Dragi fraţi şi surori,
Datorăm o mare iubire la marea iubire a lui Dumnezeu.
Avem două axiome importante cu privire la caracterul lui Dumnezeu:
1. Dumnezeu este dragoste
Cine nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu; pentru ca Dumnezeu este dragoste. (1Ioan.4:8)
Si noi am cunoscut si am crezut dragostea pe care o are Dumnezeu fata de noi. Dumnezeu este dragoste; si cine ramane in dragoste ramane in Dumnezeu, si Dumnezeu ramane in el. (1Ioan.4:16)
2. Dumnezeu ne iubeşte enorm („atât de mult” Ioan 3:16)
Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica. (Ioan.3:16)
Un poet creştin descrie atât de frumos relaţia de iubire dintre Dumnezeu şi cel ce vrea să se apropie de El:
Iubirea
De George R. Rerbert
Iubirea-mi spuse: Bine ai venit!
Şi totuşi sufletul se trase înapoi
În vină, de praf şi de păcate urgisit.
Cu-a ei privire, ce totul intuieşte
Ştiindu-mă stingher de când intrai în casă
Iubirea către mine se întoarse şi-ntrebă:
De e vre-un lucru care îmi lipseşte?
Un oaspete ce-i vrednic ca să intre! –
am răspuns îndată.
Şi Iubirea îmi zise: Acela eşti chiar tu!
Eu, cel netrebnic, cu inima pătată? Ah!
Eu nici măcar nu pot privi în a Ta faţă. Nu!
În zâmbet cu-nţelegere firească
Luându-mi mâna Iubirea îmi spuse:
Oare nu Eu făcut-am ochii să privească?
Aşa e, Doamne, dar eu i-am pângărit!
Merit să merg în locul de ruşine!
Dar nu ştii oare că s-a plătit osânda pentru tine?
Ştiu, şi mă lasă serv umil slujind aicea să lucrez!
Vei sta la masă! – spuse Iubirea
Şi vei gusta mâncările alese!
Atunci m-am aşezat şi-am început ca să mă ospătez.
Dacă Dumnezeu se comportă astfel cu noi, cum ar trebui să ne comportăm noi faţă de El?
Cum să-L iubim pe Dumnezeu?
Deuteronomul 12:32
Voi să păziți și să împliniți toate lucrurile pe care vi le poruncesc eu; să n-adăugați nimic la ele și să nu scoateți nimic din ele.
Deuteronomul 4:2
Să n-adăugați nimic la cele ce vă poruncesc eu și să nu scădeți nimic din ele, ci să păziți poruncile lui Yehowah Dumnezeului vostru, așa cum vi le dau eu.
Sa iubesti pe Yehowah Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau si cu toata puterea ta. (Deut.6:5)
Sa iubesti, dar, pe Yehowah Dumnezeul tau si sa pazesti intotdeauna invataturile Lui, legile Lui, randuielile Lui si poruncile Lui. (Deut.11:1)
- numai sa pazesti si sa implinesti toate aceste porunci pe care ti le dau astazi, ca sa iubesti pe Yehowah Dumnezeul tau si sa umbli intotdeauna pe caile Lui - atunci sa mai adaugi trei cetati la cele trei, (Deut.19:9)
Caci iti poruncesc azi sa iubesti pe Yehowah Dumnezeul tau, sa umbli pe caile Lui si sa pazesti poruncile Lui, legile Lui si randuielile Lui, ca sa traiesti si sa te inmultesti si ca Yehowah Dumnezeul tau sa te binecuvanteze in tara pe care o vei lua in stapanire. (Deut.30:16)
Mai jos am redat la fel, deoarece cred că opinia unor cercetători ca Tim Hegg, merită luată în considerare.
Isus i-a raspuns: "Sa iubesti pe Yehowah Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau si cu tot cugetul tau." (Mat.22:37)
si: "Sa iubesti pe Yehowah Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu tot cugetul tau si cu toata puterea ta"; iata porunca dintai. (Marc.12:30)
El a raspuns: "Sa iubesti pe Yehowah Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu toata puterea ta si cu tot cugetul tau; si pe aproapele tau ca pe tine insuti." (Luc.10:27)
Cercetătorul Torei
Tim Hegg despre numele divin din Noul Testament
Numele lui Dumnezeu /Tetragrama apare în manuscrisul
ebraic DuTillet al Evangheliei după Matei (conform transcrierii traducătorului
Tim Hegg) în următoarele locuri:
1:24 - Îngerul lui
Yehowah, 2:13 - Îngerul lui Yehowah, 2:15 – apare în citatul din Tanach, 2:19 -
Îngerul lui Yehowah, 4: 4 - apare în citatul din Tanach, 4: 7 – apare în
citatul din Tanach, 4:10 - apare în citatul din Tanach 5:33 - apare în citatul din
Tanach, 21: 9 - apare în citatul din Tanach, 21:42 - apare în citatul din
Tanach, 22:37 - apare în citatul din
Tanach, 22:44 - apare în citatul din Tanach, 23:39 - apare în citatul din
Tanach, 27:10 - apare în citatul din Tanach, 28: 2 - Îngerul lui Yehowah
„În Even Bohan (mă uit la Manuscrisul 28
Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Leiden, care este Manuscrisul A în ediția
lui Howard), Tetragrammatonul este abreviat cu un hei (ה) urmat de un semn de
accent acut ('ה ) care indică o abreviere pentru YHVH.
În Du Tillet, un semn unic este folosit pentru
Tetragrammaton, care arată ca un L cursiv mare, cu trei puncte în mijloc. Am
atașat pagina manuscrisului cu Matei 28: 2, „... pentru că un înger al lui
Y-H-V-H a coborât ...” și o săgeată care indică simbolul folosit pentru
Tetragrammaton.
Pentru Münster, am doar ediția din 1551 a
Quinquarboreus și, în acest text, Tetragrammaton este complet scris în scrierea
ebraică, adică יהוה. "
Potrivit altor surse, creștinii evrei au folosit
numele divin, fiind numiţi „minimi” (eretici) (conform cu Talmud Şhabbat) care
foloseau numele divin în cărţile lor, fapt ce nu era pe placul rabinilor.
„Cărțile „Gilyon [im]”și [Biblia] ale
Iudeo-creștinilor [„ Minim ”] nu sunt salvate [în Șhabbat] de foc;
Rabbi Yose Galileanul spune: „În zilele săptămânii numele lui Dumnezeu este tăiat și ascuns în timp ce restul este ars”.
Rabbi Tarphon spune: „Jur pe viața copiilor mei că, dacă vor cădea în mâinile mele, le voi arde împreună cu numele lui Dumnezeu asupra lor”.
Pornirea acestor
rabini împotriva numelui divin este inadmisibilă şi nu ar trebui să ne lăsăm
infuenţaţi de ei, dacă îl iubim într-adevăr pe Tatăl nostru ceresc, aşa cum
l-au iubit şi primii creştini cu nume cu tot.
Te iubesc mult Tatăl meu ceresc Yehowah!
Haideţi să-l iubim pe Tatăl nostru ceresc cu nume cu tot.
Vă recomand această poezie frumoasă şi instructivă cu privire la numele divin. Autorul este baptist.
Numele Lui Dumnezeu
de Iosif Ladar
Astăzi ies la
provocare
Să vă-ncerc cu ceva ...greu,
Şi vă-ntreb dacă cunoaşte-ţi
Numele ...Lui Dumnezeu !
Mulţi vorbesc…
c-ar fi-n…uitare
Într-un fel indiferent
Şi mai spun: … că nu contează
Cu un aer confident …
Eu observ că-i
nepăsare
Şi nu pot să înţeleg
Cum un NUME atât de mare
N-are loc în TESTAMENT !
Este vorba despre…
TATĂL
Domnul Dumnezeul nost’
Ce-a Lui existenţă mare
Nu o vede doar …cel prost !
Adonai, e al Său
nume
Spune-o soră… am reţinut !
Oare ea atât nu ştie
C-Adonai e-un atribut ?
El Shaddai… îmi
spune altul
… Nici acesta n-a ştiut
Si acesta este sigur
Un alt mare atribut !
Şi o listă de-alte
„nume”
Sunt aduse rând pe rând.
Fraţilor, acestea toate
Sunt, doar câte-un atribut.
Unul singur este
însă
Numele Lui Dumnezeu :
Cel cu care se prezintă
EL, la marele evreu
EL din rug la
Moise-i spuse
IEHOVA, Mă numesc EU
Şi să ştie tot poporul
Că-n Etern,.. Eu Sunt, ..mereu
Numele acesta mare
Ce-i al Tatălui de sus
Este Numele Lui Veşnic
De la neam la altul spus
Dar prin ani
traducătorii
L-au pierdut din conţinut,
De-am ajuns să-I spunem „Domnul”
Ce nu-i nume, ci-atribut
Aud des in adunare
„Numele Lui să-L slăvim”
Care nume , frate dragă
Dacă noi nici nu-L rostim ?
Suntem prefăcuti
cu totii ?
Sau fricoşi să ne numim ?
Dacă-a-L său Nume-L cunoaştem
Dar noi nici nu-L amintim ?
Iar acum findcă-l
cunoaştem
Numele Lui veşnic Sfânt
Haideti într-un singur suflet
Să-l repunem în …CUVÂNT
Această poezie poate fi recitată oriunde cu conditia să fie spus si numele autorului – Iosif Ladar https://casaluminii.ro/poezie/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu