marți, 1 septembrie 2020

Ce este un idol? Este doctrina trinităţii un idol?


Har şi pace tuturor de la Dumnezeu Tatăl şi de la Domnul şi Mântuitorul nostru Isus Christos!

Decalogul (Geneza 20) spunea evreilor să nu aibă alt Dumnezeu în afară de Yehowah. Vedem în Evanghelia după Ioan 17:1-3 o reconfirmare a acestei porunci. Acelaş apostol ne îndeamnă să ne ferim de idoli. Primii creștini erau evrei, până la sutasul Corneliu. Evreii aveau un singur Dumnezeu. După ce au început să vină grecii, care erau înainte de convertire păgâni politeişti s-au complicat lucrurile.

Ce este un idol? Este doctrina trinităţii un idol?

Conform DEX-ului: idol sm [At: COD.VOR. 158/3 / Pl: ~i / E: vsl идолъ] 1 Divinitate păgână reprezentată printr-o statuie sau chip cioplit. 2 Reprezentare materială a unei divinități păgâne. 3 Obiect de cult în religiile păgâne. 4-5 (Fig) Persoană sau lucru care formează obiectul unui cult. 6 (Pop) Diavol.

Aşadar un idol este o falsitate, o invenţie fără acoperire...

Şi acum am să vă pun o întrebare, poate face o doctrină un idol la care să te închini? Vedem în antichitate pe Ieroboam, regele lui Israel, care îşi face o doctrină proprie despre închinarea la Dumnezeu, lucru dezaprobat şi pedepsit de Dumnezeu. Doctrina lui Ieroboam nu spunea că Yehowah nu există sau că nu ar fi Dumnezeul suprem, nu, ci punea în seama lui Dumnezeu nişte lucruri fără acoperire, de exemplu că El are o soţie în cer, pe Aşera. Şi astfel a fost introdus în Israel politeismul, deoarece i se aducea închinarea atât ei, cât şi oştirii cerului, fiilor şi fiicelor care chipurile s-au născut din ea.

Putem spune că în creştinătate a apărut un astfel de concept, un concept de triadă, care în fond este o doctrină falsă, cu tendinţe politeiste, unde pe lângă Tatăl, mai sunt implicaţi şi alţii, lucru interzis de Domnul şi Mântuitorul nostru Isus (Ioan 17:1-3). Când El spune clar că numai Tatăl este singurul Dumnezeu adevărat, se exclude pe sine însuşi din conceptul de Dumnezeu.

Dragi fraţi şi surori, Sper că nu voi fi interpretat greşit. Eu cred în Tatăl, în Fiul şi în Duhul Sfânt, dar nu văd cuvântul triadă, treime, trinitate, triteism, tri-unitate în Biblie. În cartea Teologie Populară scrisă în urmă cu 120 de ani un pastor baptist nontrinitarian pe nume Andras Udvarnoki avertiza creştinii să nu folosească alte denumiri, decât cele pe care le foloseşte Biblia şi atunci nu vor greşi. El spune că creştinii din primul secol nu au cunoscut nici o trinitate, şi că acest cuvânt vine de la filozofii greci, care erau păgâni. El spune că trebuie să ne reântoarecem la terminologia folosită de apostoli, care nu au folosit cuvântul trinitate. Are dreptate. Ce credeţi, de unde provine doctrina trinităţii, din moment ce Biblia tace despre ea, dar cărţile apocrife o prezintă?
Un episcop din secolul III-IV AD pe nume Marcellus avertiza că această doctrină a fost împrumutată de la filozofii Hermes şi Platon.
Nu era cazul, să se inventeze aceste filozofii, descrise mai jos în cărţile apocrife:
"În momentul în care m-am gândit la ele, iată, cerurile s-au deschis, toată creatura de sub cer s-a luminat și lumea s-a agitat. M-am speriat și, iată, am văzut pe cineva așezat lângă mine în lumină. Privind, părea să fie cineva bătrân. Apoi și-a schimbat aspectul cu un tânăr. Nu că ar fi fost mai multe fețe în fața mea, dar în interiorul luminii, era o față cu mai multe fețe. Aceste fețe erau vizibile între ele, iar fața avea trei fețe." Apocriful lui Ioan
Cartea secretă a lui Ioan, numită și Apocriful lui Ioan, este o scriere mincinoasă din secolul al doilea. Este mincinoasă deoarece cel ce a scris-o (a inventat-o) l-a numit pe apostolului Ioan ca autor. Nici vorbă că el ar fi debitat aşa ceva. Ioan într-adevăr vorbea de Logos, ca de Dumnezeu, dar nu în ideea ca produsele de supermarket, trei în unul - cum bine a spus cineva, ci ca de Fiul lui Dumnezeu, care a moştenit natura calitativă a Tatălui, devenind astfel Logosul – adică Înţelepciunea şi Cuvântul lui Dumnezeu (Ioan 1:1-3).
Ce credeţi, de unde provine doctrina trinităţii, din moment ce Biblia tace despre ea, dar cărţile apocrife o prezintă?
Un episcop din secolul III-IV AD pe nume Marcellus avertiza că această doctrină a fost împrumutată de la filozofii Hermes şi Platon.
Nu era cazul, să se inventeze aceste filozofii, descrise mai jos în cărţile apocrife:
"În momentul în care m-am gândit la ele, iată, cerurile s-au deschis, toată creatura de sub cer s-a luminat și lumea s-a agitat. M-am speriat și, iată, am văzut pe cineva așezat lângă mine în lumină. Privind, părea să fie cineva bătrân. Apoi și-a schimbat aspectul cu un tânăr. Nu că ar fi fost mai multe fețe în fața mea, dar în interiorul luminii, era o față cu mai multe fețe. Aceste fețe erau vizibile între ele, iar fața avea trei fețe." Apocriful lui Ioan
Cartea secretă a lui Ioan, numită și Apocriful lui Ioan, este o scriere mincinoasă din secolul al doilea. Este mincinoasă deoarece cel ce a scris-o (a inventat-o) l-a numit pe apostolului Ioan ca autor. Nici vorbă că el ar fi debitat aşa ceva. Ioan într-adevăr vorbea de Logos, ca de Dumnezeu, dar nu în ideea ca produsele de supermarket, trei în unul - cum bine a spus cineva, ci ca de Fiul lui Dumnezeu, care a moştenit natura calitativă a Tatălui, devenind astfel Logosul – adică Înţelepciunea şi Cuvântul lui Dumnezeu (Ioan 1:1-3).
Priviti icoana din imagine (există o asemenea icoană şi în Romania), care există în câteva biserici din lume, reprezintă ea adevărul biblic sau exact ce am citat din acea carte apocrifă?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu