor fi aruncati in intunericul cel mai din afara; acolo va fi
plangerea si scrasnirea dintilor.
13 Apoi a zis
sutaşului: "Du-te, şi facă-ţi-se după credinţa ta." Şi robul lui s-a
tămăduit chiar în ceasul acela. 13 Si a
zis Iisus sutasului: Du-te, fie tie dupa cum ai crezut. Si s-a insanatosit
sluga lui in ceasul acela.
14 Isus S-a dus apoi
în casa lui Petru şi a văzut pe soacra acestuia zăcând în pat, prinsă de
friguri. 14 Si venind Iisus in
casa lui Petru, a vazut pe soacra acestuia zacand, prinsa de friguri.
15 S-a atins de mâna
ei, şi au lăsat-o frigurile; apoi ea s-a sculat şi a început să-I slujească. 15 Si S-a atins de mana ei, si au lasat-o
frigurile si s-a sculat si Ii slujea Lui.
16 Seara, au adus la
Isus pe mulţi îndrăciţi. El, prin cuvântul Lui, a scos din ei duhurile necurate
şi a tămăduit pe toţi bolnavii, 16 Si
facandu-se seara, au adus la El multi demonizati si a scos duhurile cu cuvantul
si pe toti cei bolnavi i-a vindecat,
17 ca să se
împlinească ce fusese vestit prin prorocul Isaia, care zice: "El a luat
asupra Lui neputinţele noastre şi a purtat bolile noastre." 17 Ca sa se implineasca ceea ce s-a spus prin
Isaia proorocul, care zice: "Acesta neputintele noastre a luat si bolile
noastre le-a purtat".
18 Isus a văzut multe
noroade împrejurul Său şi a poruncit să treacă de cealaltă parte. 18 Si vazand Iisus multime imprejurul
Lui, a poruncit ucenicilor sa treaca de cealalta parte a marii.
19 Atunci s-a
apropiat de El un cărturar şi I-a zis: "Învăţătorule, vreau să Te urmez
oriunde vei merge." 19 Si
apropiindu-se un carturar, i-a zis: Invatatorule, Te voi urma oriunde vei
merge.
20 Isus i-a răspuns:
"Vulpile au vizuini, şi păsările cerului au cuiburi; dar Fiul omului n-are
unde-Şi odihni capul." 20 Dar
Iisus i-a raspuns: Vulpile au vizuini si pasarile cerului cuiburi; Fiul Omului
insa nu are unde sa-Si plece capul.
21 Un altul, care era
dintre ucenici, I-a zis: "Doamne, dă-mi voie să mă duc mai întâi să îngrop
pe tatăl meu." 21 Un altul dintre
ucenici I-a zis: Doamne, da-mi voie intai sa ma duc si sa ingrop pe tatal meu.
22 "Vino după
Mine", i-a răspuns Isus, "şi lasă morţii să-şi îngroape morţii."
22 Iar Iisus i-a zis: Vino dupa Mine
si lasa mortii sa-si ingroape mortii lor.
23 Isus S-a suit
într-o corabie, şi ucenicii Lui au mers după El. 23 Intrand El in corabie, ucenicii Lui L-au urmat.
24 Şi deodată s-a stârnit pe mare
o furtună atât de straşnică, încât corabia era acoperită de valuri. Şi El
dormea. 24 Si, iata, furtuna
mare s-a ridicat pe mare, incat corabia se acoperea de valuri; iar El dormea.
25 Ucenicii s-au
apropiat de El şi L-au deşteptat, strigând: "Doamne, scapă-ne, că
pierim!" 25 Si venind ucenicii
la El, L-au desteptat zicand: Doamne, mantuieste-ne, ca pierim.
26 El le-a zis:
"De ce vă este frică, puţin credincioşilor?" Apoi S-a sculat, a
certat vânturile şi marea, şi s-a făcut o linişte mare. 26 Iisus le-a zis: De ce va este frica, putin
credinciosilor? S-a sculat atunci, a certat vanturile si marea si s-a facut
liniste deplina.
27 Oamenii aceia se
mirau şi ziceau: "Ce fel de om este acesta, de-L ascultă până şi vânturile
şi marea?" 27 Iar oamenii s-au
mirat, zicand: Cine este Acesta ca si vanturile si marea asculta de El?
28 Când a ajuns Isus
de partea cealaltă, în ţinutul Gadarenilor, L-au întâmpinat doi îndrăciţi care
ieşeau din morminte. Erau aşa de cumpliţi, că nimeni nu putea trece pe drumul
acela. 28 Si trecand El dincolo, in
tinutul Gadarenilor, L-au intampinat doi demonizati, care ieseau din morminte,
foarte cumpliti, incat nimeni nu putea sa treaca pe calea aceea.
29 Şi iată că au
început să strige: "Ce legătură este între noi şi Tine, Isuse, Fiul lui
Dumnezeu? Ai venit aici să ne chinuieşti înainte de vreme?" 29 Si iata, au inceput sa strige si sa zica:
Ce ai Tu cu noi, Iisuse, Fiul lui Dumnezeu? Ai venit aici mai inainte de vreme
ca sa ne chinuiesti?
30 Departe de ei era
o turmă mare de porci care păşteau. 30
Departe de ei era o turma mare de porci, pascand.
31 Dracii rugau pe
Isus şi ziceau: "Dacă ne scoţi afară din ei, dă-ne voie să ne ducem în
turma aceea de porci." 31 Iar
demonii Il rugau, zicand: Daca ne scoti afara, trimite-ne in turma de porci.
32
"Duceţi-vă", le-a zis El. Ei au ieşit şi au intrat în porci. Şi
deodată toată turma s-a repezit de pe râpă în mare, şi a pierit în ape. 32 Si El le-a zis: Duceti-va. Iar ei, iesind,
s-au dus in turma de porci. Si iata, toata turma s-a aruncat de pe tarm in mare
si a pierit in apa.
33 Porcarii au fugit
şi s-au dus în cetate de au povestit tot ce se petrecuse şi cele întâmplate cu
îndrăciţii. 33 Iar pazitorii au fugit
si, ducandu-se in cetate, au spus toate cele intamplate cu demonizatii.
34 Şi iată că toată
cetatea a ieşit în întâmpinarea lui Isus; şi, cum L-au văzut, L-au rugat să
plece din ţinutul lor. 34 Si iata
toata cetatea a iesit in intampinarea lui Iisus si, vazandu-L, L-au rugat sa
treaca din hotarele lor.
Motivul pentru care
nu am pus punctuaţia şi am scris cu majuscule textul de mai jos, este, repet,
pentru ca să ne formăm o idee, cum au avut creştinii din primele secole textul.
Ei nu prea aveau semne de puncuaţie, doar foarte rar şi textul era uniform şi
uneori chiar scris împreună, ceva de genul CANDSACOBORATDEPEMUNTEMULTALUMEAMERSDUPA
EL.
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
8 - DUPA MATEI 8
1. CAND S-A COBORAT
DE PE MUNTE MULTA LUME A MERS DUPA EL
2. SI IATA UN LEPROS S-A APROPIAT DE EL I S-A INCHINAT SI I-A ZIS DOAMNE DACA VREI POTI SA MA CURATESTI
2. SI IATA UN LEPROS S-A APROPIAT DE EL I S-A INCHINAT SI I-A ZIS DOAMNE DACA VREI POTI SA MA CURATESTI
3. (1) A INTINS MANA S-A ATINS DE EL SI I-A ZIS DA VREAU
FII CURATIT INDATA A FOST CURATIT DE LEPRA LUI
4. APOI ISUS I-A ZIS VEZI SA NU SPUI NIMANUI CI DU-TE SI TE ARATA PREOTULUI SI ADU DARUL PE CARE L-A RANDUIT MOISE CA MARTURIE PENTRU EI
4. APOI ISUS I-A ZIS VEZI SA NU SPUI NIMANUI CI DU-TE SI TE ARATA PREOTULUI SI ADU DARUL PE CARE L-A RANDUIT MOISE CA MARTURIE PENTRU EI
5. PE CAND INTRA IN
CAPERNAUM S-A APROPIAT DE EL UN SUTAS CARE-L RUGA
6. SI-I ZICEA DOAMNE
SLUJITORUL MEU ZACE IN CASA PARALIZAT SI SE CHINUIESTE CUMPLIT
7. ISUS I-A ZIS VOI
VENI SI IL VOI VINDECA
8. DOAMNE A RASPUNS
SUTASUL NU SUNT VREDNIC SA INTRII SUB ACOPERISUL MEU CI SPUNE NUMAI UN CUVANT
SI ROBUL MEU VA FI VINDECAT
9. CACI SI EU SUNT UN
OM SUB STAPANIRE AM OSTASI IN SUBORDINEA MEA SI ZIC DU-TE SI SE DUCE ALTUIA
VINO SI VINE SI ROBULUI MEU FA CUTARE LUCRU SI-L FACE
10. CAND A AUZIT ISUS
S-A MIRAT SI A ZIS CELOR CARE VENEAU DUPA EL ADEVARAT VA SPUN CA NICI IN ISRAEL
N-AM GASIT O CREDINTA ASA DE MARE
11. DAR VA SPUN CA
VOR VENI MULTI DELA RASARIT SI DE LA APUS SI VOR STA LA MASA CU AVRAAM ISAAC SI
IACOV IN IMPARATIA CERURILOR
12. IAR FII
IMPARATIEI VOR FI ARUNCATI IN INTUNERICUL DE AFARA UNDE VA FI PLANSUL SI
SCRASNIREA DINTILOR
13. APOI ISUS A ZIS
SUTASULUI DU-TE SI FACA-TI-SE DUPA CREDINTA TA SI SLUJITORUL LUI S-A VINDECAT
CHIAR IN CEASUL ACELA
14. SI CAND A VENIT
ISUS IN CASA LUI PETRU A VAZUT PE SOACRA ACESTUIA ZACAND IN PAT SI AVAND FEBRA
15. S-A ATINS DE MANA
EI SI AU LASAT-O FRIGURILE APOI EA S-A SCULAT SI LE SLUJEA
16. SEARA AU ADUS LA
ISUS PE MULTI POSEDATI DE DEMONI EL A ALUNGAT DUHURILE PRIN CUVANT SI A
VINDECAT PE TOTI CEI CARE ERAU BOLNAVI
17. CA SA SE
IMPLINEASCA CE FUSESE SPUN PRIN PROROCUL ISAIA CARE ZICE EL A LUAT ASUPRA LUI
NEPUTINTELE NOASTRE SI A PURTAT BOLILE NOASTRE
18. SI ISUS VAZAND
MULTA LUME IMPREJURUL SAU A PORUNCIT SA TREACA DE CEALALTA PARTE
19. ATUNCI UN
CARTURAR S-A APROPIAT DE EL SI I-A ZIS INVATATORULE TE VOI URMA ORIUNDE VOI
MERGE
20. SI ISUS I-A
RASPUNS VULPILE AU VIZUINI SI PASARILE CERULUI AU CUIBURI DAR FIUL OMULUI N-ARE
UNDE-SI ODIHNI CAPUL
21. UN ALTUL CARE ERA DINTRE UCENICII SAI I-A ZIS DOAMNE DA-MI VOIE SA MA DUC MAI INTAI SA INGROP PE TATAL MEU
22. VINO DUPA MINE I-A RASPUNS ISUS SI LASA MORTII SA-SI INGROAPE MORTII
21. UN ALTUL CARE ERA DINTRE UCENICII SAI I-A ZIS DOAMNE DA-MI VOIE SA MA DUC MAI INTAI SA INGROP PE TATAL MEU
22. VINO DUPA MINE I-A RASPUNS ISUS SI LASA MORTII SA-SI INGROAPE MORTII
23. ISUS S-A URCAT
INTR-O CORABIE SI UCENICII LUI AU MERS DUPA EL
24. SI IATA S-A
STARNIT PE MARE O FURTUNA ATAT DE PUTERNICA INCAT CORABIA ERA ACOPERITA DE
VALURI SI EL DORMEA
25. UCENICII S-AU APROPIAT DE EL SI L-AU TREZIT ZICAND DOAMNE SCAPA-NE PIERIM
25. UCENICII S-AU APROPIAT DE EL SI L-AU TREZIT ZICAND DOAMNE SCAPA-NE PIERIM
26. EL LE-A ZIS DE CE
VA ESTE FRICA PUTIN CREDINCIOSILOR APOI S-A SCULAT A CERTAT VANTURILE SI MAREA
SI S-A FACUT O LINISTE MARE
27. OAMENII ACEIA SE
MIRAU SI ZICEAU CE FEL DE OM ESTE ACESTA DE-L ASCULTA PANA SI VANTURILE SI
MAREA
28. CAND A AJUNS EL
DE PARTEA CEALALTA IN TINUTUL GADARENILOR L-AU INTAMPINAT DOI DEMONIZATI CARE
IESEAU DIN MORMINTE ERAU ASA DE PERICULOSI INCAT NIMENI NU PUTEA TRECE PE
DRUMUL ACELA
29. SI IATA EI AU
STRIGAT ZICAND CE AVEM NOI CU TINE (2) FIUL LUI
DUMNEZEU AI VENIT AICI SA NE CHINUIESTI INAINTE DE VREME
30. DEPARTE DE EI ERA O TURMA MARE DE PORCI CARE PASTEAU
31. SI DEMONII-L RUGAU (3) SI ZICEAU DACA NE SCOTI AFARA DIN EI DA-NE VOIE SA NE DUCEM IN TURMA ACEEA DE PORCI
32. DUCETI-VA LE-A ZIS EL EI AU IESIT SI AU INTRAT IN TURMA DE PORCI SI IATA TOATA TURMA S-A REPEZIT DE PE RAPA IN MARE SI A MURIT IN APE
30. DEPARTE DE EI ERA O TURMA MARE DE PORCI CARE PASTEAU
31. SI DEMONII-L RUGAU (3) SI ZICEAU DACA NE SCOTI AFARA DIN EI DA-NE VOIE SA NE DUCEM IN TURMA ACEEA DE PORCI
32. DUCETI-VA LE-A ZIS EL EI AU IESIT SI AU INTRAT IN TURMA DE PORCI SI IATA TOATA TURMA S-A REPEZIT DE PE RAPA IN MARE SI A MURIT IN APE
33. CEI CARE II
PASTEAU AU FUGIT SI S-AU DUS IN CETATE SI AU SPUS TOT SI CELE INTAMPLATE CU CEI
POSEDATI DE DEMONI
34. SI IATA TOATA CETATEA A IESIT IN INTAMPINAREA LUI ISUS SI CUM L-AU VAZUT L-AU RUGAT SA PLECE DIN TINUTUL LOR
34. SI IATA TOATA CETATEA A IESIT IN INTAMPINAREA LUI ISUS SI CUM L-AU VAZUT L-AU RUGAT SA PLECE DIN TINUTUL LOR
Note
(1) Isus: Nu apare în textul antic al versetului.
(2) Isuse: Nu apare
în textul antic al versetului.
(3) Isus: Nu apare în
textul antic al versetului.
Dacă aveţi întrebări
sau comentarii de orice natură legat de acest capitol, vă rog să le postaţi.
Cum
trebuie să folosim numele Isus? (Matei 8:4, etc.)
De exemplu, am auzit
uneori pe unii zicând de ce unii dintre creştinii zilelor noastre nu spun
Domnul Isus, doar Isus, când vorbesc despre El? Nu este o lipsă de respect?
Părerea mea este că
nu, dacă îl recunoşti ca Domn şi Mântuitor rânduit de Dumnezeu Tatăl, şi bineânţeles
nu îţi este ruşine să recunoşti în mod public asta şi să foloseşti şi această
formă de adresare în mod public.
Am pus în motorul de
căutare a unui site biblic românesc expresiile „Domnul Isus, Doamne Isuse, Isus
Domnul” şi mi-a răspuns „Nu am gasit nici un verset care sa corespunda
criteriului de cautare”. Poftim! Asta înseamnă ca apostolul Matei nu a fost un
bun creştin?
Nu are rost să ne
judecăm, cine, cum, de câte ori, în ce ocazii, în ce forme, etc. foloseşte numele
Domnului şi Mântuitorului nostru Isus Christos.
O altă problemă este
interpretarea „întunericului cel de afară, plânsul şi scrâşnirea dinţilor”
(Matei 8:12). Este un loc literal în afara Regatului Cerurilor? Sau este tot o
metaforă pentru a descrie pierzarea veşnică, o pierzare ruşinoasă şi dureroasă,
cum este „tăiatul în două”?
Observaţi vă rog
paralela:
Matei 24: 51. îl va tăia în două, şi soarta
lui va fi soarta făţarnicilor; acolo va fi plânsul şi scrâşnirea dinţilor.
Matei 8:12 Iar fiii
Împărăţiei vor fi aruncaţi în
întunericul de afară, unde (alte traduceri redau “acolo”) va fi plânsul
şi scrâşnirea dinţilor."
Poate plânge şi
scrâşni din dinţi un om după ce este tăiat în două? Sau de ce ar plânge cineve
neapărat în întuneric? Multor oameni nu le este teamă de întuneric.
În antichitate
oamenii pedepsişi astfel se tăiau în două de-a lungul, adică se lega victima cu
picioarele în sus şi se tăia în două cu fierăstrăul, o moartea foarte dureroasă
şi era de ce să plângi şi să scrâşneşti din dinţi de durere.
La fel, aruncatul în
întuneric în epoca antică era o pedeapsă foarte grea, deoarece implica izolarea
într-o groapă sau temniţă întunecoasă, rece şi umedă sau uneori chiar zidiţi de
vii într-un anume loc (peşteri), unde te lăsau să mori de frig, sete şi foame.
Aşa că era de ce să plângi şi să scrâşneşti din dinţi de frig şi foame şi în
cazul acesta.
În ambele cazuri
oamenii condamnaţi plângeau şi scrâşneau din dinţi de în timpul acestor torturi.
Aşadar în ambele
cazuri erau pedepse foarte grele, de care auditoriul Domnului nostru Isus ştia,
fie din auzite, fie au văzut ei înşişi, deseori executările fiind publice şi
prezenţa chiar obligatorie.
Ce vrea să spună
Domnul Isus cu aceste două pedepse nespus de grele: că în acest chip va face şi
Dumnezeu celor păcătoşi, adică pe unii îi va tăia în două şi pe alţii îi va
lăsa să moară de frig, sete şi foame într-o temniţă întunecoasă, în modul cel
mai literal? Nu, Domane fereşte să îi atribuim lui Dumnezeu aşa ceva! El nu
aplică asemenea metode! Aici Domnul Isus vrea să ne atragă atenţia, metaforic, că
Dumnezeu va pedepsi la fel de aspru păcătoşii care nu caută mântuirea. Care este
această pedeapsă? „Focul Gheenei”, care conduce rapid la o moartea eternă, prin
iuţimea unui foc care îi mistuie pe cei împotrivitori:
Si daca ochiul tau te
face sa cazi in pacat, scoate-l si leapada-l de la tine. Este mai bine pentru
tine sa intri in viata numai cu un ochi, decat sa ai amandoi ochii si sa fii aruncat in focul gheenei.
(Mat.18:9)
Si daca ochiul tau te
face sa cazi in pacat, scoate-l; este mai bine pentru tine sa intri in
Imparatia lui Dumnezeu numai cu un ochi, decat sa ai doi ochi, si sa fii aruncat in focul gheenei,
(Marc.9:47)
Limba este si ea un
foc, este o lume de nelegiuiri. Ea este aceea dintre madularele noastre care
intineaza tot trupul si aprinde roata vietii, cand este aprinsa de focul gheenei. (Iac.3:6)
La fel ca şi tăiatul
în două şi aruncatul în groapa deznădejdii, aruncatul în focul gheenei este o metaforă
a distrugerii ruşinoase, numită şi moartea a doua.
Evrei 10:26 DC Căci,
dacă păcătuim cu voia, după ce am primit cunoştinţa adevărului, nu mai rămâne
nicio jertfă pentru păcate, BOR 26 Caci daca pacatuim de voia noastra, dupa ce
am luat cunostiinta despre adevar, nu ne mai ramane, pentru pacate, nici o
jertfa,
DC 27 ci doar o
aşteptare înfricoşată a judecăţii şi
văpaia unui foc care va mistui pe cei răzvrătiţi. BOR 27 Ci o infricosata asteptare a
judecatii si iutimea focului care va
mistui pe cei potrivnici.
Contextul epistolei
citate îl numeşte pe Dumnezeu „un foc mistuitor”:
fiindca Dumnezeul
nostru este "un foc mistuitor". (Evr.12:29)
Unii îşi imaginează că
aceştia vor fi chinuiţi undeva departe, într-un lac înfocat, fiind întorşi cu
furca de Diavolul încornorat şi cu coadă, fiind acompaniat de ceilalţi diavoli,
până ce vor plăti totul sau fiind chinuiţi chiar pe veci. Sfintele Scripturi nu
spun aşa ceva.
Cât crezi că ai putea
rezista în faţa unui astfel de Dumnezeu înfocat la judecată, dacă ţi-ar spune „Eşti
vinovat!”? Cred că te-ai topi şi ai dispărea într-o clipită, dragul meu. Nu are
El nevoie nici de altfel de foc, nici de diavoli. Aşadar mai bine ia seama şi
te pocăieşte. Este mai bine pentru tine să cunoşti un Dumnezeu care este
iubire, decât un Dumnezeu care este şi un foc mistuitor. El iubeşte, dar cu
păcatul nu glumeşte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu